שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות בעולם » כעבור שעות: האפליקציות הפופלאריות חזרו לפעול
תקלת שרתים
פייסבוק הסבירה כי הסיבה לקריסה הארוכה ביותר שלה מאז 2008 היא שינויים בהגדרות התצורה של הנתבים שמתאמים את תעבורת הרשת בין חוות השרתים שלה
וואטסאפ ופייסבוק | צילום: Leonidas Santana, שאטרסטוק

כעבור שעות של תקלה עולמית: לאחר שהרשתות החברתיות מבית פייסבוק WhatsApp, פייסבוק ואינסטגרם קרסו אתמול, ועל כן, לא ניתן היה לרענן את האפליקציות, לשלוח הודעות או לפרסם תגובות, כבר מהשעה 18:40 אתמול. הבוקר (שלישי) הודיעו החברות על חזרה הדרגתית לפעילות.

הבוקר הסבירה פייסבוק כי הסיבה לקריסה הארוכה ביותר שלה מאז 2008 היא שינויים בהגדרות התצורה של הנתבים שמתאמים את תעבורת הרשת בין חוות השרתים שלה. "ההפרעה הזאת לרשת גרמה לאפקט דומינו שהשפיע על איך שחוות השרתים שלנו מתקשרות – מה שגרם לעצירת השירותים שלנו".

ההערכות אתמול היו שהתקלה נגרמה בעקבות שגיאת קונפיגורציה. בהודעה מטעם פייסבוק הבוקר נמסר: "השירותים שלנו ברשת חזרו לעבודה במלואם. להפרעה לתנועה ברשת הייתה השפעה על הדרך שבה מרכזי המידע שלנו מתקשרים, מה שגרם לשירותים שלנו להפסיק לפעול".

סמוך לשעה 01:00 בלילה שבין שני שלישי החלו להתפרסם דיווחים ברחבי העולם כי התקלה תוקנה וכי הגישה לאתרים שנפלו חזרה. פייסבוק הייתה הראשונה שחזרה לפעילות חלקית ואחריה גם אינסטגרם. ולאחריה גם וואטסאפ.

פייסבוק כתבה בחשבון הטוויטר שלה: "לקהילה הענקית של אנשים ועסקים ברחבי העולם התלויים בנו: אנו מצטערים. עבדנו קשה לשחזר את הגישה לאפליקציות ולשירותים שלנו ושמחים לדווח שהם חוזרים לרשת עכשיו. תודה שאתם לא מוותרים עלינו".

לפי ההערכות, עלות התקלה לפייסבוק כ-160 מיליון דולרים לכל שעה בה היתה הפלטפורמה מנותקת, ולפי הערכה נוספת איבד מייסד פייסבוק, מארק צוקרברג, כ-7 מיליארד דולרים מערכו בגלל נפילת ערך המניה במסחר בוול סטריט אתמול. בשל כך ירד צוקרברג ברשימת עשירי העולם.

מטעם פייסבוק נמסר אמש כי החברה ערה לתקלה הרווחת בפלטפורמות השונות. דובר החברה הוסיף כי "אנו עובדים על מנת לטפל בבעיה במהירות האפשרית, אנו מתנצלים על אי הנוחות".

על פי דיווח בניו יורק טיימס, שני עובדים ממערך האבטחה של חברת פייסבוק טענו כי לא סביר כי מתקפת סייבר היא זו שגרמה לתקלה העולמית. לטענתם, מאחר והטכנולוגיות המשמשות כל אחת מהאפליקציות הן שונות, לא יתכן כי פעילות נגד אחת מהן תשפיע על היתר.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
אמונה זה לעלות במדרגה הראשונה, למרות שלא רואים את כל גרם המדרגות

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים