שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות חרדים » עולם הישיבות » כיצד הפכו הקפסולות בישיבות למדגרות קורונה?
דאגה בישיבות
בעולם הישיבות גובר החשש מפני הדבקות המוניות לאחר שתלמידים רבים בישיבות עם קפסולות התגלו כמאומתים • גמזו: "קורא לכל הישיבות להצטרף למתווה הקפסולות"
תלמיד ישיבה צועד ברחובות ירושלים עם מסיכת הגנה מנגיף הקורונה | צילום: Alex Eidelman, שאטרסטוק

עם תחילת זמן אלול בהיכלי הישיבות, נרשמו בימים האחרונים שורה של אירועי הדבקה המוניים בישיבות שפתחו את שעריהם על פי מתווה הקפסולות. מאחר ומדובר במספר רב של נדבקים, עוררו האירועים ענין מיוחד שכן השאלה שצפה ועלתה היא מידת האפקטיביות של אותן קפסולות ככל שמספר הנדבקים באותה ישיבה ממשיך לטפס.

בישיבת מאור התלמוד ברחובות התגלו במהלך השבוע למעלה מ-40 תלמידים שאובחנו כמי שנושאים את הנגיף. כתוצאה מכך נשלחו למעלה מ-100 תלמידים לבידוד.

בהודעה מטעם עיריית רחובות, נמסר כי "משרד הבריאות בשיתוף משרד החינוך ועיריית רחובות מנחים את הנהלת הישיבה שברחוב הרא”ה כיצד לפעול בעקבות גילוי הנגיף". גורמים במשרד הבריאות והעירייה באו במגע עם הנהלת הישיבה על המשך ההתנהלות, כאשר בין השאר עלתה האפשרות לסגור את הישיבה, כאשר התלמידים המתגוררים מחוץ לעיר יישארו בבידוד בתוך מתחם הישיבה.

ישיבת סלבודקה רשמה גם היא השבוע מספר תלמידים שהתגלו כמאומתים. בעוד 3 תלמידים התגלו כחיוביים הרי שכ-15 תלמידים החלו לגלות תסמינים. בהודעה מוקלטת שנשלחה לתלמידים נאמר, כי בהוראת ראש הישיבה הרב משה הלל הירש יישלחו כלל התלמידים לבידוד ביתי למשך ארבעה ימים – ללא קשר לשאלה אם הבחור נחשף לחולה מאומת או לא. המטרה: קטיעת שרשרת ההדבקה. על פי ההנחיה, רק תלמיד שישמור על הבידוד יוכל לשוב לספסל הלימודים.

התפרצות קורונה נרשמה גם בישיבת שער התלמוד בשכונת גבעת שאול בירושלים, לאחר שקרוב ל-30 תלמידים החלו לפתח תסמינים מהם כמה שהתגלו כחיוביים. ההנהלה החליטה על סגירת הישיבה וכל הבחורים נשלחו לבדיקה.

‏בישיבת משכנות התורה בבני ברק, התגלו קרוב ל-60 תלמידים שגילו תסמינים ונבדקו, כמעט כל תלמידי הישיבה נשלחו לבידוד.

בתדרוך שהעניקו השבוע רוני גמזו והאלוף רוני נומה, האחראי לתיאום פעילות מוסדות החינוך בציבור החרדי, נקראו הישיבות שטרם אימצו את מתווה הקפסולות להירתם לענין.

"אני קורא לכל ראשי הישיבות שלא הצטרפו למתווה הקפסולות – שיצטרפו – יש לנו כרגע ישיבה שיש בה התפרצות, ישיבת מאור התלמוד, ישיבה עם 287 תלמידים; עשינו בדיקות וגילינו שם חולים בהיקפים חריגים מאוד". גמזו הוסיף וציין, כי בשל העובדה כי הישיבה פתחה את שעריה על פי המתווה, האירוע החריג נמצא בשליטה. "הישיבה כעת בבידוד, ושולטים בכל מה שקורה שם. זה בדיוק הרעיון: לייצר שליטה על התחלואה, ובמקביל להמשיך את לימוד התורה".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
גם מסע בן אלף קילומטרים מתחיל בצעד אחד קטן

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים