שיתוף
תגובות
כלכלה » נדל"ן » למרות 'חלופת שקד' – תמ"א 38 יימשך
שקד לאייכלר
ח"כ ישראל אייכלר שפועל להגנת המבנים בעורף מפני מתקפת טילים וקריסת מבנים ישנים, העלה בפני שרת הפנים איילת שקד את הבעיה של הפסקת תכנית חיזוק מבנים
בניין בחולון שקרס. תמונת אילוסטרציה | צילום: Roman Yanushevsky, שאטרסטוק

ח"כ ישראל אייכלר שפועל להגנת המבנים בעורף מפני מתקפת טילים וקריסת מבנים ישנים, העלה בפני שרת הפנים איילת שקד את הבעיה של הפסקת תכנית חיזוק מבנים תמ"א 38 ב'חלופת שקד'.

בשאילתה שהגיש סיפר: "אתמול קיימנו בועדת הפנים דיון חשוב מאד אודות סכנת התפוררות רבבות בנינים ישנים בסיכון. זאת בהמשך להצעה לסדר שהעלתי במליאה בנושא ביטוח הבניינים הישנים שבסכנת קריסה. שמענו בדיון את זעקת התושבים שפונו מביתם בסיכון, ללא מתן שום מענה. הם פשוט נזרקו לרחוב ואין להם ביטוח או שכר דירה היכן לגור. גם בחולון וגם בבית שמש ובעוד מקומות. רק אתמול פורסם על בנין בקרית מלאכי שנאטם לצורך הריסה".

ח"כ אייכלר הוסיף: "במהלך הדיון התבשרנו על קידום "חלופת שקד". חלופה זו אמורה לתת פתרונות. השאלה היא למה תבטלו את תמ"א 38? צריך להבין, לתמ"א 38 לקח 5 שנים עד שהשוק למד אותה. רק אז התחילו לחזק מבנים בפועל. לפי הנתונים שהובאו בדיון, תמ"א 38 עובדת טוב יותר מ"התחדשות עירונית" בגלל שאנשים מקבלים דירה יותר גדולה, למרות התנכלות העיריות נגד האזרחים העניים".

"מדוע שלא להאריך את התמ"א 38 בעוד ארבע חמש שנים לפחות, עד שהשוק יתרגל את 'חלופת שקד'. אחרת יווצר חוסר של כ-5 שנים בהן מצד אחד לא יהיו התחלות בניה של תמ"א. מנגד גם לא יהיו התחלות בניה של 'חלופת שקד', כ-5 שנים עד שיראו את הניצנים בשטח"?

שרת הפנים השיבה: "חלופת שקד היא בעצם שדרוג לתמ"א 38, כי תמ"א 38 מסתיימת. למה זה טוב? כי עיר שראש העיר רוצה להמשיך עם תמ"א 38 רק צריך להגיש תכנית, ולהמשיך. אין מניעה להמשיך עם התמ"א. רק שהחלופה טובה יותר גם ליזמים וגם לעירייה".

השרה הסבירה: "בחלופה העיריה יכולה לקחת היטלי השבחה, מה שלא היה בתמ"א 38, ולכן לעיריות יש תמריץ יותר טוב לאשר את זה. אפשר גם לעשות את קומת הקרקע למבנה ציבור, שגם זה עוזר לעיריה לאשר. גם ליזמים ולאנשים זה יותר טוב, כי מקבלים יותר אחוזי בניה. אפשר לקבל עד 400 אחוזי בניה".

"בכל מקרה עיר שתרצה להמשיך עם תמ"א 38 תוכל לעשות את זה. ראשי ערים שלא רוצים, אנחנו מקווים שיעשו את החלופה".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
האדם העשיר ביותר הוא לא זה שיש לו הכי הרבה, אלא זה שצריך הכי פחות

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים