שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » "לא נשב תחת בנט גם בממשלת ימין"
ליצמן מצהיר
יו"ר אגו"י: "בנט רפורמי – תוריד את הכיפה. מי שתומך בגיור רפורמי ובנישואין אזרחיים הוא רפורמי". פינדרוס: "ביקשנו מנתניהו לזוז הצידה, הוא אמר לא"
תגיות:
יעקב ליצמן | צילום: אתר הכנסת

יו"ר אגודת ישראל השר היוצא יעקב ליצמן שב ותקף היום (ראשון) בראיון ל'חדשות 12' את ראש הממשלה המיועד נפתלי בנט כי "בנט רפורמי – תוריד את הכיפה. מי שתומך בגיור רפורמי ובנישואין אזרחיים הוא רפורמי". ב'כיכר השבת' הוסיף ליצמן כי "נשאל את גדולי ישראל, אבל עקרונית לא נסכים לשבת תחת ראש הממשלה נפתלי בנט גם בממשלת ימין, כי הוא רפורמי".

יו"ר סיעת יהדות התורה ח"כ יצחק פינדרוס אמר בראיון ל'חדשות 12 כי "לא תקפנו את הממשלה עד שפורסמו ההסכמים, חמישים אחוז מהחוקים שמופיעים בהסכם הם במטרה לפרק את הסטטוס קוו ועושה את זה מפלגה דתית, זה הממשלה המסוכנת למדינת ישראל".

במשדר של 'כאן חדשות' אמר פינדרוס: "לא היה ממשלה בישראל שהכניסה להסכמים הקואליציונים דברים שיפגעו בסטטוס קוו כמו ההוא מרעננה שהתחייב שלא ישב עם לפיד ועם רע"מ". לדבריו, "ביקשנו מנתניהו לזוז הצידה, והוא אמר לא. הוא ידע שאין לנו עליו איום אמיתי כי אנחנו לא יכולים ללכת עם הצד השני".

פינדרוס על ההצעה להצטרף לממשלה: "מציעים למדינת ישראל – אם כל כך רע בעיניכם מה שחמאס וחיזבאללה עושים, למה שלא תצטרפו אליהם ואז הכול יסתדר? צריך להבין אם יש אפשרות להגיע להסכמה. צריך להבין איפה אתה נמצא".

כשנשאל, האם כעת קיימות מחשבות בתוך מפלגתו על חבירה לממשלת בנט-לפיד, השיב ח"כ פינדרוס בשלילה: "אין שום סיכוי", קבע בתוקף ואמר כי "בניגוד לבנט, אנחנו לא חותמים בשידור חי ואז עושים הפוך. אנחנו לא נהיה חלק מהממשלה הזו, בשום צורה ובשום אופן".

בקול ברמה אמר פינדרוס: "הממשלה הזו גם בהסכמים שהונחו על שולחן הכנסת וגם בהצעות חוק שהוגשו רוצה לפגוע בדת במדינת ישראל, זה לא נושא של תקציבים הם רוצים לפרק את הסטטוס קוו". בערוץ 7 הוסיף: "בנט מפרק את הרבנות הראשית, אם הרב הראשי לא יכול לפקח על כשרות ועל נשואין הרבנות הופכת למוסד של טקסים כמו מוסד הנשיאות"

ח"כ ישראל אייכלר מיהדות התורה הביא בריאיון לחדשות 13 תחזית פסימית למדי באשר לפרק הזמן שבו הקואליציה תצליח לשמור על יציבות: "נתניהו ישב 12 שנים – אני לא בטוח שבנט ישב 12 חודשים". אייכלר, שביום שבו פקע המנדט של נתניהו קרא לו לפנות את מקומו לטובת מועמד אחר מהימין, הסביר כי "הממשלה מורכבת מהרבה חלקים שאין שום דבר שמאחד ביניהם. כשנתניהו לא יהיה, יהיו להם סכסוכים אחרים ואני לא יודע אם הממשלה הזו תחזיק מעמד 12 חודשים".

ח"כ יעקב אשר מיהדות התורה תקף את ראש הממשלה המיועד נפתלי בנט, ובהודעה שהוציא לתקשורת, כתב: "פורסם שבנט מתכוון להקדיש חלק מנאומו לפיוס הציבור החרדי, אני אומר לו: 'נפתלי חסוך ממך את המאמץ. גלעד קריב, יו"ר ועדת החוקה החדש שאתה הולך למנות היום – ייצג אותך מצויין'".

ח"כ מיכאל מלכיאלי אמר בראיון ל'ווינט' כי אנחנו נעשה הכול כדי שהנוכל הזה יחזור לבית שלו כמה שיותר מהר עם כל הכנופיה שסביבו. אנחנו נעשה הכול כדי שיהיה מי שידאג לפריפריה, שיהיה מי שידאג לחלשים".

הצטרפו ועקבו אחר

תגובה אחת

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
לא משנה כמה המצב טוב או רע, תמיד הוא בסוף משתנה

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים