שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות בארץ » "לחדש את התו הירוק ולהקפיד במסכות"
חוקרים ממליצים
חוקרי האונ' העברית והדסה: "בעולם ניכר שגל הדבקה יתבטא בתחלואה קשה לאחר זמן ארוך מהעבר, ולכן ניהול לפי מצב בתי החולים עלול להתברר כמאוחר מדי"
מחלקת קורונה | צילום: StreetonCamara, שאטרסטוק

חוקרי האוניברסיטה העברית בירושלים והדסה, המנטרים את מצב תחלואת הקורונה בישראל, מפרסמים דו"ח עדכני, שהועבר לקראת ישיבת הקבינט אמש. מחברי הדו"ח הם (פרופ' ינון אשכנזי, פרופ' דורון גזית, פרופ' מיכאל אסף ופרופ' נדב כץ ממכון רקח לפיזיקה, יחד עם פרופ' רונית קלדרון-מרגלית ופרופ' רן ניר-פז מבית הספר לבריאות הציבור ורפואה קהילתית באוניברסיטה העברית בירושלים ומבית חולים הדסה, בשיתוף עם ד״ר הילה דה-ליאון מ-INFN-TIFPA באוניברסיטת טרנטו (איטליה).

הנקודות העיקריות במסמך:

  • ההתפשטות בארץ מתרחבת, בערים רבות ניכרת הדבקה משמעותית, עם הכפלה מדי 3-4 ימים.
  • הצוות מראה, באמצעות השוואה למדינות אחרות בעולם, שבשלב הנוכחי עדיין לא ניתן לומר האם סיבת ההתפרצות בשבוע שעבר היא בעיקרה הווריאנט דלתא (אשר למעשה התגלה בישראל כבר באפריל) או שהסיבה היא אנושית (הורדת מגבלות הקורונה בשבועות האחרונים).
  • בעולם ניכר שגל הדבקה יתבטא בתחלואה קשה לאחר זמן ארוך מהעבר, עקב הגנת החיסון, ולכן ניהול לפי מצב בתי החולים עלול להתברר כמאוחר מדי ואינו מומלץ.
  • לדעת הצוות, שאיפה למיגור אינה ריאלית כל עוד המגפה בעולם ממשיכה להתפשט.
  • אין שינוי בהערכה שהחיסון יעיל נגד הווריאנטים הנפוצים כרגע, ומפחית סיכוי הדרדרות לתחלואה קשה אפילו בהינתן הדבקה של מחוסן.

לאור כל הכתוב לעיל – המטרה הישראלית צריכה להיות הורדת תחלואה רצופה, בעיקר באמצעות הגברת התחסנות. בשלב הנוכחי יש צורך בשילוב אמצעים רכים (מסכות ותו ירוק).

המלצות:

  • הצוות ממליץ למנוע התפשטות בלתי נשלטת של המגפה, גם בילדים. יש אי וודאות הקיימת בנתונים ביחס לסיבת ההתפרצות בישראל, לתופעות ארוכות הטווח של המחלה, ולתכונות הווריאנט דלתא, ולכן לא כדאי להסתכן בהדבקה נרחבת.
  • קצב ההתפשטות הגבוה נובע ככל הנראה גם מהורדת התו הירוק והסגול ועטיית המסכות. לכן מומלץ לחדש את התו הירוק ולהקפיד במסכות. אם תמשיך ההתפרצות, אז יש לשקול להגביל התקהלויות במיוחד במקומות בעלי נוכחות של לא מחוסנים.
  • יש חשיבות גבוהה בחידוש וזירוז ההתחסנות, בכל הגילאים (מעל 12). הסיכון מקורונה גדול משמעותית מזה שבחיסון, במיוחד כשיש התפרצויות.
  • הגברת השליטה על הכניסה בארץ היא חיונית. בדיקה בכניסה לארץ ובדיקה נוספת לאחר 3-4 ימים.
הצטרפו ועקבו אחר

תגובה אחת

  1. תסבירו לי בבקשה מה משמעותו של התו הירוק כחצי מהנדבקים הם מחוסנים.
    החיסון אמור למנוע הידבקות לכאורה. הלא כך?

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
רק אלה שיסתכנו ללכת רחוק מדי יכולים אולי לגלות עד כמה רחוק אפשר ללכת

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים