שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות בארץ » "לא יכול לומר מתי נקבל חיסון נוסף"
פרופ' אש
פרויקטור הקורונה התייחס לדברי רה"מ ואמר כי "אם נראה שהחיסון מפתיע לטובה ושומר על יעילות לאורך זמן – זה יכול לקרות אפילו בעוד יותר משנה"
נחמן אש | צילום: לע"מ

פרויקטור הקורונה פרופסור נחמן אש אמר היום (רביעי) בראיון ל"'גל"צ' כי "אני לא יכול לומר מתי נקבל חיסון נוסף. אולי בעוד חצי שנה, אולי שנה, אולי אפילו יותר אם נראה שהחיסון מפתיע לטובה ושומר על יעילות לאורך זמן וללא וריאנטים שיסכנו אותו".

פרופ' אש התייחס גם לחיסוני הילדים, והבהיר כי משרד הבריאות יקבל את ההחלטה בנושא רק לאחר שיתקבל אישור מה-FDA. "למרות שזו מחלה קלה בקרב ילדים, החיסון חשוב", קבע אש. "ממה שאני יודע היום, אם הייתה לי החלטה האם לחסן את הילדים שלי – הייתי מקבל אותה", הוסיף. לדבריו, קיים חשש כי הווריאנט ההודי עלול להיות עמיד לחיסון. הוא ציין כי "אנחנו בודקים את זה עכשיו מול מחוסנים – זה ייקח כמה שבועות".

ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר אתמול בהצהרה לתקשורת בתום דיון בנושא החיסונים והיערכות להמשך המאבק בקורונה: ״אני מגיע לכאן מדיון עם שר הבריאות ואנשי מערכת הבריאות, לאחר שסיכמתי עם ראשי פייזר ומודרנה על אספקה נוספת של 16 מיליון חיסונים נוספים לאזרחי ישראל. אנחנו נערכים למבצע חיסונים נוסף בעוד כשישה חודשים, אז תכינו את הכתפיים וגם את הילדים משום שלהערכתנו עד אז יהיו חיסונים מאושרים לילדים".

"תמיד יכולה להיות הפתעה על ידי ווריאנט חדש, ההודי או אחר. היציאה מהקורונה עד היום וההימנעות שלנו מהקורונה בהמשך היא מובטחת כל עוד אין הפתעה כזאת".

"אחת הדרכים למנוע את ההפתעות האלה היא לחזור ולהדק את המעטפת החיצונית שלנו. על זה קיימנו היום דיון די ממושך, על האפשרויות השונות שדיבר עליהן שר הבריאות שאנחנו דנים בהן ביחס גם ליחסי החוץ שלנו עם כמה וכמה מדינות. הגישה שלי ושל מערכת הבריאות היא שצריך להדק, כי אנחנו נמצאים במציאות שהיא עדיין לא ברורה לחלוטין״, דברי נתניהו.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
אם אתה נראה היום כפי שהיית נראה אתמול, בשביל מה לך המחר?

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים