שיתוף
תגובות
לאישה » אופנה וסטייל » כך הצליח מוצר סומק נוזלי לעורר סערה עולמית
זילות השואה
חברת איפור מהונג קונג הצליחה לעורר סערה לאחר שקידמה מוצר על שמה של אנה פרנק • גולשים רבים זעמו על הניסיון לתאר את אנה פרנק כ"בלוגרית" ולא כקרבן של הנאצים
מברשת איפור | צילום: Lisavetta, שאטרסטוק

מוצר איפור חדש מתוצרת הונג קונג, הפך להיות מרכזה של שערורייה עולמית. המוצר – סומק נוזלי שזכה לכינוי 'לחלום כמו אנה', מביא את סיפורה של אנה פרנק כדמות שמקדמת את המוצר. לצדה צולמו עוד ארבע נשים מובילות וחזקות, ביניהן מלינדה גייטס, אשתו של ביל גייטס.

ליין הסמקים נוצר כדי לחגוג שנה להקמתו של מותג האופנה Woke Up Like This המבוסס בהונג קונג . בכתבה שפורסמה במגזין טיים אאוט בהונג קונג, נכתב כי האיפור נועד לקדם את חודש המודעות לבריאות אישית לנשים ולכן בחרו בנשים מעוררות השראה כשמות למוצרים, ביניהם, כאמור, מוצר עם שמה של אנה פרנק. לדברי היצרנים, הם קיוו כי הבחירה תהווה השראה ללקוחות, לחסום מחסומי מגדר שמונעים מהן להתקדם בחיים וכך יצליחו להגשים חלומות אישיים.

גם אם כוונת החברה אולי הייתה טובה, השימוש בשמה של פרנק לקידום מסחרי הצליחה לעורר זעם רב ועד מהרה הרשת הוצפה במספר רב של ציוצים זועמים.

"לקרוא לגוון של סומק על שמה של אנה פרנק שהייתה קורבן לרצח עם היא דוחה", צייץ הסופר היהודי בן פרימן. "יהודים מתים הם לא הזדמנות שיווקית. טיים אאוט הונג קונג בושה לכם שלא שמתם לב לכך וקידמתם את חוסר הכבוד הזה".

גם העיתונאית קלייר קולמן צייצה: "אני פשוט נדהמת שבשום שלב בתהליך היצירתי אף אחד מהצוות של המותג או כל אחד ממאות האנשים האחרים שהיו מעורבים בתהליך, קם ואמר שזה פשוט לא הולם".

גולשים רבים זעמו על כך שפרנק תוארה בכתבה כמי שכתבה יומן (באופן המקביל היום לבלוגרית) ולא כקורבן של הנאצים.

"אנה פרנק היא לא 'בלוגרית שואה", כתבו. "היא לא תיעדה את החיים שלה בשביל אחרים. המטרה שלה לא הייתה לעשות כסף מהעובדה שנרדפה ונרצחה", הוסיפה השחקנית סמנתה אקמפורה. "לקרוא לסומק על שם אנה פרנק זה פשוט פוגעני".

מיד כשהבינו את עוצמת המתקפה שעוררה הכתבה, טיים אאוט הונג קונג הסיר אותה ומיהר לפרסם התנצלות: "אנחנו מצרים מעומק ליבנו על חוסר הרגישות שנגרם מסיקור המוצר בכתבה שפורסמה אצלנו", נכתב בהתנצלות. "אנחנו מחויבים להעצמה ולחיזוק של אנשים מכל הגזעים, הדתות, והרקעים. הכתבה הזו לא עמדה בסטנדרטים של הכבוד והרגישות שאנחנו מצפים להם בסיקור מוצר".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
אמונה זה לעלות במדרגה הראשונה, למרות שלא רואים את כל גרם המדרגות

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים