שיתוף
תגובות
כלכלה » נדל"ן » ליצמן מבקש להוריד מס רכישה בפריפריה
נכנס לעבוד
כחלק מתוכניותיו של שר הבינוי והשיכון הנכנס, יעקב ליצמן, הוא מוביל מהלך לעורר את שוק הנדל"ן בפריפריה – בדמות הורדה של מס הרכישה למשקיעים באותם ערים
משה גפני ויעקב ליצמן | | צילום: צילום: באדיבות חדשות JDN

לפני כחודש נכנס שר השיכון יעקב ליצמן למשרדו החדש וכבר החל לעבוד על הפרויקטים שהונחו על שולחנו.

הבוקר פורסם כי במכתב ששיגר ליצמן בשבוע האחרון לשר האוצר, ישראל כץ, הוא ביקש להוריד את מס הרכישה בפריפריה בכדי לעודד משקיעים ובכך לעורר את שוק הנדל"ן באותן ערים.

את המכתב שיגר ליצמן ביום רביעי, ובו הוא מציע כאמור להפחית את מס הרכישה שמוטל על משקיעים שקונים דירה בפריפריה ולשמור על שיעור מס רכישה גבוה שיוטל על משקיעים במרכז.

סיבת העלאת הנושא בימים אלה נעוצה בכך שבמשרד האוצר עסוקים כעת בשאלה האם להאריך את תוקף הוראת השעה שעשה משה כחלון בעת שהיה שר האוצר, והיא נועדה להרחיק משקיעים משוק הדיור. ההוראה אושרה ב-2015 ותפוג בסוף השנה. בהוראה נכתב כי היא מטילה מס של 8%-10% על רוכש דירה להשקעה, לעומת 0%-5% שמשלמים רוכשי דירה ראשונה או משפרי דיור.

עכשיו מבקש ליצמן להחזיר את המשקיעים, אך רק לפריפריה.

במכתב מסביר ליצמן כי לאחר שבחן את הנושא וקיים דיונים מקצועיים, הוא הגיע למסקנה כי להעלאת מס הרכישה שמשלמים משקיעים הייתה "השפעה חיובית על שוק הדיור". זה אכן ריסן את הביקוש לדירות, בעיקר במרכז, והאט את קצב עליית מחירי הדירות. אבל לדעת ליצמן, בפריפריה המצב שונה. המדינה שיווקה שם בשנים האחרונות מגרשים לבניית מאות אלפי דירות, ונוצר עודף היצע שהוביל את ליצמן למסקנה כי "לא יהיה נכון להמשיך ולרסן את הביקוש בפריפריה. יש מקום להפחית את שיעור מס הרכישה באזורים אלה".

ההצעה של ליצמן באה כאמור בעקבות הצפה בשוק הדירות במכרזי בנייה למגורים בערים כבאר-שבע, קריית-אתא, עפולה, שדרות ועוד. בערים אלה נכשלים מכרזי רמ"י משום שחברות בנייה לא מעוניינות בהם או לא מצליחות להראות לבנקים המממנים כי יש ביקוש לדירות האלה.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
לא משנה כמה המצב טוב או רע, תמיד הוא בסוף משתנה

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים