שיתוף
תגובות
חדשות » צבא וביטחון » "לאורך המבצע האויב הופתע פעם אחר פעם"
סיכום מבצע
הרמטכ"ל ביקר במפקדת פיקוד הדרום: "מילאתם תפקיד קריטי בהישגי המבצע". במכתב לחיילים מסר כוכבי: "עלינו לתחקר את עצמנו, ללמוד ולהשתפר"
רמטכ"ל במפקדת פיקוד הדרום | צילום: דובר צה"ל

ראש המטה הכללי, רב-אלוף אביב כוכבי, ביקר אתמול (א׳) במפקדת פיקוד הדרום במסגרת ביקורים שיקיים השבוע ביחידות אשר פעלו במבצע "שומר החומות". פיקוד הדרום הוביל את הפעילות היזומה וההתקפית נגד ארגוני הטרור ברצועת עזה במבצע ״שומר החומות״ תוך שימוש בכלים חדשים ומתקדמים שהוכנו מבעוד מועד.

משרתי הפיקוד, בהם אנשי מילואים רבים, הקדישו את זמנם ומרצם למען הצלחת המבצע ומימוש היעדים שהוצבו לו. פיקוד הדרום פעל כמערכת מבצעית אחת בשיתוף פעולה רב-זרועי באוויר, בים וביבשה לצד גופי ביטחון נוספים, וזאת בקצב מבצעי מהיר הנשען על מודיעין עמוק ומדויק.

כוכבי: ״לכל אחד ואחת מכם ישנו חלק חשוב בתפקיד הקריטי שמילא פיקוד הדרום בהצלחת המבצע. המסירות, המקצועיות והיצירתיות שלכם הן שהבטיחו את מימוש היעדים שהצבנו לעצמנו".

"יש לכם חלק משמעותי בכל מה שאני אומר. אני חושב שפיקוד דרום, פיקד על המערכה בצורה יוצאת מן הכלל. אני מרשה לעצמי לומר זאת. גאווה גדולה לפקד עליכם, אשרי העם שיש לו חיילים, קצינים ומפקדים בכירים כמפקדים בפיקוד הדרום. בחדר הזה יש אנשים שחסכו חיי אדם, זה לבדו המון- תזכרו זה המשמעות של צבא ההגנה לישראל", דברי הרמטכ"ל.

במכתב לכל חיילי צה"ל ומפקדיו כתב כוכבי כי "מבצע שומר החומות" הסתיים לאחר עשרה ימי לחימה בהישגים צבאיים מובהקים לצה"ל ולמדינת ישראל. חמאס עשה טעות קשה כשהחליט לפתוח בירי רקטי לעבר מדינת ישראל ואזרחיה, ושילם על כך מחיר כבד. לאורך ימי המבצע האויב הופתע פעם אחר פעם בסדרה של מהלומות רב-ממדיות שהוציאו אותו משיווי המשקל ושללו ממנו יכולות ונכסים משמעותיים. חמאס פגש תקיפה בעוצמה רבה והגנה חזקה ויעילה – תקיפה שהתבטאה בכמות, איכות, קצב ושיטות התקיפה, והגנה שנתנה מענה לאיום על העורף ובמקביל סיכלה ניסיונות למימוש פיגועים בשטחנו".

"נערכנו למבצע ביסודיות, הוצאנו אותו לפועל בשיטתיות והתוצאות מדברות בעד עצמן – פעלנו על פי תכנית אופרטיבית סדורה שהוכנה מראש ומימשנו את תפיסת ההפעלה לניצחון ואת היכולות שפיתחנו ביתר שאת במסגרת תר"ש 'תנופה' – הגברנו את המודיעין לקצה, הגדלנו את היקף המטרות, חיזקנו את החיבור והקישורית בין גופים ויחידות וכל זה העצים את יכולות הדיוק והקטלניות של צה"ל. פעלנו בעוצמה אבל שמרנו על ערכינו, עשינו מאמץ רב למנוע פגיעה בבלתי מעורבים ולחמנו בצורה מקצועית ומוסרית".

"לאורך כל המבצע בלטו התיאום הגבוה, שיתוף הפעולה המצוין ותחושת השותפות בין כל הזרועות, האגפים והפיקודים והם שהובילו את צה"ל להישגים משמעותיים כל כך. עיניים רבות בכל רחבי המזרח התיכון עקבו אחר היכולת המבצעית והמודיעינית המרשימה של צה"ל וההכרה בעוצמתו של צה"ל ובנחישותו התעצמה. יחד עם זאת עלינו לתחקר את עצמנו, ללמוד ולהשתפר, להשתנות ולהמשיך להתאים שיטות לחימה ודפוסי פעולה על מנת להבטיח את מוכנותנו וכשירותנו גם לעימות הבא".

"אנו משתתפים בצערן של המשפחות שיקיריהן נהרגו במהלך המבצע ושולחים איחולי החלמה מהירה לפצועים. לצד כל המשימות שבהם צה"ל עמד בהצלחה, משימה אחת לא הושלמה והיא השבת הבנים הביתה – זו אחריותו של צה"ל ולא ננוח עד שנמלא גם את המשימה הזו".

"המבצע הזה הוכיח פעם נוספת שיסוד עוצמתו וכוחו של צה"ל טמון באנשיו – ראיתי רבים מכם בפעילות על
הגדר ובמפקדות, בטייסות ובחמ"לים, בתאי התקיפה ובסוללות וראיתי מסירות, חוכמה, יצירתיות, נחישות ומקצוענות – ועל כך מגיעה לכם הערכה הרבה. אני גאה בכל אחד ואחת מכם, הוכחתם שצה"ל אינו רק
שומר החומותי אלא מהווה בעצמו את חומת המגן של מדינת ישראל, אזרחיה ותושביה".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
רק אלה שיסתכנו ללכת רחוק מדי יכולים אולי לגלות עד כמה רחוק אפשר ללכת

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים