שיתוף
תגובות
משפחה » להכיר בשלמות של חוסר המושלמות
משפחה
ישנם תאריכים שמקשטים את החיים בסממנים חיצוניים אך אם מביטים על המהות שלהם, אפשר ללמוד על עצמנו הרבה והפעם: אהבה עצמית
פזל | צילום: maradon 333, שאטרסטוק

בשבת שחלפה חל תאריך ט"ו באב, חמישה עשר בחודש. על פי היהדות, מדובר בתאריך שנחשב לזמן נחמה. המשנה במסכת תענית מתארת את ט"ו באב כיום בו בנות ירושלים היו לובשות בגדי לבן שאולים, כדי שלא לבייש את מי שאין לה בגד ויוצאות לרקוד בכרמים כדי למצוא שידוך. על תאריך זה נאמר, "לא היו ימים טובים לישראל כחמישה-עשר באב וכיום הכיפורים" (פרק ד', משנה ח'). אנשים רבים בימנו מציינים את התאריך הזה ללא משמעות פנימית אמיתית אך אפשר בהחלט לקחת ממנו משמעות גדולה. 

לימור כהן כתבה על הקשר בין ט"ו באב לתשעה באב וכיצד הוא משליך על חיינו. שואלים מה הקשר? התשובה היא אהבה. בית המקדש נחרב משום שנאת חינם – והבית הפרטי שלנו שנחשב לבית מקדש מעט, יכול להבנות על ידי אהבת חינם. הבסיס הוא אהבת חינם – לעצמינו. כן, לעצמינו. אם נלמד לקבל את העובדה שאיננו מושלמות ונחיה עם המציאות הזו בשלום, נוכל לקבל את חוסר השלימות אצל האחר. אצל בן הזוג, הילד שלי, השכנה, החמות, ההורים, האחים וכו'.

נכון, אני צריכה להיות מודעת לעצמי – אבל לא רק לחסרונות שבי, אלא להתחיל להתפעל. בדיוק כמו שאנחנו מתפעלות מה"חוכמות" של הפעוט שלנו. להתפעל מהחוזקות שלנו. הקדוש ברוך הוא נתן לנו עושר של יכולות/מתנות, הכירי בהן, התפעלי מהן. אם תוכלי להתפעל מהעושר הזה, לפרגן לעצמך, להיות סלחנית כלפי עצמך, תוכלי להיות לאחר ביתר קלות.

מכירה את הרגע שאומרים לך: "וואוו, איך רזית". ואת מיד עונה בציניות: "בטח בגבות."

או: "את נראית מקסים היום" ואת מיד מבטלת: "סתם זרקתי על עצמי משהו".

אם תלמדי להכיר ולקבל את הפרגון, תוכלי לפרגן גם לאחרים.

מה יכול לעזור? כתבי כל ערב לפני השינה חוזקה אחת שאת רוצה לטפוח לעצמך על השכם ופרגון מחזק ששמעת ממישהו במשך היום. קראי לעצמך את הרשימה המתחדשת כל בוקר באותה נשימה. שלחי הודעת טקסט ועדיף ברגע של פנים מול פנים או בטלפון עם בעלך, ספרי לו משהו מפרגן מהיום שהיה.

ואחרון ליום הזה:

תהיי בחברת אנשים מתדלקים, מפרגנים, שנותנים לך כוחות. כשתרגישי מחוזקת, תחזקי אחרים. תאהבי את עצמך כי מגיע לך. ככה תשפיעי אהבה בקלות על בעלך, ילדייך, מכרייך.

לימור כהן – פיתוח מנהיגות נשית חרדית. יועצת אישית, זוגית ומשפחתית  M.A

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
מצליחנים הם אנשים שהופכים להרגל, לעשות דברים, שהמפסידנים חשים שלא בנחת לעשות...

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים