שיתוף
תגובות
חדשות » פלילים ומשטרה » כך תופרים תיק – מהמעצר ועד לשחרור
מקומם
בתחילה נעצר בחשד להצתת מסגד, אך המשטרה חזרה בה והגישה נגדו כתב אישום בגין עבירת נהיגה. לאחר שהתברר שהוגש ללא הסמכות המתאימה, שחרר השופט את הנער
מעצר. אילוסטרציה | צילום: שאטרסטוק

בלשי ימ"ר ש"י עצרו נער גבעות כבן 16 בחשד שהיה שותף להצתת מסגד בפעולת תג מחיר. אלא שככל שהתיק התקדם הלכו האישומים ופחתו, עד שלבסוף שיחרר אותו השופט ללא תנאים מגבילים. עורכי דין מארגון חוננו ליוו את הנער לאורך ההליכים.

המעצר בוצע לפני כחודש, לאחר שהנער נמלט ממחסום ארעי של המשטרה. בתחילה נחשד הנער בהצתת מסגד במהלך אירוע תג מחיר שקרה מוקדם יותר באותו לילה, ובעבירות הקשורות לנהיגה. ימ"ר ש"י ביקשו שוב ושוב את הארכת מעצרו, אלא שבהצהרת התובע שהגישו התברר כי אין בידם ראיות הקושרות אותו להצתה.

שופטת ביהמ"ש השלום חוי טוקר דחתה את בקשת המשטרה להארכת מעצרו של הנער, והורתה לשחררו בערבות. בפסק הדין ביקרה השופטת את התנהלות המשטרה לאור העובדה שאין תשתית ראייתית למעצרו. כמו כן כתבה השופטת כי "יש להצטער על היאחזות בעבירת הנהיגה לשם המשך המעצר".

או אז הגישה מחקת התביעות של ימ"ר ש"י כתב אישום נגד הנער, בו נאשם בין היתר בהחזקת חומרים מסוכנים ובעבירות הקשורות לתחבורה.

אלא שבדיון בכתב האישום, בביהמ"ש לנוער בירושלים, התברר שאין בסמכות מחלקת התביעות להגיש כתב אישום בגין עבירות בסדר הגודל המדובר. המשטרה חזרה בה מהעבירה המדוברת, כך שהנער הואשם לבסוף בעבירות תחבורה בלבד.

שופט בית המשפט לנוער בירושלים חיים פס מתח ביקורת על התנהלות המשטרה, על המחסור בראיות ועוד. בנוסף ציין השופט כי מתוך הג'ריקנים עם החומרים המסוכנים שנתפסו ברכב הוצאה כמות מזערית של נוזל, שככל הנראה לא מהווה ראיה חזקה מספיק להצדקת מעצר.

כאמור, בסוף הדיון שוחרר הנער ללא תנאים מגבילים.

עו"ד אביחי חג'בי שייצג את הנער מטעם ארגון חוננו מסר "היחידה הלאומנית של ימ"ר ש"י לוקה שוב ושוב בעוורון משפטי. בית המשפט הורה על שחרור מרשי ללא תנאים תוך שהבהיר בהחלטתו לנציגת התביעות כי ספקולציות אינן מספיקות וכי עליה להצטייד בראיות".

עו"ד נתי רום אשר סייע לנער בעת מעצרו מטעם ארגון חוננו הוסיף "נער כבן 16, ללא עבר פלילי, נעצר בחשדות כבדים ומעורפלים על תג מחיר. מהרגע הראשון טענו כי מדובר לכל היותר בעבירות תעבורה ואין שום קשר לעבירות של תג מחיר. לצערנו, בגלל חזותו ובגלל שיש לו פיאות, משטרת ישראל החליטה להטעות את בית המשפט ולהגיד שכביכול יש להם ראיות על תג מחיר, למרות שמהרגע הראשון הוא נתן אליבי ולא היה קשור. למרות כל זאת, המשיכה משטרת ישראל לרדוף אותו ולנסות לעצור אותו עד תום הליכים. אנחנו שמחים מאוד שבית המשפט החליט לשחרר אותו, הפעם ללא תנאים מגבילים כלל.

זה מדהים שיחידת מפלג לאומי בימ"ר ש"י ממשיכה ברדיפתה האובססיבית כלפי מתיישבים, גם אם הם מבצעים עבירות תעבורה, ומשקיעה מאמצים גדולים מאוד. אנו שומעים כל הזמן שמשטרת ישראל מתקשה לאכוף את החוק בעבירות חמורות בגלל בעיות כוח אדם, ויפה תעשה אם תתעדף אירועים כמו זריקת בקבוקי תבערה ואירועי תקיפה חמורים, שמתקיימים מידי יום במדינת ישראל ובפרט ביהודה ושומרון ובירושלים, ותקצה משאבים לסיכול טרור – ולא תתעסק בעבירות תעבורה. בטח לא יחידיות הימ"ר שאמורות להתעסק בפשעים חמורים", סיכם עו"ד רום.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
הישג ענק הוא להגיב באותה צורה גם כאשר מנצחים וגם כאשר מפסידים

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים