שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » "לאבטח את אבידר; רוסיה צריכים ספרדי"
חשש מליברמן
ח"כ מלכיאלי פנה במכתב לקצין הכנסת בבקשה להצמיד אבטחה לח"כ שצפוי להודיע על פרישתו מ'ישראל ביתנו'. אבוטבול: "‏תחשוב טוב לפני שאתה מצביע"
תגיות:
אלי אבידר | צילום: אתר הכנסת

יו"ר סיעת ש"ס בכנסת ח"כ מיכאל מלכיאלי פנה במכתב לקצין הכנסת יוסי גרף בבקשה להצמיד אבטחה לח"כ אלי אבידר אשר צפוי להודיע על פרישתו ממפלגת 'ישראל ביתנו'.

במכתב כתב כי "הנני פונה אליך בדחיפות, ובהמשך להודעתו החריגה של ראש השב"כ מר נדב ארגמן, כי 'השיח המסית עלול להגיע לכדי פגיעה בנפש', להורות על הצמדת אבטחה מידית לידידי חה"כ אלי אבידר, אשר צפוי להודיע על פרישתו ממפלגת ישראל ביתנו בראשות חה"כ אביגדור (איווט) ליברמן".

"לאור השיח, העלול להתפרש ככזה המתיר פעילות אלימה ובלתי חוקית אשר עלולה חלילה להגיע לכדי פגיעה בנפש, יש לפעול באופן מידי ובלתי מתפשר. לפעילותך המהירה אודה", לשון המכתב.

ח״כ משה אבוטבול (ש״ס) כתב בטוויטר: "צר לי עליך ח"כ אבידר שעבדת קשה להפלת הממשלה, וכשרואים את חלוקת הדייסה נשאר טעם מר שאיווט ואימא רוסיה צריכים אותך כספרדי ומזרחי רק לגריפת קולות, ובעבר כבר רמזתי לך ע״כ.. ‏תחשוב טוב לפני שאתה מצביע כי כנראה אפילו לדרוזים יודעים למצוא תפקיד ואותך משאירים ללא תיק.. במפלגת לבן בוהק".

כזכור, ח"כ אלי אבידר מישראל ביתנו סירב להצעה להתמנות כשר במשרד האוצר, אך למרות זאת הוא הודיע כי יתמוך בהשבעה היום בממשלת בנט-לפיד. לאחר מכן הוא עשוי להצביע באופן עצמאי ולעיתים בניגוד לעמדת יו"ר המפלגה אביגדור ליברמן.

בשיחות סגורות, אמר אבידר כי הוא "מאוכזב מאוד" מיו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן. "אין לי שום עניין בתפקיד רק כדי שייקראו לי שר", הבהיר. "נעבור את ההשבעה היום, לא אהיה זה שאפיל אותה אבל אחר כך – כל האפשרויות על השולחן".

אבידר, שנחשב לחבר כנסת בולט במפלגה אחרי שלקח חלק פעיל בהפגנות בבלפור, זועם על ליברמן, ואמר למקורביו כי "מעתה והלאה סיעת ישראל ביתנו כבר לא מונה שבעה ח"כים אלא שישה וח"כ עצמאי אחד". יצוין כי בממשלת 61 שכל קול קובע, מרד כמו של אבידר עשוי להיות משמעותי.

משמעות הדבר היא כי כוחה של מפלגת ישראל ביתנו פוחת ל-6 מנדטים, מה שמחליש את עוצמת הסיעה ואת אחדות הקואליציה עוד בטרם יומה הראשון. בכך, תהפוך ישראל ביתנו, בדומה לימינה, למפלגה בה יש לספור את האצבעות באופן פרטני.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
אם לא נשנה כיוון, סביר להניח שנגיע לאן שאנו הולכים

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים