שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » אמסלם תוקף את חיות "אנחנו לא אהבלים"
בעקבות המכתב
השופטת אסתר חיות שלחה הבוקר מכתב לח"כ דודי אמסלם בעקבות דבריו אמש במליאת הכנסת בה טען כי היא לא אוהבת מכלופים ואמסלמים "אנחנו לא אהבלים" אמר אמסלם
ח"כ דודי אמסלם | צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת

השופטת אסתר חיות שלחה הבוקר מכתב לח"כ דודי אמסלם בעקבות דבריו אמש במליאת הכנסת בה טען כי חיות לא אוהבת מכלופים ואמסלמים ולכן נדחו אמש בבית המשפט שלושה עתירות שלו. "תפסיקי עם הקשקושים גב' חיות, אנחנו לא אהבלים" קרא אמסלם.

במכתבה שפורסם לידי הציבור, כותבת השופטת חיות כי בילדותה גדלה במעברות יחד עם "הרבה אמסלמים, מכלופים, ביטנים ועורקבים לצד מוסקוביצ'ים, הרשקוביצים ורביצים. כילדים, שיחקנו יחד בשכונה ולמדנו יחד בכיתה, והחברות שצמחה בינינו כילדים חיה ונושמת עד היום, כי בחרנו באהבת אדם ובכבוד לזולת".

"אז לא, אין דבר רחוק יותר מן האמת מלומר עלי שאני לא סובלת את האמסלמים והמכלופים, ואני תוהה מנין כל הרעל והשנאה שמביאים אותך לומר דברים קשים כל-כך על אנשים שאתה בכלל לא מכיר".

"וכן – אני בהחלט נהנית לשתות לפעמים כוסית של ערק טוב עם המשפחה והחברים, אבל אין לזה שום קשר לפסקי הדין שאני כותבת וכותבים חבריי. אלה נכתבים בדעה צלולה לחלוטין על פי הדין, וכמיטב היכולת והידע המשפטיים שלנו – רק זה".

לסיום כותבת חיות לאמסלם כי "אני מאמינה שמהמקום שאליו זכינו להגיע יש לנו – לי וגם לך – חובה לעשות טוב, לתרום לאחדות בישראל ולא לזרוע פילוג והסתה".

ח"כ דודי אמסלם משיב לשופטת חיות ברדיו גלי ישראל: "אני מופתע מהמכתב כי בדרך כלל שופטים לא עונים לאנשי ציבור. חלק מהגזענים שאני פוגש אומרים לי ׳הבת שלי התחתנה עם מזרחי…׳. גברת חיות: אם היית אישה הגונה היית מציעה לוועדה לבחירת שופטים שיהיו קצת שופטים ספרדים, חרדים ואתיופים".

"דבר שני: אני לא פחות חכם ממך, אני מוכן לשבת איתך בכל נושא שתבחרי ותביני עם מי יש לך עסק. אני יודע מתי הולכים לי על הראש ואת הלכת לי על הראש כי את לא סובלת את מה שאני עושה. אתם נגועים בעניין ואתם יודעים שברגע שתתחלף הממשלה נעשה שינויים מרחיקי לכת בעליון".

"שלוש עתירות דחיתם לי באותו יום. שום דבר לא יוצא באקראי, הגדלת לעשות וכתבת שטויות. אני מציע לך לעלות לרדיו ולהסביר לעם ישראל למה לדודי אמסלם אין זכות עמידה. אם נראה לך שאני כח"כ אין לי זכות עמידה – אז תסבירי לי למי כן יש? אז אני באותו המשקל יכול לומר שלך אין זכות וסמכות לתת פסקי דין, אל תשכחי שאותך בחרה ועדה של פוליטיקאים, בי בחר הציבור".

"את מפלגת את הציבור בהחלטות שלכם. אם הייתי חושב שזה שיקול דעת הייתי מקבל את זה. אני רואה פה רוע צרוף. ביהמ"ש העליון מדליף את פסקיו לעיתונות, דרך התקשורת שמעתי על דחיית העתירות שלי לראשונה, ככה מתנהל בית המשפט העליון? אז את מספרת לי במתק שפתיים איזה סיפור מתוק על מעברות? אני לא שונא אשכנזים, הם אחי".

"לא כל האשכנזים גזענים אבל כל הגזענים אשכנזים. למה היא מפיצה את המכתב לתקשורת? כי היא יודעת את האמת. היא יודעת שהיא עשתה דבר שלא יעשה, היא חשבה שאני טיפש, לא היה אכפת לה לפגוע בעצמה פעמיים".

שר המשפטים גדעון סער הגיב לדבריו של אמסלם: "הקול הוא קול דודי והידים ידי ביבי. התקפותיו חסרות המעצורים של ח״כ אמסלם על בית המשפט העליון, שופטיו ונשיאתו הן חלק ממערכה שיטתית לדה לגיטימציה לכל מוסדות החוק במדינה שנובעת מאינטרס אישי על רקע משפט נתניהו. מטרת המתקפות להטיל מורא על שופטי ישראל. לא אתן להם להרוס את המדינה".

ח"כ שמחה רוטמן: "במקום לכתוב מכתבים, הנשיאה חיות הייתה יכולה לפעול שביום שני ימונו שופטים שמכבדים את הכנסת בפסיקתם. הדיאלוג בין בית משפט שמרני לבין פרלמנט מתנהל בחקיקה ובפסיקה שמכבדת את החקיקה. הדיאלוג בין בית משפט אקטיביסטי לבין פרלמנט מתנהל בנאומים זועמים ובמכתבים נעלבים. חבל מאוד".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
האדם העשיר ביותר הוא לא זה שיש לו הכי הרבה, אלא זה שצריך הכי פחות

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים