שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » 'לא אשב תחת לפיד, שרה"מ יחתום נגד רעמ'
בנט חתם
יו"ר ימינה חתם על מסמך בו הוא מתחייב לא לשבת בממשלה של יאיר לפיד, גם לא ברוטציה, בתנאי שנתניהו יסכים לא להסתמך על קולותיהם של מנסור עבאס
נפתלי בנט | צילום: עדינה ולמן, דוברות הכנסת

יו״ר ימינה, נפתלי בנט, חתם הערב (ראשון) בשידור חי בערוץ 20 על מסמך כי לא יישב בממשלה תחת יאיר לפיד. בנט הזמין את רה״מ נתניהו, שביטל את הגעתו לאותו אולפן לפני מספר דקות, לחתום באותו מסמך על התחייבות כי לא יישען על קולותיהם של רע״מ ומנסור עבאס.

בראיון התייחס בנט לאי הגעת ראש הממשלה: "מנהיג צריך להתייצב, הוא לא פה והנה אני פה. אני מחכה בחצי שעה הקרובה – תגיע". בהמשך הציג בנט מסמך, והסביר את משמעותו: "ספין נתניהו הוא שאכתיר את לפיד לראשות הממשלה. לא אכתיר אותו – אני איש ימין והוא איש שמאל. היחיד שהולך עם השמאל זה נתניהו".

"הנה המסמך החתום – אני לא אאפשר ללפיד להיות רה"מ גם לא ברוטציה, ואתה תחתום נתניהו שלא תקים ממשלה על קולות מנסור עבאס", פנה לנתניהו בשידור, "אתה מוזמן עם הרבה כבוד רה"מ, בוא תחתום שלא תקים ממשלה על הקולות של עבאס".

כשנשאל האם במקרה נתניהו יקבל את המנדט הרכבת ממשלה, יסכים לשבת תחתיו אם הנשיא יטיל עליו את האחריות, השיב בנט: "יש מפלגות שחתמו והתחייבו לנתניהו בכל מקרה. זה בעייתי – ככה הוא לא סופר אותך. אמרתי כל הזמן – אני לא פוסל אותו ולא מתחייב לשבת איתו. אני לא עובד אצלו".

"אתנהל בצורה ממלכתית, לא אגרור את המדינה לבחירות", הצהיר בנט. "אני אוהב את העם שלנו – ימין ושמאל, דתיים וחילונים. יש לנו עם וצריך לשמור עליו. אני מתחייב להביא אחדות ורוגע. דמיין שעוד חודש הממשלה מתחילה לעבוד – זה אפשרי".

יו"ר תקווה חדשה גדעון סער אמר בכנס בתל אביב: "יש מועמד אחד, ביום שישי היה איתי באולפן, אמר לי נשתף פעולה יחד, עברו רק 48 שעות מאז, בסדר, אז היו לו סקרים קשים ויש לו פעם שהוא לא עבר את אחוז החסימה, בהחלט איזה טראומה, אבל דווקא במצבים האלה צריך לשמור על קור רוח. נפתלי בנט- תודיע שתצטרף לממשלת שינוי, שלא תזחל עוד פעם לנתניהו, שבעט אותך מהממשלה רק בחודש מאי האחרון".

מכחול לבן נמסר בתגובה לחתימתו של בנט: "קול לבנט הוא קול לנתניהו. בנט חתם היום על בחירות חמישיות או ממשלת ימין קיצונית. רק כחול לבן בכנסת תמנע מנתניהו להפוך את ישראל לדיקטטורה בתקופת המעבר, להדיח את מנדלבליט, להזיז את פרקליט המדינה ולמנוע את המשפט שלו".

ח"כ אלי אבידר ממפלגת ישראל ביתנו מסר: "נפתלי נשמה, לא ספרנו אותך בגוש השינוי, מה החדשות הגדולות?״. ח״כ יואל רזבוזוב (יש עתיד) בטוויטר: "בנט רוצה להחליף את נתניהו אבל פוסל את האלטרנטיבה הגדולה ביותר לשלטון נתניהו. חבל שמי שהגה את תכנית 5 יח״ל מתמטיקה לא יודע לעשות חשבון פשוט".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
היה אסיר תודה על כל האנשים הקשים בחייך, ותלמד מהם. הם מראים לך בדיוק מי אתה לא רוצה להיות

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים