שיתוף
תגובות
לאישה » טיפים » כתבה אחרונה בסידרה: טיפים פרקטיים לניקיון פסח
עושים פסח
לקראת חג הפסח, הבאנו לכן את אורית כהן, מעצבת פנים ויועצת לארגון הבית, לסידרת כתבות שתעשה לכן סדר ותכין אתכן היטב להכנות לקראת החג
מוצרי ניקיון | צילום: Irina Fischer, שאטרסטוק

ראשית, זכרי, אבק זה לא חמץ!
נכון, כולנו יודעים לדקלם זאת, אבל הרבה יותר קשה – ליישם כשצריך. אם את אישה עובדת/ אחרי לידה/ מטופלת בילדים קטנים – אל תעמיסי על עצמך ניקיונות מיותרים רק כי ככה את רגילה. תתמקדי בניקיונות שמחייבת ההלכה, ואת המקומות שאת לא מגיעה אליהם כל השנה, תעשי אחרי פסח, אחרי שהלחץ ירד ממך.

מאיפה מתחילים לנקות?

  • תכנון ורשימה: הכיני רשימה של כל החדרים ובכל חדר תפרטי מה לנקות, רשימה עושה לנו סדר במחשבות. מורידה לחץ מיותר שגורם לתגובות של כעס ותסכול.
  • שיתוף בני הבית בתכנון – לילדים הקטנים ניתן לעשות מבצע של "שטרות"/ מדבקות בכל משימה שיבצעו תתני להם "שטר"/ מדבקה שאיתם הם ירכשו דברים בחול המועד ביריד שתארגנו מראש. עם המתבגרים והבעל תסבירי בנעימות כמה חשובה לך העזרה שלהם ותחליטו על צו'פר משפחתי במידה ותעמדו ביעדים שהצבת לכם כמשפחה.
  • ניקיון המטבח: בחרי מגירה או ארון שם יהיו כל מוצרי החמץ עד לבדיקת חמץ, באופן כזה תוכלי לנקות ארונות בנחת ולא ברגע האחרון.
  • קניות: אל תחכי שכל המטבח כשר לפסח בשביל לערוך קניות של מוצרי מזון לחג, נקי ארון/ מזווה אחד, הכיני רשימה של כל הקניות, ובכל קנייה שבועית תשלבי גם קנייה עבור פסח והכניסי את המוצרים לארון הנקי, כך תחסכי מעצמך זמן וכח רגע לפני פסח בחיפוש מוצרים שאזלו, ועמידה בתורים המפרכים בערב החג.
  • חומרי ניקוי: אביזרי ניקיון, מטאטא, מגב הם העזרים בניקיון פסח, תדאגי שהם יקלו עליך והיו נוחים לשימוש. בחרי חומרי ניקוי נוחים ואיכותיים, מטליות סופגות מקצרים זמן ניקיון, כך תחסכי זמן וכח. חפשי מוצרי ניקיון עם ריח נעים ואופן שימוש קל, חידוש מוצרי הניקיון מעניק שמחה וחשק לנקות.
  • נקי עם כפפות, ואל תתעצלי, חבל להיכנס לחג עם ידיים שנראות אחרי ניקיון פסח לא מטופחות בלשון המעטה.

בהצלחה רבה ובברכת פסח כשר ושמח.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
צחוק משכח כאבים

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים