שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » מדיני » "צריך להכין אופציה צבאית מול איראן"
גנץ לאמריקאים
גנץ העלה את הצורך בשינוי מדיניות ברצועת עזה, את נושא השבת השבוים כתנאי לשיקום רצועת עזה והדגיש את הצורך המיידי בחיזוק ברית המתונים, וחיזוק הרשות הפלסטינית
צילום: שמוליק עלמני

שר הביטחון בני גנץ נועד בארה"ב עם שורה של בכירים בממשלו של הנשיא האמריקאי ביידן. בבית הלבן פגש גנץ את היועץ לביטחון לאומי ג'ייק סאליבן, ובמחלקת המדינה קיבל אותו מזכיר המדינה האמריקאי אנתוני בלינקן. בהמשך צפוי גנץ להיוועד עם מזכיר ההגנה האמריקני לויד אוסטין בפנטגון.

במסגרת הדיונים עם הבכירים, הדגיש שר הביטחון הישראלי את הצורך בגיבוש אופציה צבאית מול טהרן ובהעמקת הפיקוח על התחמשותה הגרעינית של איראן. נוסף על כך, גנץ העלה את הצורך בשינוי מדיניות ברצועת עזה והבהיר: "מה שהיה הוא לא מה שיהיה". בנוסף לכך, שר הביטחון העלה בפני האמריקאים את נושא השבת השבוים כתנאי לשיקום רצועת עזה והדגיש את הצורך המיידי בחיזוק ברית המתונים, וחיזוק הרשות הפלסטינית.

גנץ בהצהרה משותפת עם בלינקן במחלקת המדינה: "תודה רבה, זהו עונג גדול עבורי להיות פה. אנחנו שולחים את הערכתנו לממשל, לנשיא ולך על התמיכה המתמשכת והחיונית מאד עבורנו באזורנו המאתגר. אני מצפה לדון יחד איתך בנושא".

"שוחחנו כבר בעבר על האתגר האיראני ועל האתגר למול הפלסטינים בכל הקשור לעזה. אנחנו מעוניינים ביציבות ושגשוג לכולם, ולי כשר הביטחון, חשוב מאוד לקשור בין התקדמות השיקום בעזה לבין הבטחת ביטחוננו. אני מצפה לשיחתנו".

מזכיר המדינה: "אני מאד שמח על ההזדמנות לשוחח על המחויבות המתמדת של ארה"ב לביטחון ישראל, ועל כמה מהצרכים שיש לישראל בהקשר זה, וכן לדבר על העבודה שחייבת להיעשות בכדי להתקדם בסיוע ההומניטרי בשיקום עזה, עבור הפלסטינים שחיים שם, ולהסתכל על הסוגיות הרבות שעומדות על הפרק בכלל. אז ברוך הבא. שמח לארח אותך כאן".

מוקדם יותר כתב גנץ בטוויטר כי "סיימתי פגישה עם היועץ לביטחון לאומי של ארה"ב ג'ייק סאליבן בבית הלבן, בה דנו בצורך לבלום את התוקפנות האיראנית, וכן בצורך לחזק ולבצר את ברית המתונים באזור. עוד עסקנו בדרכים לשמירה על היציבות האזורית, ובשמירה על היתרון האיכותי של ישראל במרחב".

גנץ וג'ייק סאליבן | צילום: שמוליק עלמני
גנץ וג'ייק סאליבן | צילום: שמוליק עלמני
גנץ וג'ייק סאליבן | צילום: שמוליק עלמני
גנץ ואנתוני בלינקן | צילום: שמוליק עלמני
גנץ ואנתוני בלינקן | צילום: שמוליק עלמני
הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
מי שלא עשה טעות לא ניסה שום דבר חדש

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים