שיתוף
תגובות
משפחה » חינוך » שר האוצר "מוטרד מהתנהגות משרד הבריאות"
כ"ץ נגד אדלשטיין
בישיבת פורום ראשי הערים עם שר האוצר סוכם כי האוצר יפעל בקבינט הקורונה להאצלת סמכויות לרשויות המקומיות • השר כ"ץ תקף: משרד הבריאות חזר בו מהסיכומים איתנו
ישראל כץ | צילום: עדינה ולמן, דוברות הכנסת

בישיבת היערכות בהשתתפות שר האוצר, יו"ר השלטון המקומי וראשי הרשויות המקומיות, שעסקה במתווה משרד הבריאות לחזרה ללימודים בכיתות א'-ב', תקף שר האוצר ישראל כץ בחריפות את משרד הבריאות והאשים אותה ב"התנהלות בלתי קבילה".

את השיחה יזם פורום ראשי הרשויות המקומיות, בניסיון להגדיל את התוספות התקציבית לאופציית הלימודים בקפסולות כפי שנהגה במשרד הבריאות.

בשיחה הציגו ראשי הרשויות לשר האוצר את המתווה להחזרת כיתות א'-ב', ליום לימודים עד השעה 13:00 בימים א'- ה'. זאת, בשונה מהמתווים המוצעים הכוללים חזרה מדורגת או חלקית בלבד של תלמידי הכיתות הנמוכות. המתווה, שאינו דורש כל תוספת תקציבית, יתאפשר באמצעות שימוש במתקני הרשות, גמישות במערכת הלימודים, וצוות תומך.

בפגישה שנערכה באמצעות 'זום' אמר כץ, כי הוא מאוד מוטרד מהתנהלות משרד הבריאות בנידון. "אני מוטרד מאוד מהתנהגות משרד הבריאות בכל הקשור להחזרת הלימודים בכיתות א-ב, ואחרי מה שאני שומע כאן אני מוטרד עוד יותר".

עוד אמר כץ, כי "יש לאפשר לתלמידי כיתות א-ב לחזור בהקדם ללימודים מלאים. הניסיון לשנות רטרואקטיבית את כללי ההתנהלות, תוך דרישה לתוספות של מיליארדים מעורר תמיהה ובלתי קביל לחלוטין".

שר האוצר התייחס ליוזמת ראשי הערים ליטול על עצמם את האחריות לפתיחת שנת הלימודים ואמר כי הוא שמח לשמוע על נכונותם ליטול אחריות ולנהל את חזרת תלמידי א-ב לפעילות מלאה בתנאים הקיימים – כפי שעשו בתחילת השנה. "אדרוש בקבינט הקורונה לקבל החלטה שתסמיך אותכם לנהל את החזרה ללימודים", הבהיר השר כ"ץ.

שר האוצר התייחס גם לדרישה לפתיחת העסקים בערים והאשים את משרד הבריאות בחזרה מהסיכומים, "באשר למסחר סיכמנו אתמול יחד עם רה״מ שמחצית מהעסקים יפתחו בראשון הבא והרשימה תסוכם עם משרד הבריאות. לצערי אני מדווח שמשרד הבריאות נסוג בו מהסיכומים ומסרב לאפשר את פתיחת חנויות הרחוב והעסקים הקטנים. בכוונתי להאבק על כך בישיבה הקרובה".

יו"ר מרכז השלטון המקומי, חיים ביבס, אמר בפגישה כי "המתווה שגובש הוא הנכון לעת הזאת ויכול להתחיל לפעול כבר מה-1 לנובמבר. תפקידנו להציל דור שלם שהולך לאיבוד. הרשויות המקומיות ומנהלי בתי הספר יכולים לקיים לימודים לכלל הילדים בשעות הבוקר תוך שמירה על עקרונות ודרישות משרד הבריאות, כל מתווה אחר יחטא לעיקר".

עם סיום הדיון סיכמו שר האוצר ויו"ר מרכז השלטון המקומי כי האוצר יתמוך, במסגרת הדיון שיחל בקרוב בקבינט הקורונה, במתווה השלטון המקומי שיוצג ויפעל למען האצלת סמכויות לרשויות המקומיות.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
התקשורת, כמו אש, היא משרת נהדר, אך אדון נורא
(ג'יימס פנימור קופר)

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים