שיתוף
תגובות
משפט » "לא בחנו תכתובות עם פוליטיקאים אחרים"
משפט נתניהו
ההגנה דרשה לקבל חומרים חדשים שהתגלו בטלפון של מנכ"ל וואלה לשעבר, שלא עלו במסגרת החקירה. התובעת תירוש: "אין מחלוקת שנמצאו חומרים רלוונטיים בתוך החומר החדש"
אולם בית המשפט המחוזי בירושלים שנבנה לדיונים בתיקי נתניהו | צילום: רובי קסטרו - פול

עדותו של מנכ"ל וואלה לשעבר אילן ישועה בחקירה הנגדית נכנסה היום (שלישי) ליומה ה-22. בית המשפט המחוזי בירושלים הדן בפרשת 4000 קיים, לפני חידוש עדותו של ישועה, דיון בעניין חומרי החקירה. זאת, לאחר שהסנגורים טענו לפני כמה דיונים שהתברר להם שחומרים רבים לא הועברו אליהם.

ההגנה הציעה מתווה לפיו מי שיעבור על החומר תהיה התביעה (ולא הרשות החוקרת) וכי הסינון יהיה ידני (יבחנו את כל ההתכתבויות, אך לא יעשו חיפושים). כמו כן ההגנה ביקשה הצהרה של התביעה שכל החומרים הועברו וכי תועבר רשימת אנשי קשר איתם ישועה היה בקשר כמנגנון בקרה.

החוקרת עו"ד יהודית תירוש התייחסה לחומרים הנוספים שנמצאו בטלפון של ישועה ואמרה כי "התביעה לא בחנה תכתובות עם פוליטיקאים אחרים. אין מחלוקת שנמצאו חומרים רלוונטיים בתוך החומר החדש". התביעה והשופטים התייחסו לעניין כ"תקלה".

השופטת פרידמן פלדמן על הניסיון של התביעה להגביל את החיפוש בחומר החדש ע״י מילות חיפוש: "איך לא יתפספסו נתונים רלוונטיים כתוצאה מצורת החיפוש? פה כבר היתה תקלה. אנחנו יודעים שיש כאן דברים שרלוונטיים להגנה ושאי אפשר לחשוב מראש על מילת חיפוש שתאתר אותן. אז מה – שזה יעלם או שמישהו יעבוד קצת יותר קשה?"

השופט ברעם: "קשה להבין את ההתעקשות הזו. גברתי מודה, היתה פה תקלה, אנחנו מוכנים לקבל שזה היה בתום לב, אבל דווקא בשל העובדה הזו בתיק כ"כ משמעותי אז המדינה תתאמץ קצת יותר".

תובעת תירוש טענה כי הסיבה שהחומרים הנוספים לא עלו בחקירות לא נבעה משימוש במילות חיפוש: "התקלה הייתה כי קווי הגנה מסוימים לא נבדקו", הסבירה. היא הוסיפה וטענה כי מדובר בהיקף עצום של חומר, כ-150 אלף שורות התכתבויות, הסבירה כי אין אפשרות לעבור על כל שורה ושורה וציינה כי הפסיקה תומכת בעמדתה.

פרקליטו של אלוביץ, עו"ד ז'ק חן, דרש: "אז שהפרקליטים הרבים בפרקליטות יעשו זאת (יעברו שורה שורה). זה לא יכול ליפול על טכני". עו"ד רוזן עוזר הוסיפה: "נפל דבר. אי אפשר להמשיך כאילו כלום" ועו"ד בן צור אמר: "התביעה חייבת לעבור על כל החומר".

גורמים בצוות המשפטי של נתניהו הסבירו כי "גם לאחר שהתביעה הסתירה חומרים מההגנה, היא מוסיפה להקשות ומתעקשת שלא להעביר את מלוא החומר. התביעה מנסה להגביל ולצמצם את החיפוש בהן למילות מפתח".

"ההגנה מחפשת תכתובות עם פוליטיקאים אחרים- נניח עם בוז'י – ולכן לא יעזרו מילות חיפוש דוגמת "סיקור" ו"פוליטיקאי". איך ההגנה אמורה לנבא מילות חיפוש כמו הביטוי ״ניצחון מוחץ" שנעשה בו שימוש? אין שום דרך לנחש את הדברים האלה".

"לפעמים רואים בתכתובות שבוז'י כותב "תודה" ורק אז מבינים שעלתה כתבה לטובתו, ועל זה הוא מודה לישועה. אז תחפש ההגנה – את המילה "תודה"? הדרך היחידה היא לחשוף כל התכתובות בקונטקסט המלא שלהן. סירוב התביעה לעיון בחומר המלא היא הוספת חטא על פשע", דברי הגורם המקורב לנתניהו.

בן צור הציג כתבה נוספת חיובית על הרצוג תחת הכותרת: 'הרצוג הודף את הטענות: מופע מבוהל של הליכוד'. וכן הציג עוד כתבה בנוגע לפרשת הבקבוקים של שרה נתניהו. לדברי בן צור, זו הכתבה מאחורי פריט 73 בנספח לכתב האישום, בה כתוב הסרת פרסום על בוז'י הרצוג לבקשת אלוביץ.

בדיון הוצגה התכתבות של ישועה לאלקלעי בעקבות לחצים של המחנה הציוני להעלות "כאילו" תחקיר: "הבדיקה זה טקסט שהוכתב מבוזי למה עושים רק היסטוגרמה של הימין? אני מבקש שהכתבה הזו תרד מהראשי באופן מיידי. תעלו משהו אחר במקום". ישועה לאלקלעי: "אמרת שתוציא את בדיקת וואלה גם כן בדיקה רשמו את הטקסט של הרצוג זה פתטי".

עו"ד בן צור ממשיך להציג כתבות אותן הוא מגדיר כ"וואלה ממשיכה לפעול להפלתו של נתניהו בבחירות" ביום 2.2.15, פורסמה כותרת – "ביקורת על נתניהו בארה"ב – "מקדם מהלך הרסני למען הרפובליקנים". כותרת המשנה היתה "הביקורת בארה"ב על נאום נתניהו מגיעה גם למאמר המערכת של היומון הפופולרי USA TODAY".

יומיים אחרי, ידיעה מבזה על שרה נתניהו: "משחק רשת חדש: עזרו לשרה נתניהו לאסוף בקבוקים למחזור". במשחק מופיעה דמותה של שרה נתניהו על רקע אולם מלכותי מפואר, כאשר מהתקרה צונחים בקבוקים ריקים אותם עליה לאסוף בסלסלה שבידיה. כל איסוף של בקבוק מזכה אותה ב-25 אגורות החזר פיקדון. יש להשתמש במקשי החצים כדי להזיז אותה מימין לשמאל ולקפוץ מעל התהומות הפעורים ברצפה. גם ישועה מבין שזה ההפך הגמור מ״היענות חריגה״ ומתייחס לכתבה המוצגת בפניו: ״הכתבה והמשחק המוצג בה מגכיחים את נתניהו״.

5.2.20015, פורסמה הכותרת – "כחלון על נתניהו – הבטיח יונה, קיבלתם זית", ובכותרת המשנה – "רבתי עם אובמה, קניתי גלידת פיסטוק, לא עשיתי שום דבר חשוב". הכותרת צורפה לסרטון תעמולה נגד נתניהו.

יום למחרת, 6.2.15, פורסמה הכותרת – "המחלוקת על נאום נתניהו מדאיגה את יהדות ארה"ב". נכללה בה הפסקה: "נתניהו דמיין שנאומו השלישי בפני בתי הקונגרס יציב אותו בשורה אחת עם וינסטון צ'רצ'יל, המנהיג היחיד לפניו שהוזמן שלוש פעמים לנאום בפני הקונגרס, אבל הוא עלול למצוא את עצמו בשורה אחת עם קבוצה קטנה מאוד של מנהיגים בעולם, שכאשר הם מגיעים לוושינגטון, פוליטיקאים בכירים ומכובדים כמו ביידן ולואיס "מתקשים למצוא מקום בלוח הזמנים" עבורו.

עוד באותו יום (יום 6.2.15) פורסמה הכותרת – "סערת הנאום בקונגרס – ג'ון סטיוארט עושה צחוק מנתניהו". פרקליט נתניהו: "אני מציג לך. הסרטון עולה כמובן במסגרת המאמץ הכולל לגייס כל בדל ביקורת מהעולם על הנאום, ותוך ניסיון למזער כל תגובה חיובית לגביו,.

ביום 7.2.15, פורסמה הכותרת – "הרצוג: נתניהו זורק את ביטחון ישראל מתחת לגלגלי האוטובוס". בידיעה פורסמה בהרחבה תקיפה פוליטית של הרצוג ומנהיגי אופוזיציה אחרים נגד נתניהו. באותו יום, 7.2.15, פורסמה הכותרת – "ביידן לא יצפה בנאום נתניהו אבל נפגש עם הרצוג".

ועדיין באותו יום, פורסמו "הכותרות המרכזיות שעשו את השבוע", ובכללן – "וושינגטון מפנה את הגב", "הרצוג נתניהו זורק את ביטחון ישראל מתחת לגלגלי האוטובוס", "איראן – כישלון השיחות יגרום לעליית הקיצוניים". לא הייתה ולו כותרת אחת שתמכה בראש הממשלה. באותו יום, אמיר תיבון מפרסם כתבה שכותרתה "הארגונים היהודים מתנערים מנאום נתניהו: "לא קשורים לזה".

ביום 8.2.15, פורסם מאמר דעה שכותרתו "הסייען הגדול לתוכנית הגרעין של איראן" – כאשר הכוונה לנתניהו. בין היתר נכתב בכתבה: "תהליכים הרי אסון עלולים להתרגש על ישראל, ואזרחיה עסוקים בבקבוקים וסרטונים סרקסטיים פרי יצירתו של ראש המשלה בנימין נתניהו. זו ממש טרגדיה. הגם שרבים לא יאהבו את מה שנאמר להלן, בכל זאת נעשה זאת ללא מורא, מתוך מה שמצטייר כאסון העלול לפקוד את ישראל: נתניהו משחק באש, תרתי-משמע".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
אושר הוא האומנות לקלוע זר פרחים, מהפרחים שבתחום השגותינו

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים