שיתוף
תגובות
משפט » לחשוף מידע חסוי על ראש המוסד לשעבר
סנגורי נתניהו
משפט נתניהו התחדש: עו"ד חדד ביקש למסור להגנה התכתבויות בפרקליטות שהובילו לגיוסו של ארי הרו כעד מדינה ונאסרו לפרסום • מחר החקירה הנגדית למנכ"ל וואלה לשעבר
בנימין נתניהו באולם בית המשפט עם עורכי דינו | צילום: רובי קסטרו - פול

בבית המשפט המחוזי בירושלים התחדש הבוקר (שני) הדיונים במשפטו של ראש הממשלה בנימין נתניהו בתיקי האלפים. הדיון היום צפוי להיות קצר וטכני במהותו, במהלכו יבקשו פרקליטי נתניהו, בראשות עו"ד עמית חדד, לקבל חומרי חקירה נוספים ובעתירות שהגישו לגילוי ראיות.

סנגורו של ראש הממשלה, עורך הדין עמית חדד, ביקש מבית המשפט מסמכים שנוגעים לעד התביעה תמיר פרדו, ראש המוסד לשעבר, שמוגדרים כחסויים. חדד אמר כי "אין לנו ולו הודעה אחת שהוא מסר במשטרה. מסתבר שהוא מסר מידע שעשוי לשפוך אור, וצריך למסור אותו להגנה ללא השחרות ומחיקות. חובת הגילוי היא חובה מקסימלית. מבחינה חוקית המצב הוא שגוי".

ראש צוות התביעה בתיקים 1000 ו-2000, עו"ד אלון גילדין מפרקליטות מיסוי וכלכלה, השיב:"אנחנו לא ראינו את ההודעה המסווגת. ראה את זה נציג אחר בעל סיווג מתאים. היא נגבתה בחקירה אחרת, ובמהלך גביית ההודעה נאמרו במהלכה כמה דברים שקשורים לתיק הזה, לכן יש מזכר".

עו"ד חדד ביקש גם למסור להגנה את הדיונים הפנימיים וההתכתבויות בפרקליטות שהובילו לגיוסו של ארי הרו כעד מדינה ונאסרו לפרסום. "כדי להבין את הדברים אני רוצה להתחיל ברשימת החומרים החסויים שקיבלנו מהמדינה. אלו מידעים שמתועדים בחומרים אבל הם קריטיים לצורך ההגנה של מה שאנחנו טוענים. נימוקים שהובילו לגיוסו לעד מדינה נסתרים מאיתנו. אנחנו חושבים שצריכים לחשוף אותם", אמר חדד.

בפרקליטות טוענים כי ההקלטות שנמצאו בטלפון של הרו נתפסו על ידי המשטרה שלא במסגרת המשא ומתן עם עד המדינה. בהמשך ביקש חדד לחשוף חומרי חקירה חסויים על עדותו של העיתונאי בן כספית במשטרה על תיק 1000. "כספית מסר הודעה ומסרנו חלק מצומצם ממנה כי סברנו שחלקים אחרים ממנה אינם רלוונטיים לניהול המשפט", אמר נציג הפרקליטות. "נקבע בעליון שנמסור עוד חלק מצומצם ממנה לסנגורי ההגנה. לא נוכל להגיד אם אדם מסוים הוא מקור משטרתי או לא".

לאחר מכן הדיון המשיך בדלתיים סגורות, והשופטים צפויים למסור את הודעתם בעניין בקשת ההגנה בהמשך.

מחר צפוי דיון בו תתחיל החקירה הנגדית, על ידי ההגנה, של העד המרכזי שנחקר עד כה על ידי הפרקליטות, מנכ"ל וואלה לשעבר אילן ישועה – שבועיים אחרי שהסתיימה החקירה הראשית. הסנגורים יפעילו את כל כוחם כדי לנסות ולהפריך את אמינותו. הסנגורים ביקשו 20 ימי דיונים לחקירה הנגדית.

הסנגור הראשון שיעלה לחקירה נגדית הוא עו"ד ז'ק חן, המייצג את שאול אלוביץ', הבעלים לשעבר של חברת בזק ואתר וואלה. לאחר מכן יחקור את ישועה עו"ד בועז בן צור. בסך הכול צפויה החקירה הנגדית של ישועה להתפרש על כעשרים מפגשים.

שלב החקירה הנגדית התעכב מעט, לאחר שבית המשפט קיבל חלקית את בקשת ההגנה לדחות אותה כדי להיערך לחומר החדש שעלה בדיונים האחרונים. זאת לאחר שביום האחרון לעדותו סיפר ישועה, במענה לשאלות נציגת הפרקליטות עו"ד יהודית תירוש, על הקשר שבין הסיקור החיובי לכאורה שניתן באתר וואלה לנתניהו ומשפחתו – לבין הקלות רגולטוריות מפליגות שניתנו לבעלי האתר שאול ואיריס אלוביץ', שהיו גם בעלי חברת בזק.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
אם אתה נראה היום כפי שהיית נראה אתמול, בשביל מה לך המחר?

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים