שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות בעולם » "כשל טכני" בתחנת הכוח הגרעינית בבושהר
באיראן מאשרים
סוכנות הגרעין שמתפעלת את המתקן מסרה כי הסיבה להשבתת החירום של הכור היא תקלה שטופלה. הרשויות לא פירטו את הסיבות לכשל
תגיות:
תחנת הכוח הגרעינית בבושהר | צילום: Paolo Contri / IAEA

הסוכנות לאנרגיה אטומית של איראן הודיעה הלילה (בין ראשון לשני) כי השבתת החירום הזמנית בכור הגרעיני בבושהר נגרמה בשל "תקלה טכנית". בסוכנות לא פירטו יותר מדי בנוגע לתקלה, אך נכתב שהיא נגרמה כתוצאה מקושי באספקת החשמל. עוד נכתב כי ניתנה על כך התראה יום קודם לכן לשר האנרגיה.

זאת אחרי שאתמול אמר גורם בחברת האנרגיה הממשלתית רולאמלי רחשנימהר כי ההשבתה נובעת מעבודות תחזוקה, שיימשכו "שלושה או ארבעה ימים". הוא הוסיף כי ייתכנו הפסקות חשמל. הגורם, שדיבר בתכנית אירוח בטלוויזיה הרשמית, לא פירט מעבר לכך.

אמש דיווחה כאמור הטלוויזיה האיראנית מפי גורם בחברת האנרגיה הממשלתית כי הכור הושבת למשך שלושה או ארבעה ימים לצורך עבודות תחזוקה, אך הבוקר הודו הרשויות כי מדובר בתקלה שבגינה ינותק הכור מרשת החשמל הארצית.

מדובר בתקלה שהביכה את משטר האייתוללות. לטהרן לקח זמן מה להודיע על כך, כאשר ביום ההשבתה נבחר אבראהים ראיסי לנשיא החדש במדינה. תקלה בתחנת הכוח הגרעינית בבושהר עלולה להיות מסוכנת במיוחד, ובמדינות המפרץ עסקו כבר אמש בסכנה הגדולה שדליפה מהמתקן הגרעיני עשויה לגרום.

עיתונאי איראני המקורב למשטר טען כי לא הייתה תקיפה כלשהי בבושהר, ומה שקרה הוא יציאת המתקן משימוש בגלל תיקון כמה "תקלות טכניות", שנמשכו מאז יום חמישי או שישי. יש לציין כי זו הפעם הראשונה, מאז הקמת תחנת הכוח הגרעינית בסיוע רוסיה ב-2011, שטהרן נוקטת בהשבתת חירום בבושהר.

לפני כחודשיים, איראן דיווחה על תקלה ברשת החשמל של מתקן העשרת האורניום בנתנז. אלא שבהמשך, ראש סוכנות הגרעין האיראני הודיע כי התקלה הייתה למעשה "פעולת טרור" והוסיף בעניין כי "איראן מגנה את המהלך הנתעב, מדגישה את הצורך של הקהילה הבינלאומית והסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית להתמודד עם הטרור הגרעיני הזה, וכן שומרת לעצמה את הזכות לנקוט פעולה נגד העבריינים, הסוכנים והמנהלים".

שלשום ניצח בבחירות לנשיאות איראן ראש הרשות השופטת, איברהים ראיסי, הנמנה עם הקיצונים במחנה השמרני במדינה. ראיסי, בן 60, מקורב למנהיג העליון של איראן חמנאי, זוכה לתמיכת משמרות המהפכה. עקבות קריאת האופוזיציה באיראן לאזרחים להחרים את הבחירות לנשיאות, שיעור ההצבעה עמד על כ-49% בלבד.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
האדם העשיר ביותר הוא לא זה שיש לו הכי הרבה, אלא זה שצריך הכי פחות

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים