שיתוף
תגובות
בריאות » בריאות המגזר » ל"ג בעומר תש"פ: אדמו"רים בלי משב"קים
בצל הקורונה
חשבתם כי בשל האיסור הגורף לעלות למירון וביטול ההדלקות המסורתיות, משטרת ישראל וארגוני ההצלה יציינו השנה את ל"ג בעומר בחוסר מעש? טעיתם ובגדול • כל הפרטים
מירון בצל הקורונה | צילום: פישל רוזנפלד

כוחות החירום וההצלה של מגן דוד אדום ואיחוד הצלה, יחד עם משטרת ישראל, נערכים גם השנה באופן חסר תקדים לאבטח את הילולת ל"ג בעומר במירון. זאת, על אף שהשנה תותר הכניסה למושב אך ורק לכ-200 מתפללים בלבד שישתתפו באופן מבוקר בשלושת מעמדי ההדלקות שהותרו השנה על גג ציון הרשב"י זי"ע, בשל המשך המאבק בנגיף הקורונה.

ממשטרת ישראל נמסר, כי בעוד בכל שנה מגייסת המשטרה כ-5,000 שוטרים על מנת לאבטח את אירועי ל"ג בעומר, הרי שהשנה בשל ההגבלות וסגירת ההר למתפללים, גויסו 2,500 שוטרים בלבד, שיבצעו חסימות קרובות ורחוקות ויאבטחו את כל המבואות מסביב למושב מירון כדי למנוע מכאלו שאינם מורשים, להסתנן למושב.

מהמשטרה נמסר, כי לצורך כך, יופעלו אמצעי תצפית כגון רחפנים ומסוק וכל זאת כדי לשמוע על בריאות הציבור.

נצ"מ ויקטור בוסקילה, קצין אג"מ מחוז צפון מסר ל'בחזית', כי "בעוד בכל שנה אנו מגייסים כמות גדולה של שוטרים על מנת לאפשר לציבור כמה שיותר גדול לבקר במירון בל"ג בעומר, השנה המצב בדיוק הפוך, וזאת כדי לשמור על בריאות הציבור".

ל'בחזית' נודע עוד, כי במסגרת המתכונת המצומצמת תותר העלייה להר אך ורק לכ-150 משתתפי ההדלקות, עובדי ההפקה, וכ-20 אח"מים שרובם חברי כנסת ושרים שהחוק אינו מאפשר להגביל את גישתם להר.

אדמו"רים ורבנים שקיבלו אישור עלייה חריג להר ממשרד הדתות יידרשו לנהוג בעצמם ברכבם, כאשר המשב"קים לא יוכלו להתלוות אליהם. במידה ולאדמו"ר לא תהיה רשיון נהיגה יוכל להצטרף אליו רק נהגו האישי.

במסגרת מבצע מירון תפעיל המשטרה 16 מחסומים, מתוכם 8 נושמים ועוד 8 הדוקים. גורמים במשטרת ישראל מסרו בשיחה עם 'בחזית', כי הם נערכים לחסימת תנועת הולכי רגל מצפת שינסו לעלות רגלית להר מירון בל"ג בעומר, בהיעדר תחבורה ציבורית. הסגר על ההר צפוי להימשך עד לסוף השבוע הנוכחי.

אל האירועים בהר יוכלו להתחבר "רבבות המאמינים", כלשון המשטרה, "באמצעות השידורים החיים בכלי התקשורת", כאשר לכל כלי תקשורת מוכר יונפק אישור בודד לעלייה להר ביום ההילולא.

דובר מד"א זכי הלר מסר ל'בחזית', כי "השנה בשל מגפת הקורונה, ההילולה המסורתית במירון תתקיים באופן מצומצם, כשעשרות אנשים בלבד יגיעו להר ויוכלו להשתתף בהילולה.

עם זאת, "מגן דוד אדום, אשר מאבטח את ההילולה בכל שנה, נערך מבעוד מועד ויהיה מוכן גם השנה לתת מענה רפואי לכל תרחיש".

הלר מציין, כי "שישה אמבולנסים, שתי ניידות טיפול נמרץ, רכב פיקוד ורכבי חירום ייעודיים נוספים יפרשו בשטח, כשהחובשים והפראמדיקים של מד"א יהיו במוכנות גבוהה למתן מענה מהיר ומקצועי לכל קריאה שתתקבל".

פנינו לאיחוד הצלה כדי לשמוע על היערכותם לקראת ההילולא בל"ג בעומר, אך לצערנו הם בחרו שלא להגיב.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
אם אתה נראה היום כפי שהיית נראה אתמול, בשביל מה לך המחר?

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים