שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות בארץ » "כרגע אין לנו המלצה להגביל התקהלויות"
פרופ' אש ל'בחזית'
פרויקטור הקורונה במענה ל'בחזית': "אנחנו מוסיפים את השימוש במסכה. אבל כרגע לא ממליצים על הגבלות נוספות, עדיין לא קבענו באיזה שלב אנחנו נמליץ על עוד הגבלות"
נחמן אש | צילום: לע"מ

פרויקטור הקורונה פרופ' נחמן אש התייחס במענה לשאלת 'בחזית' לאפשרות שיוטלו הגבלות על התקהלויות ואמר כי "כרגע אין לנו המלצה להגביל התקהלויות, אנחנו ממשיכים עם מדינת ישראל ללא הגבלות, אנחנו מוסיפים את השימוש במסכה שזה לא באמת הגבלה אבל זה אמצעי חשוב. אבל כרגע לא ממליצים על הגבלות נוספות, אם תהיה עליה בתחלואה ייתכן שנגיע גם לצעדים האלה וגם להגבלה על ההתכנסויות הגדולות, עדיין לא קבענו באיזה שלב אנחנו נמליץ על כך".

בפתח דבריו, אמר אש כי "ההתפרצות שהייתה ממוקדת בבנימינה ומודיעין מתפשטת למקומות נוספים – כפר סבא, רמלה והרצליה ולערים נוספות. המשימה של כולנו היא להשתלט על ההתפרצות ולהוריד את התחלואה למינימום. אני קורא למי שצריך – לבוא להיבדק. מי שהיה במגע עם מאומת חשוב להיבדק, לא חשוב אם אתה מחוסן או לא מהבחינה הזאת".

אש אמר בתדרוך לעיתונאים כי "המלצתנו היא לעטות מסכות כבר כעת, בתחילת השבוע הבא זאת תהיה חובה". אש הורה להיערך לכך ולהשלים את העבודה הנדרשת להוצאת הצו. בתדרוך עיתונאים אמר אש כי מחצות אובחנו נכון לשעה 17:00 – 123 מאומתים.

"אני רוצה להדגיש גם את החשיבות של ביצוע הבדיקות", הוסיף אש, והסביר כי מערכת הבריאות ערוכה לבצע בדיקות בהיקפים גדולים, ולכן "מי שצריך – שיבוא להיבדק. מי שיש לו תסמינים או שהיה במגע עם חולה מאומת – חשוב שייבדק, וזה לא משנה אם הוא מחוסן או לא".

אש אמר: "שמירה על הבידוד היא עקב אכילס שלנו. מפירי בידוד הם הבעיה של כולנו – זו הדרך שבה המחלה מתפשטת כעת. חובת הבידוד חייבת להיות במודעות של כולנו". הוא הוסיף: "אני קורא לציבור לשקול אם הנסיעה לחו"ל היא חיונית. רצוי מאוד להימנע מנסיעות לא חיוניות לחו"ל. זה לא זמן נכון לטוס עם ילדים שאינם מחוסנים".

פרופ' אש נשאל לגבי מלאי החיסונים והשיב: "תוקפם של החיסונים שנמצאים ברשותנו – סוף חודש יולי. כרגע אין לנו מלאי נוסף לחודש אוגוסט ואילך. אנחנו עושים מאמצים להקדים הזמנות חיסונים, אך נכון לעכשיו אם לא נקבל מנות נוספות, המלאי יסתיים".

אש התייחס גם לדיווחים לפיהם מחצית מהנדבקים הם מחוסנים, והשיב: "צריך להבין ממה זה נובע. קודם כל מכך שיש רוב גדול של מחוסנים במדינה ולכן אנחנו צפויים לראות מחוסנים שנדבקים, גם אם החיסון יעיל כפי שהיה צפוי ברמה של 95 אחוז מטעם המחקר של פייזר במקור. רק מעצם זה שיש יותר מחוסנים נראה יותר נדבקים מחוסנים. זה לא אומר שום דבר על יעילות החיסון".

בנוגע לחסינות העדר, אש הסביר כי צריך להיות על יותר מ-80% מחוסנים כדי להגיע לשם, וכי "אנחנו רחוקים מזה. קורא לכולם ללכת להתחסן". לדבריו, חצי מהמאומתים לווירוס הינם נדבקים מאחר ו"רוב האוכלוסייה שלנו מחוסנת, בגלל שיש יותר מחוסנת אז נראה יותר נדבקים מחוסנים – זה לא אומר שום דבר על יעילות החיסון. אנחנו עכשיו בודקים האם יש ירידה ביעילות החיסון אחרי מספר חודשים, או שזה בגלל שהזן דלתא חזק מהחיסון".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
חכמה אמיתית היא לדעת שאתה לא יודע כלום...

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים