שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » לוין שוקל להקדים את ההצבעה לרביעי
הקמת הממשלה
יו"ר הכנסת שוקל להקדים את השבעת הממשלה, כדי שזו תתבצע כבר השבוע. מועד נוסף שעולה על הפרק הוא יום שני הבא, כאשר ההחלטה הסופית בנושא טרם התקבלה
תגיות:
ח"כ יריב לוין | צילום: צילום" דני שם טוב, דוברות הכנסת

יו"ר הכנסת יריב לוין (הליכוד) שוקל להקדים את השבעת הממשלה ולערוך אותה ביום רביעי הקרוב, בעוד שלושה ימים. בכוונתו של לוין להקדים את ההשבעה רק אם תהיה סבירות מסוימות למנוע את המהלך. זאת לאחר שהוא צפוי מחר להודיע במליאת הכנסת כי עלה בידו של לפיד להרכיב ממשלה.

לוין הודיע זמן קצר לפני כניסת השבת כי בישיבת המליאה שתתקיים ביום שני הקרוב במשכן הכנסת יודיע כי עלה בידו של יו"ר יש עתיד יאיר לפיד להרכיב ממשלה. לפי חוק יסוד הממשלה, אחרי הודעת יו"ר הכנסת למליאה, על לוין לקבוע את ההצבעה על הממשלה ואישורה עד שבוע לאחר מכן.

בהודעה מטעם לוין נמסר כי "בהתאם לסעיף 13 לחוק יסוד: הממשלה, יו"ר הכנסת יודיע במליאת הכנסת את דבר הודעתו של ח"כ לפיד כי עלה בידו להרכיב ממשלה. הודעת יו"ר הכנסת האמורה תובא בישיבת המליאה שתתקיים ביום שני הקרוב, כ"ז בסיון תשפ"א, 7 ביוני 2021, בהיותה הישיבה הראשונה של מליאת הכנסת ממועד הודעתו של ח"כ לפיד ליושב ראש הכנסת. לאחר הודעתו של יו"ר הכנסת למליאת הכנסת ובהתאם למסגרת הזמנים הקבועה בחוק יסוד הממשלה, יקבע יו"ר הכנסת ישיבה לדיון ולהצבעה בדבר כינון ממשלה".

על פי החוק, מרגע שהודיע מקבל המנדט ליו"ר הכנסת כי עלה בידו להרכיב ממשלה, נדרש היו"ר להעביר את ההודעה למליאת הכנסת ולכנס אותה לכל היותר בתוך שבוע כדי לאפשר השבעתה. בשל כך חששו בגוש מתנגדי נתניהו שלוין ינצל את מקסימום הימים הקבועים בחוק כדי לספק חלון הזדמנויות רחב.

גוש מתנגדי נתניהו שואף לקיים את השבעת הממשלה במועד הראשון האפשרי, ושקלו בו תחילה לערוך את ההשבעה ביום שני בעוד שבוע וחצי, ב-14 ביוני, אולם הערב צפויים בנט ולפיד לערוך שיחה עם לוין – ולבקש ממנו להקדים את מועד ההשבעה ולא להמתין עמה.

מוקדם יותר, פנה לוין ליו"ר יש עתיד ויו"ר ימינה בבקשה להציג לכנסת ולציבור את ההסכמים הקואליציוניים ואת ההסדרים הנלווים להם: "ח"כ לפיד וח"כ בנט הודיעו כי עלה בידם להקים ממשלה, אולם עד עכשיו לא מסרו למזכירות הכנסת ולו הסכם קואליציוני אחד.

"אין לקבל מצב בו ההסכמים הקואליציוניים מוסתרים מעיני חברי הכנסת ומעיני הציבור. ראוי שההסכמים יוגשו למזכירות הכנסת באופן מיידי עם חתימתם, כדי לאפשר את הדיון הציבורי בהם וכדי שחברי הכנסת יידעו על איזו ממשלה הם נדרשים להצביע.אי הגשת ההסכמים וההימנעות מפרסום כל ההסדרים הנלווים להם מעוררת יותר מחשש, שהסתרתם נעשית במכוון כדי למנוע את התגובה הציבורית ואת תגובת חברי הכנסת כאשר פרטיהם ייחשפו".

יש עתיד וימינה הגיבו לפנייתו של לוין ואמרו: "ההסכמים הקואליציוניים וקווי היסוד של הממשלה יפורסמו כמובן באופן שקוף וברור לציבור לאחר חתימתם. אנחנו קוראים ליו״ר הכנסת יריב לוין להודיע לכנסת בהקדם על כך שעלה בידם של חברי הכנסת לפיד ובנט להקים ממשלה, ולכנס את המליאה במיידי כדי להשביע ממשלה זו. מדינת ישראל זקוקה לממשלת אחדות מתפקדת שתחלץ את אותנו מהכאוס".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
מי שלא מרוצה מהיחס שהוא מקבל, שיבדוק איזה יחס הוא נותן

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים