שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות חרדים » קהל חסידים » כך מתארגנים בחצרות החסידים לשבועות
בואו שעריו בתודה
התרגשות רבה שררה השבוע ברחבי העולם היהודי עם ההכרזה על פתיחתם מחדש של בתי הכנסת והיכלי התורה במתכונת מצומצמת תוך שמירה קפדנית על הנחיות משרד הבריאות
תגיות: , ,
האדמו"ר מבעלזא במונטריאול, ל"ג בעומר תשע"ח | צילום: פישל רוזנפלד

קרוב לשעת חצות, בלילה שבין שלישי לרביעי, שחררה הממשלה שורה של הקלות לציבור ובהן פתיחתם מחדש של בתי הכנסת לתפילה ושיעורי תורה תוך שמירה מרבית אחר ההנחיות כאשר ההיתר ניתן עבור השתתפות 50 מתפללים בהיכל בית הכנסת בלבד.

עם זאת בתי כנסיות רבים, החליטו לעת עתה שלא לחזור לפעילות מלאה בטרם ילמדו את ההנחיות של משרד הבריאות ויוודאו כי ביכולתם לאכוף את התקנות החדשות.

בחסידויות הגדולות לעומת זאת החלו להתארגן במלוא המרץ לקראת חג השבועות, אז צפויים החסידים לראשונה מזה זמן רב, לשוב ולהתפלל את תפילות החג עם האדמו"ר, כמובן תוך שמירה והקפדה אחר ההנחיות והכללים.

בחצר חסידות גור, יצא האדמו"ר לראשונה לתפילות 'מנחה-מעריב' בהיכל בית הכנסת הגדול של החסידות ברחוב ירמיהו, לאחר שהחלל העצום חולק ל 4 מתחמים שכל אחד מהם מכיל 50 מקומות ישיבה בהתאם להנחיות החדשות. בתפילות יורשו להשתתף 200 אברכים שיירשמו לכך מראש.

בחצר חסידות ויזניץ ההתרגשות גואה, לאחר שכזכור עם פרוץ הקורונה, יצא האדמו"ר לחצור שם הוא שוהה בבידוד אותו כפה על עצמו. התכנון כרגע הוא להתפלל ברחובה של עיר, תוך הכרזת איסור על חסידים המתגוררים בערים אחרות להגיע לשהות בצל הקודש בימי החג.

בחסידות בעלזא ייערכו התפילות והשולחנות במהלך חג השבועות בהיכל ה'גרויסע שטיב' בראשות האדמו"ר, תוך שימת דגש על הנחיות משרד הבריאות.

בחסידות צאנז, בוחנים אפשרות כי האדמו"ר ייצא לתפילות החג ברחבה שבסמוך לביתו, כאשר מי שמתגוררים באזור ישתתפו בתפילות ממרפסות ביתם, ושאר הציבור תוך שמירה על המרחקים הנדרשים.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
רק אלה שיסתכנו ללכת רחוק מדי יכולים אולי לגלות עד כמה רחוק אפשר ללכת

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים