שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » כחול לבן סירבו ויצחק כהן הגיש את התפטרותו
סאגת ליצמן
דרעי וגנץ הגיעו להסכמה כי סגן השר יצחק כהן שהתפטר ממשרד השיכון, יכהן כשר במשרד האוצר על חשבון מכסת 'כחול לבן' – אלא שברגע האחרון הופעל על גנץ לחץ וזה חזר בו
ח"כ אחמד טיבי וח"כ יצחק כהן במליאת הכנסת | צילום: קובי גדעון, לע"מ

ח"כ איציק כהן מש"ס הגיש אחר הצהריים את התפטרותו מתפקיד שר השיכון, לאחר שכיהן בתפקיד לזמן קצר במקומו של יעקב ליצמן שהתפטר מהממשלה במחאה על הטלת הסגרים שכוונו מראש למועדי ישראל.

בשבוע האחרון הודיע כהן כי בכוונתו שלא להמשיך בתפקיד אותו הסכים ליטול על עצמו לאור פנייתו של ליצמן שביקש להמשיך ולשלוט על המשרד, בעקבות כך נרשמה מתיחות בתוך בין חלקי אגודת ישראל שכן נודע כי בכוונת ליצמן להצניח דמות חיצונית שאיננה קשורה לאגודת ישראל בכלל וליהדות החרדית בפרט, לתפקיד.

אחד השמות החמים שעלו כאופציה לכהן בתפקיד היה מנכ"ל המשרד יאיר פינס, הנחשב לידידו הטוב של השר לשעבר ליצמן.

חילופי מכתבים על ציר פרוש-אייכלר שהתריעו כי התפקיד שייך ל'אגודת ישראל' בלבד, ומנגד ציר אשר-פינדרוס, הובילו לפגישה שהתקיימה אתמול בין ליצמן ונתניהו שבסיומו חולל ליצמן דרמה פוליטית פנים חרדית כשהודיע כי הוא חוזר לכהן במשרד השיכון בתפקיד שר.

אחר הצהריים הגיש סגן השר יצחק כהן מש"ס את התפטרותו ממשרד השיכון וליצמן ישוב למלא את תפקידו בתוך 48 שעות. כהן ישוב למלא את תפקידו כסגן שר במשרד האוצר.

יצוין, כי כהן התפטר לאור העובדה שיו"ר כחול לבן, שר הביטחון בני גנץ, חזר בו היום מהבטחתו לשר דרעי לאפשר לכהן להישאר שר במשרד האוצר, על חשבון מכסת 'כחול לבן'.

בשס אמרו היום, כי "גנץ הבטיח אמש לשר דרעי לאפשר לאיציק כהן להישאר שר כי זה דרש את הסכמתו, בשם השוויוניות הנדרשת בין שני חלקי הממשלה. היום בבוקר, כנראה בלחץ גורמים בכחול לבן, הוא חזר בו ודרש בתמורה למנות מנכ״ל משרד משפטים. איציק כהן ימשיך לעבוד כסגן שר במשרד האוצר ולפעול כפי שעשה עד כה להוצאת ישראל מהמשבר הכלכלי".

מ'כחול לבן' נמסר: "בפנייה שהתקיימה לגנץ בעניין, הבהיר השר כי נהיה נכונים לדון במינויים רק במסגרת הסדר מינויים כולל ולא כטלאי על טלאי בנושאים כה קריטיים וכי לא נאשר כל מינוי פרטני שאינו חלק מהבטחת הסדר מינויים כולל שיבטיח התנהלות תקינה".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
אם אתה נראה היום כפי שהיית נראה אתמול, בשביל מה לך המחר?

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים