שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות חרדים » כותל המזרח » כך התייחסו קדמונינו למציאות בה אנו חיים
ראב"ד מרוקו
במהלך שיעור להמונים שנמסר בלוס אנג'לס, תיאר ראב"ד מרוקו את היחס של קדמונינו למציאות בה אנו חיים – צפו
רבי יאשיהו פינטו | צילום: באדיבות המצלם

ממשיך מסע החיזוק של האדמו"ר רבי יאשיהו פינטו השוהה בשבועות אלו בארה"ב, כאשר במהלך השבוע האחרון שהה האדמו"ר בקליפורניה ומוסר שיעורים להמונים.

במהלך השבוע הקרוב יערכו שיעורים נוספים בלוס אנג'לס, כאשר בגלל הפרש השעות הגדול, ושידורן של השיעורים בשידור חי, ניתן לצפות בשיעורים מידי בוקר, בצפיה ישירה, בסביבות השעה 8.00 בבוקר.
בשבוע הבא צפוי הרב לשוב לסדרת שיעורים נוספת בניו יורק, לצפייה בשידור חי .

במהלך שיעור שנמסר השבוע סיפר הרב פינטו את המשל הבא בהתייחסו למציאות בה חיים יושבי הארץ: "הבן איש חי מספר: היה איזה אדם עשיר גדול שהיה רוכב על הסוס שלו מחוץ לעיר ולפתע ראה אדם עני פיסח, ללא רגליים זרוק על הקרקע אוסף צדקה.

אמר לו העשיר אתה מסכן, יושב על הרצפה, בוא ואקח אתך על הסוס שלי לעיר. העשיר ירד מהסוס הרים את אותו עני פיסח על הסוס, הורה לו העשיר לאחוז במושכות והוא יוביל את הסוס עד לביתו של העני בעיר.
העני הודה רבות לעשיר, והנה כאשר הגיע העשיר לביתו של העני, הורה לעני שירד מהסוס מכיוון שהגיע לביתו, אולם להפתעתו סירב העני לבקשת העשיר וטען שהסוס שייך לו.

העשיר התרעם וכעס באומרו: "הרי הסוס שלי רק עזרתי לך ונתתי לך לרכוב עליו עד שתגיע לביתך" אך העני התעקש עד שהם נאלצו לגשת לבית דין שיפסוק ביניהם, הדיינים שאלו את העשיר מי יושב על הסוס ענה העשיר שהעני ישב על הסוס, הוסיפו ושאלו מי החזיק את המושכות ושוב ענה העשיר שהעני הוא זה שהחזיק את המושכות.

לבסוף פסקו לטובת העני מכוון שהאדם שמחזיק את המושכות הוא בעל הסוס למרות שהעני גנב את הסוס מהעשיר .

והנמשל פשוט, אדם צריך לדעת לעולם לא לשחרר את המושכות בשום עניין, וכפי שאמרנו בשם הנועם אלימלך כי: במקום שאין בו ראש הס"מ בא ונהיה ראש בכל מקום צריך שמשהו אחד יהיה הראש המנהיג , ברגע שאין אדם שמחזיק את המושכות דבר נחרב, דבר שאינו מתוקן מהתחלתו ועד סופו סופו להחרב".
במהלך השיעור פנה אחד השומעים, והביע דאגה בעקבות הקמת והשבעת הממשלה החדשה, המתאפיינת בריחוק וניתוק מערכי הדת והיהדות. המאזין שאל: "עומדת לקום ממשלת זדון בארץ, ולהטיל גזרות נגד הדת ונו כולנו נרגשים וסוערים כיצד עלינו לקבל בשורה זו"

הרב פינטו השיב ברגיעה ואמר " איננו נרגשים ונסערים, רגועים מכוון שהקב"ה יודע מה שעושה בעולמו אל לאדם להתרגש מכלום, "עניה סוערה לא נוחמה". אין צורך להתרגש הקב"ה מנהג את עולמו בחכמה ובתבונה", עצה טובה היא לא להכנס לזה או להיות חלק מזה, ואין לנו אלא להשען על אבינו בשמים, ובכוח התפילה "

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
בנה את החלומות של עצמך, אחרת מישהו אחר ישכור אותך כדי לבנות את החלומות שלו

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים