שיתוף
תגובות
כלכלה » רכב ותחבורה » תעופה » לא יוקם שדה תעופה בעמק יזרעאל
שינוי בתוכניות
במסגרת ההחלטה הוטל על שרת התחבורה להקים צוות היגוי, שיבחן את החלופות להרחבת קיבולת התנועה האווירית הבין-לאומית מישראל ואליה
נתב"ג | צילום: Lerner Vadim, שאטרסטוק

בישיבת הממשלה שהתקיימה היום, אישרו חברי הממשלה את ההצעה שהובילה שרת התחבורה והבטיחות בדרכים, ח"כ מירב מיכאלי בשיתוף שר החוץ, יאיר לפיד ושר האוצר, אביגדור ליברמן, לביטול החלטה 2050 שקבעה כי השדה המשלים לנתב"ג יוקם בעמק יזרעאל.

במסגרת ההחלטה הוטל על שרת התחבורה והבטיחות בדרכים להקים צוות היגוי בהובלת משרד התחבורה והבטיחות בדרכים, שיבחן את החלופות להרחבת קיבולת התנועה האווירית הבין-לאומית מישראל ואליה.

הצוות יתייחס בכובד ראש לעבודה המקיפה שנעשתה עד כה בעניין זה, לצד בחינות היתכנות מחודשות, ובכלל זאת דרכים שונות להתמודד עם עומס הטיסות. הצוות יגבש תוך לא יאוחר מ-9 חודשים מיום הקמתו המלצה לפתרונות ויציג אותה בפני שרת התחבורה אשר תגיש את ההמלצות והדו"ח המסכם של צוות ההיגוי לממשלה.

שרת התחבורה והבטיחות בדרכים, ח"כ מירב מיכאלי: "הרבה לפני מינויי לשרת תחבורה הבטחתי שלא יהיה שדה תעופה בינלאומי בעמק יזרעאל. זה האינטרס הלאומי שלנו. מדינת ישראל נסחפה ב-20 השנה האחרונות עם "שלמת בטון ומלט" בצורה מופקרת וחסרת אחריות. ככל שיעברו השנים אנחנו נהיה צפופים יותר ומאוכלסים יותר וחייבים עוד יותר לשמור על האזורים הכפריים, הפתוחים, החקלאיים והירוקים המעטים שנותרו לנו, אחרת לא יהיה לנו מה לנשום".

"אין מחלוקת לגבי הצורך בהקמת שדה משלים, אבל ההחלטה צריכה לשמור על כלל האינטרסים הלאומיים של ישראל וחלילה לא להביא למהלכים בלתי הפיכים שיגרמו נזק אדיר למדינת ישראל. ההצעה שהעברנו היום מצילה את העמק כולו. היא לא הצעה שבאה לטובת מגזר כזה או אחר, אלא החלטה שמבהירה באופן חד וחלק שטובת המדינה היא בראש. אני סומכת ובטוחה שהצוות שנקים יעשה את העבודה המקצועית ביותר בזמן הטוב ביותר ויגבש המלצות ראויות. יחד עם שותפי, שר החוץ ושר האוצר, העברנו היום את ההחלטה המתבקשת וההכרחית עבור מדינת ישראל".

שר החוץ, ח"כ יאיר לפיד: "הבטחנו וקיימנו- לא יוקם שדה תעופה בעמק יזרעאל! הממשלה תפעל להבטיח תשתית תעופתית לדורות הבאים באמצעות תכנון ארוך טווח, שלוקח בחשבון את הצרכים של האזרחים עם מינימום פגיעה באיכות החיים ובסביבה".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
גם מסע בן אלף קילומטרים מתחיל בצעד אחד קטן

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים