שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות בעולם » צעדים חסרי תקדים בכמה ממדינות אירופה
הגל הרביעי באירופה
בזמן שבישראל התחלואה דועכת, באירופה סובלים מעלייה בהדבקות, בווינה מכריזים מלחמה על הלא מחוסנים, בגרמניה מנסים לעודד התחסנות
קורונה | צילום: SatawatK, שאטרסטוק

בעוד בישראל הגל הרביעי דועך לו, והיום נמסר על 449 מאומתים חדשים לנגיף בארץ, ורק 153 חולים במצב קשה כשמתוכם 98 מונשמים, בכמה ממדינות אירופה מתמודדים עם צעדים חסרי תקדים עד כדי סגרים בכמה מהמדינות, בהן צ'כיה, הונגריה וסלובקיה, דרך גרמניה בלגיה והולנד.

ראש ממשלת המעבר של הולנד מארק רוטה הכריז אמש (שישי) על הטלת סגר חלקי ברחבי המדינה החל מהיום. לפי הודעת רוטה, ההגבלות בהולנד יימשכו שלושה שבועות. מדובר בפעם הראשונה מאז הקיץ שהגבלות מוטלות במדינה מערב-אירופית.

על פי הדיווח עד השבוע שעבר כלל לא היו הגבלות במדינה מלבד חובת עטיית מסכות בתחבורה הציבורית. העיר הייתה פתוחה לחלוטין, מהשבוע שעבר המסיכות חזרו גם למקומות הסגורים, וואפילו הברים ובתי הקפה נסגרים בשעות מוקדמות יותר מהרגיל.

גם בגרמניה, מתמודדים עם גם תחלואה נוסף – ושוקלים להטיל הגבלות על אזרחים שלא התחסנו. שלשום נשבר בגרמניה שיא שלילי של כ-50,000 מאומתים ביממה – דבר שהגביר את הלחץ מצד הממשל וכלי התקשורת על הציבור להתחסן נגד הנגיף. שיעור ההתחסנות בגרמניה עומד על 67% בלבד.

באוסטריה לא רק שוקלים הגבלות, אלא גם יוטלו הגבלות בפועל על הלא מחוסנים. בצעד חסר תקדים הממשלה בווינה תטיל הגבלות על אזרחים שלא התחסנו בשני מחוזות שנפגעו קשה מאוד בגל התחלואה הנוכחי. על פי התכנון, לא מחוסנים יוכלו לצאת מביתם רק לצרכים חיוניים כמו קניית מזון, תרופות ועבודה – ללא חיי פנאי.

האוסטרים שוקלים להרחיב את הצעד הקשה הזה לכל המדינה, שסובלת גם משיעורי התחסנות נמוכים מאוד, אך מודים שלא יוכלו להיות בכל רחוב וייאלצו לקיים בדיקות אקראיות, ולכן קוראים לאנשים להפעיל שיקול דעת.

נורבגיה לדוגמה הודיעה כי תחל במתן חיסון שלישי לבני 18 ומעלה ב-2022, ולצד זאת תתחיל גם שימוש ב"אישור קורונה" דיגיטלי, בדומה למה שהונפק כאן אצלנו בארץ. אף ש-87% מהמבוגרים במדינה הנורדית כבר התחסנו בשתי מנות לפחות, מספרי הנדבקים והמאושפזים עולים במהירות. אישורי הקורונה הדיגיטליים, כך אמר ראש הממשלה יונס גר סטיורה, יאפשרו להשאיר את המסעדות, הברים ואת אולמות הקונצרטים פתוחים. אלה שלא התחסנו יצטרכו להיבדק.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
הישג ענק הוא להגיב באותה צורה גם כאשר מנצחים וגם כאשר מפסידים

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים