שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות בארץ » "לא נוכל להיות שותפים בהפקת ההילולא"
האור החיים
מנכ"ל מועצת בתי העלמין הרב צוריאל קריספל: "על המשטרה מוטלת החובה לדאוג שעשרות האלפים שיעלו לציון האור החיים יוכלו לעשות זאת בבטחה"
תגיות:
הילולת אור החיים | צילום: פישל רוזנפלד

משבר הילולת האור החיים מחריף: אחרי הודעת המשטרה על ביטול האישור שניתן לקיום הילולת 'האור החיים' בהר הזיתים, בשל חוסר היכולת לערוב לשלומם של ההמונים העולים לפקוד את הציון ביום ההילולא. הודיע אתמול מנכ"ל מועצת בתי העלמין הרב צוריאל קריספל, כי לאור המשבר התקציבי וחוסר היענות של הגופים הממשלתיים לשאת בעול המימון הנדרש לקיום האירוע במתכונת המונית, המועצה מסירה את ידה מכל הליך ההפקה של האירוע.

במכתב ששיגר הרב קריספל למפקד תחנת 'שלם' של משטרת ירושלים, הוא הבהיר כי בניגוד למסורת העבר, שבה מועצת בתי העלמין השיגה את התקציב הדרוש עבור הפקת ההילולא, השנה 'מועצת בתי העלמין בישיבתה האחרונה קיבלה החלטה פה אחד שבמידה ולא יימצא או לא יושג המימון המלא לקיומה של ההילולא, מועצת בתי העלמין לא תיטול כל חלק באירוע'.

במכתבו גולל הרב קריספל את המצוקה התקציבית הנובעת מן המשבר הפוליטי המתמשך. והצורך בהשקעה גדולה ומסיבית בהכשרת דרכים בטוחות, לאור הלקחים שהופקו מהאסונות במירון ובקרלין.

לאורך כל התקופה האחרונה העביר, מנכ"ל מועצת בתי העלמין הרב צוריאל קריספל, מכתב למשרדי הממשלה הנוגעים בדבר ובו התריע מפני היעדר תקציב שעלול לפגוע באישורים של המשטרה והרשויות לקיום האירוע. 'ברור לכל, שללא מקורות מימון הולמים להילולא החשובה הזו, ומתוך דאגה לשלומם של המתפללים והמבקרים בציונו של ה'אור החיים' הקדוש, המשטרה וגורמי הרישוי השונים לא יאפשרו את קיומה של ההילולא כמידי שנה ומתחם בית העלמין יהיה סגור חלילה בפני המתפללים' התריע מנכ"ל מועצת בתי העלמין במכתבו.

למרבה הצער, לא נמצא התקציב הדרוש עבור קיום ההילולא. בעקבות כך הודיעה המשטרה כי לא תאשר את קיומו במתכונת המונית. בנוסף כאמור, הודיעה מועצת בתי העלמין, כי לאור התקציב שאושר לאירוע על ידי עיריית ירושלים בלבד, אין באפשרותה להיות שותפה להפקה והאחריות על קיומו של אירוע ההילולא ההמוני בציון האור החיים הקדוש בהר הזיתים.

מנכ"ל מועצת בתי העלמין הרב צוריאל קריספל: "על המשטרה מוטלת האחריות לדאוג לכך, שעשרות אלפי העולים לציון ביום ההילולא של האור החיים הקדוש, יוכלו לעשות זאת בבטחה".

הצטרפו ועקבו אחר

2 תגובות

  1. המימשל החדש יעשה הכל שכל סממן יהודי יתלש מהיהודי הפשוט שרוצה קירבת צדיקים פשוטה.
    הערב רב שולט והגאולה בפתח!!

  2. המימשל החדש יעשה הכל שכל סממן יהודי יתלש מהיהודי הפשוט שרוצה קירבת צדיקים פשוטה.
    הערב רב שולט והגאולה בפתח!!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
אמור לי מי חבריך ואומר לך מי אתה

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים