שיתוף
תגובות
כלכלה » פיננסים » בורסה ושוק ההון » כך (לא) משפיע מזג האוויר על הבורסות
מהון להון
ההקלות בהגבלות הקורונה הביאו סוף סוף למפגש עמיתים במהלכו נזרקה לחלל האוויר שאלה מסקרנת במיוחד • דניאל שבקס עם סיכומו של דיון מרתק על מחקר והיפוכו
אביב | צילום: LeManna, שאטרסטוק

ביום שני נפגשתי עם עמיתים למקצוע מכמה בתי השקעות ושוחחנו על כך שיש אופטימיות באוויר וממש כיף שאנו יכולים להיפגש פרונטלית לאחר תקופה ארוכה. ואז נזרקה לחלל האוויר שאלה מסקרנת במיוחד: האם בגלל שאנו בפתחו של חודש האביב ניתן להסיק שאנו בדרך לימים חיוביים בשוקי ההון?

מחקרים שונים מצאו כי ימים שמשיים גורמים לאנשים להיות יותר נחמדים ומאושרים מאשר בימים מעוננים. זאת, למרות שברור לכל כי במידה והשמש מלווה בטמפרטורות גבוהות לא חסרים אנשים שהמצב יהפוך אותם לחסרי סבלנות ורגזניים. המחקרים גילו עוד, כי אנשים נדיבים יותר במתן טיפים דווקא בימים שמשיים.

ואיך זה קשור לשוק ההון? בגלל שאנשים אופטימיים רואים את הטוב ופחות את הרע וממילא גם שוק ההון צריך להיות בתקופה טובה.

מחקר מקיף שנעשה ע"י וויליאם גוטסמן, פרופסור ללימודי מימון וניהול מאוניברסיטת ייל בארצות הברית, מצא כי עננות קשורה לדעתנו על שוק ההון.

המחקר נערך במשך כמה שנים ע"י סקרים שנשלחו למומחי השקעות, כאשר המשתתפים נשאלו גם על תאריך מילוי הסקר והמיקום בו שהו בזמן מילוי הסקר. כך ידעו החוקרים האם במקום בו שהה ממלא הסקר היה באותו הזמן יום שמשי או מעונן.

השאלות שהופנו למומחים היו האם המניות מתומחרות כרגע ביתר או בחסר, או כמובן בשווי האמיתי שלהם.

לאחר בחינת כל הסקרים מצאו החוקרים כי בימים מעוננים נוטים יותר הגופים הגדולים למכור מניות מאשר לקנות והם מעריכים ששווי המניות גבוה יחסית.

המחקר אמנם מראה לנו נתונים חד משמעיים אבל חשוב לזכור שבזמן שאני ישבתי ומכרתי מניות כי אצלי מעונן, ישב הברוקר בוול סטריט השמשית ורכש אותן. כך שלמעשה מזג האוויר לא אמור להשפיע על השוק הגלובלי, למעט בורסות מקומיות שמרבית פעילותן מקומיות.

אז לפני שאנו מחליטים להשקיע לפי מזג האוויר, כדאי לזכור שמשקיעים אחרים נמצאים במזג אוויר שונה.

דניאל שבקס הוא מנהל החטיבה הפיננסית ב’הירשוביץ פתרונות’. אין לראות באמור לעיל משום ייעוץ השקעות, המלצה או חוות דעת באשר לכדאיות השקעה במוצרים פיננסיים מכל מין וסוג שהם.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
היכולת החשובה בחיים היא היכולת להשתנות

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים