שיתוף
תגובות
צרכנות » כמה טיפים חשובים לפני רכישת שעון יוקרה
מעל הזמן
החלטתם לקנות שעון יוקרה? חתן לפני חתונה? או סתם חובב שעונים? כפיר חדד ממגזין ווטש גורו נותן כמה טיפים שהם בגדר חובה טרום רכישת שעון יוקרה
רכישת שעון יוקרה | צילום: FXQuadro, שאטרסטוק

החלטתם לקנות שעון יוקרה? חתן לפני חתונה? סתם מתנה מכובדת לבעל? הנה כמה דגשים שיעשו סדר לפני רכישת שעון יוקרה, שיכולים לחסוך אלפי שקלים ולמנוע המון עגמת נפש.

כשאנו ניגשים לקנות סוף סוף את השעון שחלמנו עליו, אנחנו מתחבטים בים שאלות, הקצבתי לעצמי סכום מסויים, מה כדאי לי לקנות? מהי התמורה הכי טובה? מה עדיף שעון אומגה או שמא ברייטלינג או בכלל רולקס? מה עדיף ? שעון צלילה? או אולי שעון טייסים? ועם איזו רצועה כדאי? מתכת או עור? ועוד ועוד.

השאלות הנ"ל הן כטיפה בים לעומת כמות השאלות העצומה שיצוצו טרם רכישת שעון יוקרה.

המון אנשים מתעניינים בעולם השעונים. חלקם נמצאים בצעדים הראשונים בתחום וחלקם יותר וותיקים ומנוסים, וכל אחד רוצה להתחדש בשעון יפה ומכובד, ובלבד שגם יהלום את התקציב שהקציב בעבור הרכישה. ההיצע הוא כל כך גדול והאפשרויות כל כך רחבות, כך שלעיתים נוצר מצב, שאדם שאינו מנוסה וחסר ידע בתחום, ילך לאיבוד ויסתמך על חכמת ההמונים, בעוד שהעדפותיו האישיות ידחקו לפינה, בשל הצורך להשקיט את 'חכמת ההמונים' "אם כולם אמרו, בטח זה נכון".

שעון היד הוא בראש ובראשונה פריט אופנתי שצריך לעמוד בקנה אחד עם טעמנו האישי. בדיוק כמו פריטי הלבוש השונים, גם השעונים הם בעלי מנעד עיצובי עצום. צורות, גדלים , צבעים, מתכות, רצועות… ועל הקונה לתת משקל בעיקר על הפן האופנתי. עליכם להתאים את השעון לסגנון האישי שלכם ולאיך שהוא ישמש אתכם.

התחום כפי שציינתי הוא רחב מני ים. אין לו סוף. ככל שאנו נוברים בנבכיו אנו מגלים כמה דברים, מושגים, דגמים, תתי דגמים עוד יש, שאנו עדיין לא יודעים. ולכן לשמוע לעצתם של מומחים בתחום, ולהשתמש בניסיון והמקצועיות שלהם זוהי עצה מעולה.

לכל חובבן ולכל אספן יש את הטעם האישי בכל דבר בחיים, ובפרט בשעונים על כל מה שהפרט כולל. אך לפני יופי, אופנה ופופולאריות ישנן כמה נקודות שאסור יהיה להתפשר עליהם וכדאי לקחת אותן בחשבון: נוחות, פונקציונאליות, אופנה.

נוחות

שעון יד, עם כל הכבוד לחברה ולמותג אליו הוא משתייך יכול לכלול שלל פונקציות מרשימות, להיות עשוי מזהב/טיטניום/ברונזה/ מתכת ואפילו פחמן, לחובבי שעונים רבים להתפעל. אבל הוא חייב יחד עם זאת, להיות נוח בעיני העונד.

כשאני אומר נוח אני מתכוון לכל מה שזה כולל. השעון חייב להיות בקוטר הנכון, מהמתכת הנכונה, להתיישב בצורה שתחמיא לעונד בהתאם למבנה פרק היד וכמובן יהיה עליו להיות קריא בצורה בהירה. ברגע שהשעון לא נוח, לא יעזור הלוגו שמופיע עליו, אתם לא תהנו וחבל. אל תסתנוורו!

אל תתנו לטרנדים להשפיע על שיקול דעתכם, הם לא אמורים להסיט את תשומת הלב שלכם. מדדתם וגיליתם שהשעון אינו תואם לציפיותיכם?! אל תקנו! תמשיכו לחפש משהו שכן יתאים לכם, עדיף, מאשר לקנות ובסוף להישאר עם מפח נפש ופרוצדורה של מכירה יד שניה.

אתם הבעלים של השעון ולא ההפך.

פונקציונליות

חסכתם לשעון הצלילה (diver) שתמיד רציתם. קניתם אותו, חזרתם הביתה שמחים וטובי לב. וככל שעבר הזמן הבנתם שעשיתם טעות משום שלא באמת קניתם מה שאתם צריכים.

שעון צלילה מבית רולקס

רציתם ותכננתם על שעון דרס (Dress) שיהיה מה לענוד באירועים רשמיים, חסכתם וחסכתם, אך בשל חוסר הסבלנות שלכם "דגדג לכם בידיים" ונתקלתם באיזה שעון צלילה "שהייתם חייבים לקנות" והסית אתכם מהמטרה. מה בסוף.. גם בזבזתם את כל מה שחסכתם וגם לא קניתם את מה שהייתם צריכים.

ההתלהבות הראשונית סופה לפוג אחרי זמן מה. שעון הצלילה יתייבש לו בצד ותצטרכו למכור או להתחיל לחסוך מחדש. מה שחשוב באמת הוא לענות על הצורך שלכם ולקנות את מה שבאמת ישמש אותכם. תהיו מסונכרנים לגבי מה שיש לכם באוסף ותתאימו את הרכישות לפי הצורך .

לסיכום: בתחום השעונים הרגש ללא ספק מדבר חזק, אך יש מקרים כמו כאן שהשכל צריך לקחת את המושכות לידיים.

אופנה

קומפליקציות, היסטוריה, פיתוחים, מותגים, מנגנונים, הכל טוב ויפה.

שעון היד הוא בראש ובראשונה פריט אופנתי שצריך לעמוד בקנה אחד עם טעמנו האישי. בדיוק כמו פריטי הלבוש השונים, גם השעונים הם בעלי מנעד עיצובי עצום. צורות, גדלים , צבעים, מתכות, רצועות… ועל הקונה לתת משקל בעיקר על הפן האופנתי. עליכם להתאים את השעון לסגנון האישי שלכם ולאיך שהוא ישמש אתכם.

כך לדוגמא. בא לכם להתחדש בשעון "רציני" ראשון שייענד בצורה רציפה ולהשקיע סכום מכובד מאוד של כסף. כדאי שיהיה פרקטי ו"סולידי" מבחינת צבעים בכדי שיתאים לכל מה שתלבשו, לשבת וליום חול, לחתונה או לעבודה.

לרוב לוחות שחורים/ לבנים מנפקים מראה סולידי ולא צועק. שיוכל לענות על דרישותיכם בצורה הטובה ביותר. כאלו המצופות מפריט אופנתי.

ואם אתם מאלו שאוהבים להחליף ולשחק עם רצועות שונות לכל שעון, שימו לב כי המראה של הלוח ,שלל חלקי השעון במראה יחסית סולידי וחיבור הרצועה לשעון הוא סטנדרטי ולא מותאם או מוקשח. כך שבכל פעם שתרצו להחליף רצועה זו לא תהיה בעיה ולא תוגבלו מבחינת אופציות.

שעון פרדריק קונסטנט עם פונקציות לוח שנה ומצב ירח | צילום: Jitjaroen Channarong, שאטרסטוק

אמא ואבא

זהו טיפ שלא כדאי לדלג עליו והוא לחלוטין אחד החשובים ברכישת שעון, בטח ובטח שעון יוקרה. לפעמים עדיף לשלם כמה גרושים יותר ולדעת שבכל מקרה של תקלה חלילה או תיקון יהיה לכם לאן לחזור.

ראיתם את השעון שתמיד חלמתם עליו והחלטתם לקנות. חכו עם האצבע על ההדק ותבדקו שאכן מדובר במקום/ מוכר אמינים עם קבלות. השוק גדוש בכל מיני זיופים למיניהם ויש עשרות אם לא מאות סיפורים של צרכנים שחוו מפח נפש בגלל רכישה אימפולסיבית מידי ומוטעית. לכן כשזה נוגע למקום אמין אל תתפשרו ולכו רק למקום עם מוניטין שמדבר בעד עצמו.

גילוי נאות – את הטור כתבתי כי הרגשתי צורך גדול לסייע ולתת כיוון לאלו שרק התחילו את צעדיהם הראשונים בתחום ומחפשים לקנות שעון שיענה על דרישותיהם. חשוב להבין כי להמלצות יש להתייחס כהמלצות בלבד ולא "כדברי אלוקים חיים".
מה שיקבע הם רק הנקודות שציינתי לעיל. כל אחד עם העדפותיו, סגנונו וכמובן התקציב שהוא שם לעצמו כיעד.

בהצלחה לכם ושבע"ה נראה רק שעות טובות ויפות.

הכותב הוא כפיר חדד חובב שעונים וחבר צוות במגזין השעונים הישראלי watchguru. סייע בהכנת הכתבה: שימי שקרקה

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
צחוק משכח כאבים

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים