שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » ליברמן הציג את עיקרי התקציב – לפיד נאם
לקראת ההצבעות
שר האוצר ליברמן אמר: "סוף סוף מדינת ישראל הופכת למדינה נורמלית עם תקציב". שר החוץ לפיד אמר: "הלילה המדינה כבר לא בממתינה, היא חוזרת למקום הנכון שלה"
ראש האופוזיציה יאיר לפיד וח״כ אביגדור ליברמן | צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת

בתום הדיון בהנמקת ההסתייגויות לחוקי התקציב שהחל אתמול בשעה 09:00 בבוקר, ולקראת תחילת ההצבעות הרבות, עלה שר האוצר אביגדור ליברמן, הציג את עיקרי התקציב ואמר: "סוף סוף מדינת ישראל הופכת למדינה נורמלית עם תקציב".

"הממשלה הזו קמה לפני 143 ימים, וביום הקמת הממשלה תחזיות הצמיחה היו 5.1% והערכות לגבי הגרעון היו 6.8% נכון להיום אנחנו בצמיחה של 7.1% וגירעון סביב 5%. זה לא קרה בעצמו, זה מהחלטות דרמטיות שקיבלה הממשלה, אולי לא פופולריות אבל נכונות".

"החלטה ראשונה לוותר על החל"ת, השנייה לא להיכנס יותר לסגרים והשלישית לרוץ לחיסון השלישי. היום זה נשמע פשוט אבל אני יודע איזה לבטים היו למקבלי ההחלטות. ממשלה שמסוגלת לקבל החלטות מהסוג הזה, תדע להצעיד את מדינת ישראל הרבה יותר רחוק ממה שחלמנו".

"השאלה למה אנחנו מגיעים לתקציב רק אחרי 3.5 שנים? בגלל אינטרס אישי פרסונלי של איש אחד שהיה מוכן להקריב את כל כלכלת ישראל בגלל האינטרס האישי שלו. השאלה הנוספת היא למה הליכוד נמצא באופוזיציה? בליכוד כבר לא מכירים את המושג הדר בית"רי. נתניהו היה מוכן לעשות רוטציה עם כל אחד אבל לא היה מוכן לוותר על המקום שלו לאף אחד בליכוד. לו היה זז הצידה הליכוד היה מרכיב את הממשלה".

"אני שומע חדשות לבקרים שכל אגף התקציבים הגיע לכפר קאסם לפגוש את מנסור עבאס, אבל מי היה ראש הממשלה באותה תקופה? בנימין נתניהו ושר האוצר ישראל כץ, את זה שכחו להגיד. הגיעו שלושה מקורבים של נתניהו וביקשו ממנו להצטרף, ואז נתניהו הזמין את מנסור עבאס והציע לו לבטל את חוק קמניץ".

שר החוץ וראש הממשלה החליפי לפיד עלה לנאום לאחריו ואמר: "האנשים ששלחו אותנו לכאן הם שונים. הם ימין והם שמאל, הם חרדים והם חילונים, הם יהודים והם ערבים. הם שונים, אבל ברוב מוחלט של הנושאים – הם רוצים אותו דבר. קודם כל ולפני הכל הם רוצים עתיד טוב יותר לילדים שלהם. זה הדבר שהכי חשוב להם. הם רוצים לעבוד. הם רוצים להביא הביתה תלוש משכורת הוגן, והם רוצים שלילדים שלהם יהיו חיים טובים".

"הלילה המדינה כבר לא בממתינה, היא חוזרת למקום הנכון שלה. המקום שבו היא עובדת בשביל האזרחים, לא הם בשבילה. הבניין הזה, הפוליטיקה, מתעסק כל היום במה ששונה בינינו. אבל רוב האנשים לא עד כדי כך שונים ולא עד כדי כך שונאים. הם לא רוצים לריב, הם רוצים שמישהו יעזור להם לעבור את התקופות הקשות".

"רוב האנשים רוצים אותו דבר. שתהיה פה מדינה חכמה ואכפתית שתיתן להם להזדמנות התפרנס ולהצליח. הם לא רוצים נדבות, הם רוצים הזדמנויות. התקציב הזה אומר לאזרחים האלה: בשביל זה אנחנו פה. אנחנו עובדים בשבילכם".

"לפעמים גם הבניין הזה צריך להכיר בעובדה שלא תמיד אם צד אחד מנצח סימן שהשני הפסיד. לפעמים אנחנו מפסידים יחד, לפעמים מנצחים יחד. התקציב הזה הוא ניצחון משותף. כבר הרבה זמן כמדינה כחברה לא היה לנו ניצחון משותף. לאופוזיציה, זה בסדר שתצביעו נגד. זכותכם, אבל זה ניצחון משותף של כולנו. על הקורונה, על הסכסוך הפוליטי, על שיח השנאה".

"אני מברך את שר האוצר, ידידי ושותפי איווט ליברמן, על המקצוענות, על העבודה הקשה, על זה שבכל פעם שהייתה לו בחירה בין פופוליזם לדבר הנכון, הוא הלך על הדבר הנכון. אני מברך את ראש הממשלה נפתלי בנט, ואת כל חברי הממשלה וחברי הכנסת מכל המפלגות, בעיקר על היכולת להתיישב סביב השולחן ולדבר על ההבדלים בינינו עד שאנחנו מגלים שהם לא כל כך גדולים שחשבנו".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
אם לא נשנה כיוון, סביר להניח שנגיע לאן שאנו הולכים

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים