שיתוף
תגובות
משפט » כתבי אישום נגד ארבעה צעירים יהודים
הלינץ' בבת ים
כתב אישום נגד ארבעה תושבי המרכז בגין התפרעויות, איומים מתוך מניע גזעני, החזקת סכין וניסיון להיזק מתוך מניע גזעני – כל אחד על פי חלקו
הלינץ' בבת ים | צילום: כאן חדשות

פרקליטות מחוז ת"א (פלילי) הגישה לפני זמן קצר לבית המשפט השלום בעיר, כתב אישום כנגד יוסף ביילין (20), סהר אברג'ל (19), עדיאל ארזי (23) ועומרי כהן (28) התפרעות, איומים מתוך מניע גזעני, החזקת סכין או אגרופן וניסיון להיזק בזדון מתוך מניע גזעני – כל אחד על פי חלקו, זאת לאחר שהנאשמים לקחו חלק בהפגנה בעיר בת ים שהפכה לאירוע הכולל הפרות סדר, התפרעות אלימה, קריאות גזעניות וזריקת אבנים בין היתר גם לבתים של תושב העיר ממוצא ערבי.

על פי כתב האישום שהוגש על ידי עו"ד לבנת מלמד ביום 12/5/21 בשעות הערב, התקיימה בבת ים הפגנה שהפכה לאירוע הכולל הפרות סדר והתפרעות אלימה. הנאשמים ואנשים נוספים, נטלו חלק בהתפרעות, כאשר ביילין נושא שרשרת מתכת עבה וסכין, אברג'ל רעול פנים ונושא סכין וכהן נושא פטיש וגז פלפל.

במהלך ההתפרעות, עת נכחו הנאשמים בסמיכות לדירתו של המתלונן, תושב העיר ממוצא ערבי, אשר שהה באותה העת עם משפחתו וילדיו בדירה, נשמעו קריאות המופנות נגד ערבים והקוראות לפגיעה בהם, בהן "מחבלים", "חכו שהמשטרה תעזוב ואז נפגע בכם", "אתם משתלטים על השטח שלנו", תוך שהן מופנות לעבר יושבי הדירה. ביילין אשר השתתף בקריאות קרא בין היתר גם "מוות לערבים".

בנוסף, במהלך ההתפרעות, הושלכו אבנים אל עבר חלונות הדירה, תוך שחלקן חדרו לתוך הדירה, וגרמו לנזק לרבות שבירת תריסים וזגוגיות. ארזי השליך אף הוא אבן לעבר הדירה, מתוך מניע גזעני כלפי ערבים בשל מוצאם הלאומי- אתני.

בבקשה למעצר עד תום ההליכים והארכת תנאים מגבילים ציינה עו"ד מלמד כי: " אופי העבירות המיוחסות למשיבים ונסיבות ביצוען, לרבות העובדה כי המעשים נעשו כחלק מגל של הפרות סדר והתפרעויות אלימות ברחבי הארץ, על רקע לאומני – גזעני, שכלל תקיפות של כוחות המשטרה והביטחון, וכן כלפי אזרחים יהודים וערבים, בעקבות המבצע הצבאי "שומר החומות" – מלמדים כי קיים יסוד סביר לחשש שהמשיב, אשר ממעשיו עולה כי הוא מושפע מהסתה, יסכן את ביטחון הציבור".

כלל הנאשמים הואשמו בעבירות התפרעות ואיומים מתוך מניע גזעני; ביילין ואברג'ל הואשמו גם בהחזקת סכין או אגרופן וארזי הואשם גם בניסיון להיזק בזדון מתוך מניע גזעני. כנגד ביילין, אברג'ל וארזי הוגשה בקשת מעצר עד תום ההליכים המשפטיים וכנגד כהן הוגשה בקשה להארכת התנאים המגבילים.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
התקשורת, כמו אש, היא משרת נהדר, אך אדון נורא
(ג'יימס פנימור קופר)

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים