שיתוף
תגובות
בריאות » מחקרי בריאות » לטייל ללא חשש מהידבקות בקורונה
פיתוח ישראלי
הקורונה והסגר השאירו אותנו בבית במשך תקופה ממושכת והדחף לחופשה חזקה מתמיד למרות העלייה שוב בתחלואה, רוב האנשים יוצאים מבתיהם ונוסעים לטייל על אף הסיכונים
תגיות: ,
מסכה בפארק | צילום: Alex_Bar, שאטרסטוק

למרות מספר המחוסנים אשר גדל עם הימים, אך מצד השני העלייה בתחלואה, כולנו ממשיכים לצאת מהבית לטייל, לבלות ולפגוש חברים, אבל אסור לנו להיות שאננים ועדיין עלינו להשתמש בכל אמצעי ההגנה הניתנים: חיסונים, עטית מסכות, ריחוק חברתי ושמירה על היגיינת הידיים וזה למרות שהתחסנתם.

מסתבר כי מבין כל דרכי ההדבקה התיאורטיות (עיינים, ידים, פה, אף) תאי האף הם שער הכניסה הטוב ביותר של הווירוס אל הגוף. מחקרים רחבים שהתפרסמו בעיתונים המדעיים היוקרתיים בעולם (Nature Medicine, Cell, Lancet) הדגימו באופן גורף כי הקולטן שדרכו הווירוס נכנס אל הגוף מצוי בשכיחות הגבוהה ביותר בתאי האף, ובשכיחות נמוכה משמעותית בתאי דרכי הנשימה האחרים. בנוסף לכך, התופעה של אבדן חוש הריח מופיעה לעיתים רבות כתסמין הראשון להדבקות בקורונה ומחקר חדש אושש כי גם התאים האחראים על חוש הריח באף עשירים בקולטנים ובווירוסים החודרים דרכם אל הגוף.

כשאתם יוצאים לטייל בטבע או מסתובבים בעיר, בטח תבחינו כי במרבית המקרים אנשים מניחים את המסכה על הסנטר או רק על הפה ומותירה את קצה הנחיריים חשופים לאוויר. מחקרים מראים שמספר התאים ש"מחכים" לנגיף על תאי חלל האף גדול בין פי 1000 לפי 10,000 יחסית לפה או הגרון. לכן במידה ואינכם מכסים את חלל האף אתם למעשה מעלים את הסיכויים להידבקות בנגיף באלפי אחוזים.

לכן במידה ואתם מעוניינים לצאת לטייל עם המשפחה, להיפגש עם חברים, או לצאת קצת מהבית ולספוג את העולם, עליכם עדיין לשמור על עצמכם ולהיצמד להנחיות למרות שהתחסנתם.

מעבר לקמפיין החיסונים, חברות סטארט-אפ וחוקרים רבים מתמקדים במציאת פתרונות אחרים על מנת להגן עלינו. בהקשר זה התפרסמו לאחרונה ידיעות על מחקר אקדמי מאוניברסיטת סטנפורד בה החוקרים פיתחו מעין "רשת עכביש" ננו מיקרונית שמסבכת את הווירוס בין קוריה ולא מאפשרת לו להגיע אל התאים שדרכם יקלו ויכנס לגוף.

מחקרים נוספים מאוניברסיטת קולומביה בניו יורק וממכון המחקר הלאומי בפריז מנסים להשיג תוצאה דומה בעזרת חומרים ביולוגיים אחרים שיחסמו את הווירוס על רירית האף. המכנה המשותף לכלל המחקרים הינו המסקנה כי תאי האף הם קו ההגנה הראשון שלנו נגד וירוס הקורונה וההגנה עליהם היא בעדיפות ראשונה.

בנוסף למחקרים אלו, חברות ישראליות פיתחו תרסיסי אף מיוחדים שמיועדים לשמור עלינו, אחד מהם הינו "טאפיקס", המיוצר על ידי חברת נאסוס פארמה. טאפיקס הינו אבקת ספריי לאף לחסימת וירוסים הנכנסים לחלל האף. האבקה נשאפת ומתפזרת בחלל האף, נצמדת לרירית האף, סופחת אליה נוזלים ויוצרת שכבת ג'ל פעיל וחומצי ברמה 3.5 מעל לרירית האף. והוא מהווה חיזוק של שכבת ההגנה הראשונית ויכול בשילוב עם החיסון ועטית מסיכה, להבטיח רמת ביטחון גבוהה יותר עבור האנשים. אך אינו בא להחליף את המסכה, אלא להעניק הגנה נוספת.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
היכולת החשובה בחיים היא היכולת להשתנות

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים