שיתוף
תגובות
תוכן שיווקי » כל מה שחשוב לדעת על בדיקת רכב במכון לפני הרכישה
היבדק וסע!
מצאתם רכב משומש או כזה מיד שניה שמתאים עבורכם במיוחד? נפלא. השלב הבא שעליכם לעבור הוא בדיקה במכון מוסמך. מה נבדק במהלכה וכיצד תבינו את תוצאותיה
shutterstock_1106387351 | צילום: shutterstock

בשעה טובה ומוצלחת, הגעתם לרגע בו החלטתם לרכוש רכב חדש. ההתרגשות בשיאה ואתם מלאים בציפייה לרגע המיוחל בו תוכלו להסיר את הניילונים ממושביו ולהריח את ריחו החדש.

אם בחרתם דווקא באחד משומש או מיד שניה – בין אם מאחת מחברות הליסינג והטרייד אין כדוגמת אלבר, בהן מתבצעת בדיקה לרכב עוד בטרם למעמד הקניה ובין אם מאדם פרטי, מומלץ לבצע בדיקה מקיפה לרכב טרם הרכישה כדי להבטיח עבורכם שקט נפשי מקסימלי.

בעוד שמכון הבדיקה מספק את כלל המידע בחוברת מודפסת, צפוי הנוסח בה להיות לא זהה בין המכונים השונים והמידע אינו תמיד מונגש בצורה נוחה לאלו שאינם בקיאים במונחי עולם הרכב. בדיוק לשם כך, לפניכם מדריך שמטרתו לסקור את חלקי הבדיקה, את חלק מהמונחים בהם משתמשים במכוני הבדיקה, את שלביה השונים ובכלל, היכן מומלץ לבצעה.

למה לבדוק?

רכישת רכב מיד שניה היא תהליך יחסית מורכב ובה שאיפת הקונה היא להשיג את הרכב הטוב והשמור ביותר במסגרת התקציב שברשותו. יחד עם זאת, עבור רוב בני האדם, קשה מאד לדעת ממבט על רכב מהו טיבו, האם עבר תאונה או פגיעה ומה מצב המנוע ומערכות הרכב השונות. כאן בדיוק נכנסים לתמונה מכוני הבדיקה. תפקידם הוא לתת לשני צדדי העיסקה את התמונה המדויקת ביותר על מצב הרכב לרבות מצב המנוע והמערכות השונות בו.

היכן לבדוק?

שני מקומות בהם תוכלו לבצע את הבדיקה הם מוסך מורשה או מכון בדיקה לרכב. מכון הבדיקה צפוי להיות זה שיציג לכם את התמונה הברורה ביותר של מצב הרכב אך מאידך, אין ביכולתו לתת הצעת מחיר לתיקון הליקויים. במוסך מורשה של משרד התחבורה לעומת זאת, יהיה באפשרותכם לקבלה אך מומלץ לוודא שהבודק שלכם הוא כזה שאכן ביכולתו לבדוק את תקינות הרכב.

בשני המקרים, הדבר החשוב הוא לבצע את הבדיקה במקום אותו בחרתם ולא להסתמך על זו שניתנה לכם מצד המוכר.

מה בודקים במכון הבדיקה?

כפי שצוין עוד קודם לכן, קיימים הבדלים בנוסח או בגרפיקות בין מכוני הבדיקה השונים אך עדיין, הם בודקים את אותם המכלולים ומשתמשים לרוב בשפה דומה.

מנוע: ישנו דגש מיוחד על חיפוש נזילות, רעשים שונים והשוואת הספקו למקור. בדרך כלל יצויינו רעשים ונקישות בדף התוצאות ומומלץ להתייעץ עם בוחן הרכב לגבי טיבם שכן ברוב המקרים אין הדבר מעיד על ליקוי משמעותי.

רצועת תזמון וטיפולים: במידה ויש צורך בהחלפה של רצועת התזמון, מומלץ להתעקש על קבלת עדויות להחלפתה מהמוכר וכן לטיפולים שבוצעו ברכב.

מערכת קירור: מערכת זו חשובה לתקינות המנוע ולכן נבדקים כלל המחברים, הצינורות ומשאבת המים כדי לחפש סימני נזילה או קורוזיה. סימנים אלו עשויים להעיד על תקלה שתוקנה או על בעיית לחץ המחייבת תיקון.

מערכת ההצתה והדלק: בדיקת מכלול ההצתה המצוי בחלקו העליון של המנוע דרכו מגיע הדלק מאחורי הרכב למנוע. תקלה בהצתה פירושה בעיית זיהום – שבתורה עשויה להוביל להיכשלות במבחן הטסט, חוסר יעילות של המנוע או בעיית מחשב.

מערכת גדישה (טורבו): ברכבים בעלי רכיב טורבו נבדק המגדש, חל חיפוש אחר נזילות, סדקים קטנים וכן השוואת הספק לנתון היצרן. מגדש הטורבו הוא רכיב יקר ותקלה שעלולה לסמן על סוף דרכו, צפויה להשפיע על מחיר הקניה ואף לאפשרות שהרכב לא ירכש כלל.

מערכת החשמל והמצבר: בדיקה של מערכות החשמל ברכב, הכוללת גם את תאריך יצורו של המצבר, יכולה להשפיע על האחריות עליו ולנבא במידה מסויימת את אורך חייו.

יש לשים לב כי אין מדובר בבדיקה של מחשב הרכב והתקלות המופיעות בו. כדי לבצעה, יש לגשת למוסך מורשה.

מערכת הטעינה: בדיקה של הרכיב הטוען את המצבר, בדרך כלל האלטרנטור. זו אינה תקלה יקרה אך רכב מודרני אינו יכול לנוע ללא חשמל.

תיבת הילוכים ומצמד: זהו רכיב גדול וקשה לבדיקה. מכון הבדיקה ידע למסור תמונת מצב כללית לגבי מצב תיבת ההילוכים והמצמד אך לרוב יציין כי לא קיימת אחריות כלשהי על הבדיקה. לכן, מומלץ לנסוע עם הרכב לבדיקה זו בלוויית אדם מנוסה כדי לחוש את אופי התיבה הנוסף.

מתלים והיגוי: נבדק כל סוג של חופש, רעידות, חיבורים ומפרקים וכיוון פרונט. מומלץ להתייעץ עם הבוחן לגבי טיב התקלה, במידה וקיימת כזו, כדי לדעת אם עלויות התיקון גבוהות או מינוריות.

בלמים, צמיגים וחישוקים: נבדקות שלמות ושחיקה של הבלמים וללא פירוק הגלגלים. בדיקה זו מומלץ לבצע בכל מקרה מיד לאחר רכישת הרכב.

שלדת מרכב: דווקא כאן קיימת שפה אחידה בדמות משמעות שולית, נמוכה וגבוהה. כמעט בכל רכב יימצאו ליקויים כלשהם בסעיף זה אשר ישפיעו על מחיר הרכב. יחד עם זאת, מומלץ לא לפסול רכב מבלי להבין את משמעות הליקוי.

בסעיף זה של הבדיקה עשויות להסתתר בעיות רבות כשהעיקרית שבהן היא חוסר אמינות מצד המוכר. מוכר שיתגלה כלא אמין, סביר שהסתיר מכם מידע נוסף ובמקרה זה, כדאי להתרחק.

לסיכום, על אף שהדרך הבטוחה והמהנה ביותר היא לרכוש רכב חדש מהניילונים, המציאות האמיתיות – אם יודעים לחפש אותן היטב, מצויות דווקא בשוק המשומשות. בין אם החלטתם לרכוש את רכבכם מאדם פרטי או מחברות הליסינג השונות, מומלץ להעבירו בדיקה מקיפה במקום מורשה ומסודר, בעיקר כדי לחסוך בעיות עתידיות ובזבוז כסף מיותר וכמובן, כדי להנות ממנו עד כמה שאפשר.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
היה אסיר תודה על כל האנשים הקשים בחייך, ותלמד מהם. הם מראים לך בדיוק מי אתה לא רוצה להיות

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים