שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות בארץ » כן קריאת מגילה, לא לסעודות פורים המוניות
מתווה פורים
טיוטה שהוצגה בפני ראשי הערים החרדיות חושפת כיצד ייראה חג פורים. תפילות והתכנסויות יותרו גם במתחמים סגורים בהתאם לאופי הפעילות, מסיבות ריקודים ייאסרו
פורים | צילום: David Cohen 156, שאטרסטוק

לראשונה מאז חודשי הקיץ, מתכוונים ככל הנראה במשרד הבריאות לאשר בפורים התקהלויות גדולות יחסית, בעיקר במרחב הפתוח, לקראת פורים, זאת מתוך הבנה כי בלתי אפשרי למנוע מהישראלים לחלוטין את החגיגות, ויש לצמצם את התחלואה תוך אפשרות לציין את החג – כך דווח ב'ישראל היום'.

על פי הדיווח של חנן גרינווד, בדיון סגור שהתקיים אתמול (רביעי) עם ראשי הערים החרדיות נחשפה טיוטה של מה שמתכוונים לאשר ולאסור בפורים הקרוב – ביניהם איסור מוחלט על מסיבות ריקודים וסעודה בחיק המשפחה הגרעינית בלבד, לצד אירועים גדולים ומותרים, בעיקר במרחב הפתוח. יצוין כי ההחלטות דורשות את אישור הממשלה ויכולות להשתנות בהתאם לתחלואה וההתחסנות.

על פי המתווה המסתמן, שעוד נתון לשינויים, יותר לקיים אירועים, ובכללם תפילות, גם במקומות סגורים, כשההחלטה על סדר הגודל של ההתקהלות תהיה על פי מכסות הרמזור, זאת מתוך הנחה שלא יצליחו להפעיל את התו הירוק עד פורים. במשרד מחלקים את הפעילות לשני סוגים – בסיכון גבוה ובסיכון נמוך.

פעילות בסיכון נמוך היא פעילות בישיבה בלבד ובהזמנה מראש, עם מסכות, ללא מזון. במקרים כאלו יותר להתקהל במקום סגור עד 30% מתפוסת המקום ובהגבלה למקסימום 50 איש. במקום פתוח יותר במקרה כזה להתקהל בתפוסה של עד 50% ועד 200 איש.

פעילות בסיכון גבוה היא כניסה מזדמנת, עם מזון, כשהפעילות תהיה בתנועה ולא בישיבה, כדוגמת בית כנסת בסגנון שטיבלך או חצר בית ספר. מכיוון שמזון מעורב בעניין, הציון הוא כי פעילות בסיכון גבוה היא גם ללא מסכות. על פי הטיוטה יותר במקרה כזה להתקהל ב-20% תפוסה ועד 25 איש במקום סגור, ואילו במקום פתוח תותר 40% תפוסה ובכל מקרה עד 50 איש.

"ההעדפה היא שכל פעילות תהיה לפי התו הירוק, תוך צמצום הסיכון להדבקה ותחלואה", נאמר אתמול בדיון הסגור, אך בשל מגבלות הדבר לא יתאפשר ולכן ההנחיות יהיו על פי מכסות הרמזור.

כמו בחגי תשרי, כל אירוע שיתרחש יהיה בעדיפות בשטחים פתוחים ויכלול נאמן קורונה שיהיה אחראי על הסדרת כניסת המשתתפים ואכיפת הכללים. במשרד ממליצים שנאמן הקורונה גם יבצע רישום של המשתתפים. בין אנשים שאינם גרים יחד יישמר מרחק של שני כיסאות, עם עדיפות לשמירת מרחק של שני מטרים בין משפחה למשפחה. כמובן, על כלל המשתתפים לעטות מסכה בכל זמן.

בכל הנוגע למשלוחי מנות, סעודות ומסיבות. על פי הטיוטה שהוצגה יותר לערוך סעודות אך ורק בחיק המשפחה הגרעינית, ומשלוחי מנות יישלחו באריזות אישיות עם מינימום של מגע. יותר לקיים אירועים, כלומר מסיבות, במרחב פתוח ובהושבה בלבד, בקבוצות קבועות ועם כיסאות מסומנים ושמירת מרחק.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
בנה את החלומות של עצמך, אחרת מישהו אחר ישכור אותך כדי לבנות את החלומות שלו

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים