שיתוף
תגובות
בריאות » חדשות הבריאות » כל מה שאתם צריכים לדעת על הנגיף החדש
קדחת מערב הנילוס
נגיף חדש הגיע לישראל וזה הזמן להיכרות קצרה איתו • הימצאות הנגיף קיימת גם בבני אדם שמדווחים על תסמינים המתאפיינים ברובם לכאלו המאובחנים כחיוביים לקורונה
קדחת מערב הנילוס | צילום: nechaevkon, שאטרסטוק

שורה של מקרים שאובחנו לאחרונה בישראל הביאו את הרופאים להתעסק בנגיף חדש שהחליט לבקר במחוזותינו. מאפייניו אמנם דומים לקורונה, אך מדובר בנגיף שונה לחלוטין.

קדחת מערב הנילוס הינה מחלה שמועברת לבני אדם על ידי יתושים הנגועים בנגיף. הופעתו קיימת בעיקר בתקופת הקיץ עד סוף הסתיו, שכן זו התקופה בה היתושים פעילים יותר מעונות אחרות.

נכון להיום טרם פותח חיסון לנגיף ומי שחולה בנגיף מסתייע בעיקר בטיפולי עזר. על פי ההערכות שונות, רק 0.6% מהנדבקים בנגיף מפתחים תסמינים קשים העלולים להביא אותם לידי סכנת חיים.

רק 20% מהנדבקים מפתחים תסמינים מהנגיף, בעוד שהיתר חווים את ההידבקות ללא מודעות לכך. כך מגלה ד"ר עידן גורן, מומחה ברפואה פנימית ובגסטרואנטרולוגיה במרכז הרפואי רבין. "המיעוט שמפתח תסמינים, לרוב מדובר במחלת חום, מלווה בתסמינים אחרים שאופייניים למחלות נגיפיות כמו כאבי ראש, כאבי שרירים ומפרקים או פריחה בעור. לעיתים יש גם תסמינים במערכת העיכול כמו הקאות ושלשול", הוא מוסיף.

מסתבר כי ל'קדחת הנילוס' תסמינים דומים לנגיף הקורונה, כמו חולשה ועייפות העשויים להימשך מספר שבועות גם לאחר שהתסמינים הראשוניים של המחלה חולפים. כאשר בדומה לנגיף הקורונה, גם בקדחת הנילוס הנפגעים הם בעיקר אוכלוסיית מגיל 60 ומעלה שמוגדרים כ'קבוצת סיכון. זאת, בעוד הרוב המכריע של הנדבקים כלל לא מודע שהוא חיובי לנגיף.

לדברי ד"ר גורן, "מבין האנשים שנדבקים בנגיף, רק אחד מ-150 מפתח מחלה קשה שעלולה לפגוע במקרים היותר קשים במערכת העצבים המרכזית ועלולה לגרום לדלקת במוח עצמו או לדלקת קרום המוח. במצבים אלה, נוסף לחום גבוה ולכאבי ראש, יכולים להיות שינויים במצב ההכרה, חסרים נוירולוגיים שונים, פרכוסים ואפילו תרדמת".

כאמור, טרם פותחו חיסונים או תרופה לנגיף ולפיכך עיקר המאמצים מופנים למיגור קני הדבקה באמצעות הרשויות המקומיות, בשיתוף משרדי הבריאות ואיכות הסביבה.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
מי שלא עשה טעות לא ניסה שום דבר חדש

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים