שיתוף
תגובות
בריאות » חדשות הבריאות » כמה ליטר רוק אתם מפרישים ביום?
מעניין
ד"ר גוטליב שנכנס החודש לתפקידו כמנהל השירות לבלוטות רוק מציין כי מטרת השירות היא להעניק שירות איכותי ומתקדם לתושבי הצפון
חדר ניתוח | צילום: Africa Studio, שאטרסטוק

מספיק שרק נחשוב על סטייק טוב או על אוכל אחר שאנחנו אוהבים, וכבר בלוטות הרוק שלנו מתחילות לעבוד ולהפריש רוק.

אדם ממוצע מפריש כליטר וחצי רוק ביום, ובלוטות הרוק שלנו עובדות מסביב לשעון כדי לעזור לנו בלעיסה בעיכול המזון שלנו, הרוק חשוב במלחמה בזיהומים ואפילו עוזר לנו בדיבור. אבל כשהעניינים עם הרוק מסתבכים זה כבר ממש לא נעים.

"בין 15-20 אחוז מהאוכלוסייה סובלים מבעיה בבלוטות הרוק ומתוכם כ-10 אחוז יסבלו מבעיה חסימתית בבלוטות הרוק", מסביר ד"ר יהונתן גוטליב מנהלו החדש של שירות בלוטות הרוק שנכנס החודש לתפקידו בכרמל.

ד"ר גוטליב ניהל עד לאחרונה את היחידה לבלוטות הרוק בביה"ח פוריה בטבריה. יחידה אותה הקים לפני מספר שנים. והחודש הוא מצטרף ליחידת הפה והלסת בביה"ח כרמל בניהולו של ד"ר גוסטבו מואיגר.

"הבעיות הנפוצות", מסביר ד"ר גוטליב "הן בעיה חסימתית בבלוטת הרוק שיכולה להיות על רקע אבנים או על רקע מחלה אוטואימונית, או כתוצאה מבעיות אנטומיות של המטופל".

"מדובר בפגיעה מאוד משמעותית באיכות החיים, מדובר בבעיות באכילה  הגורמות גם לבעיות חברתיות כתוצאה מאי יציאת המטופלים מחוץ לבית. כי בכל פעם שהם אוכלים הפנים שלהן מתנפחות ונגרמת להם אי נוחות ובושה גדולה".

"אפשרויות הטיפול הן קודם כל אבחון מדויק באולטרסאונד שלאחריו במידת הצורך טיפול כירורגי זעיר פולשני ואם צריך אז גם ניתוח פתוח וגדול", מעדכן ד"ר גוטליב. "יש מטופלים שאנו מוציאים להם אבני רוק  בגדלים של 2- 4 ס"מ שגורמות להם כאבים וסבל רב ובאמצעות ניתוח קטן וטיפול מדויק אנחנו גואלים מייסורים וכאבים קשים אותם סבלו וסחבו תקופה ארוכה".

ד"ר גוטליב שנכנס החודש לתפקידו כמנהל השירות לבלוטות רוק מציין כי מטרת השירות היא להעניק שירות איכותי ומתקדם לתושבי הצפון. ולהימנע מהוצאות בלוטות הרוק ע"י מתן פתרונות מגוונים ולשמר את תפקודם המלא של הבלוטות בחלל הפה.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
מי שלא עשה טעות לא ניסה שום דבר חדש

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים