שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות בארץ » הח"כים זעקו: "לא ניתן לזה לקרות"
מחאת האימהות
בהפגנת האמהות שנערכה היום ב'גן הוורדים' השתתפו ח"כ שונים לצד אישי ציבור אחרים שבאו לעודד את המאבק ולזעוק נגד גזירת המעונות
הח"כים במחאה | צילום: באדיבות המצלם

מחאת "מעון ראש הממשלה" של פורום "תורתם אמנתן" – פורום נשות לומדי התורה בציונות הדתית, התקיימה היום ב'גן הוורדים' בהשתתפות נשות אברכים שמחו נגד הגזירה של הממשלה וליברמן על ביטול ההכרה בלימוד תורה כזכאות להנחה במעונות היום.

חברי כנסת ואישי ציבור שונים באו לחזק את ידיהם ביניהם חברי סיעת הציונות הדתית וח"כ בצלאל סמוטריץ' שאמר בין היתר: "על פי ההסכם הקואליציוני לכל מפלגה יש זכות וטו על נושאים שבמחלוקת, זה בוודאי נושא שבמחלוקת ולכן זה נושא שימינה צריכה להפוך עליו שולחן. יש פה פגיעה בלומדי התורה ופגיעה בתינוקות. אנחנו איתכם במאבקכן הצודק".

יו"ר מפלגת נעם ח"כ אבי מעוז חיזק: "המאבק הזה הוא ערכי. אני בתור אבא של חמש אברכיות ויש לי עוד שתי כלות שהן אברכיות אני יודע מה המשמעות. אני מחזק אתכן במאבקכם ואנחנו יחד אתכם ובעז"ה גם נצליח במאבק הזה כי אין צודק יותר ממנו".

ח"כ מיכל וולדיגר גם היא התייצבה ופגשה שם ברב מגנס שליט"א רב האולפנה בה היא למדה, וולדיגר תקפה את הממשלה: "הממשלה הלכאורה ליברלית הזו מקבלת וממנת רק את אלו הדומים לה. יש לה יחס פטרוני לגבי אלה השונים ממנה, ככל שמדובר ביהודים. לימוד התורה אינו ערך עבורם. בשם הפטרוניזם הנ"ל הם פוגעים במעמד האשה ובזכותה לעבוד ולהתפתח בדרכה היא. כולנו עם נשות האברכים".

גם הח"כים החרדים באו להזדהות ביניהם יצחק פינדרוס, משה גפני, אורי מקלב, משה אבוטבול ויעקב אשר.

יו"ר יהדות התורה ח"כ משה גפני: "הנה ימים באים שהציבור החרדי והציונות הדתית נלחמים יחד כדי שנוכל להמשיך ללמוד תורה. לא חשבתי שאגיע להפגנה של הורים מהציונות הדתית, הממשלה הזאת הביאה יותר ויותר נקודות שיתוף פעולה בין הציבור הדתי לציבור החרדי. אתם עושים מלאכת קודש ואנחנו איתכם במאבק הצודק הזה".

ח"כ יעקב אשר: "ינסו לעשות בינינו הפרד ומשול, אבל לא ניתן להם. בבני ברק תפוסת מעונות היום ירדה ל-60% בלבד, משפחתונים נסגרים ונשים שהרוויחו בקושי שכר מינימום מאבדות את עבודתן".

ח"כ מקלב עודד: "שאפו לכם שבחום הזה באתם לכאן ולא מרצון אלא מתוך מאבק והזדהות וסולידריות שהיא מפעימה מאוד ומרגשת וכואבת מאוד, יחד עם זאת כואב מאוד שאתן נשים שעובדות שנאלצות להיאבק על דבר שהוא כ"כ ברור כמו מסגרת לילדים"

גם ח"כ מרגי התייחס למחאה וכתב: "יש מקום להצדיע ולהוקיר לנשות האברכים מהציונות הדתית. שמלמדות אותנו הלכה למעשה מהו ערך לימוד התורה ומה זו סולידריות. סירבו להצעתה הנלוזה של ח"כ עידית סילמן 'תעזבו את בני התורה החרדים ואנחנו נדאג לכם' מנהלות מאבק צודק ועיקש למען ילדי ישראל לחינוך בגיל הרך".

במהלך ההפגנה השתתף גם ח"כ ניר אורבך שחשף כי מתקיימים מגעים למנוע את גזירת המעונות. אך לאחר מכן בישיבת סיעה עכשיו של 'ישראל ביתנו' נשאל שר האוצר אביגדור ליברמן על ידי עטרה גרמן בעניין ותגובתו הייתה "לא שמעתי דבר על כך".

בתגובה לפרסומה של גרמן כתבה ח"כ אורית סטרוק: "מציעה לנשות האברכים לא לקנות לוקשים ולא להישען על משענת הקנה הרצוץ. כמאמר הפתגם: שמור אותי מ"אוהבי", משונאי אשמר בעצמי".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
מי שלא עשה טעות לא ניסה שום דבר חדש

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים