שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » "נתניהו תכנן הצתה? תיאוריות קונספירציה"
סער על ההסלמה
יו"ר תקווה חדשה בטור ב'ידיעות אחרונות': "כשיסיים נתניהו את תפקידו, האיום הביטחוני על ישראל יהיה גדול בהרבה משהיה ב־2009. צבאות הטרור רק התעצמו"
תגיות:
גדעון סער | צילום: אתר הכנסת

יו"ר תקווה חדשה גדעון סער מתייחס למצב הביטחוני בטור ב'ידיעות אחרונות' ותוקף את ראש הממשלה בנימין נתניהו: "את תיאוריות הקונספירציה שייחסו לנתניהו תוכנית להצתת הסבב האלים מטעמים פוליטיים – יש לדחות. חמאס, שהחליט לירות על בירת ישראל ביום חגה, הוא האשם באלימות ובתוצאותיה. אבל מה שנחשף בשבועיים החולפים חשף כשלים והזנחה בטיפול בבעיות היסוד שלהם אחראי נתניהו".

"לכשיסיים נתניהו את תפקידו – האיום הביטחוני על ישראל ואזרחיה יהיה גדול בהרבה מזה שהיה ב־2009. 12 שנים אלה התאפיינו בהתעצמות דרמטית של צבאות הטרור בגבולה הצפוני והדרומי של ישראל. בשנים אלה צבר חיזבאללה, כמעט באין מפריע, עוצמה ארטילרית של כ־150 אלף טילים (כולל מדויקים) ושיכלל והגדיל את צבאו".

"תוכניותיו למלחמה בישראל הפכו תוקפניות יותר. באותה תקופה בנה גם חמאס בעזה את יכולותיו והפך מארגון טרור לצבא לכל דבר. הסבב האלים האחרון, שהסתיים בשישי לפנות בוקר ב"הפסקת אש ללא תנאים" אינו מטיל מגבלה כלשהי על המשך התעצמות והתחמשות חמאס. קניית השקט הזמני, ללא פגיעה במרכיב בניין הכוח, מגלגלת לעתיד בעיה שרק הולכת וגדלה. מדיניות הביטחון הלאומי של ישראל לא נהגה, ככלל, לראות בבניין כוח של האויב "קאזוס בלי" (עילה למלחמה). אך דומה שהתעצמות צבאות הטרור המחוברים לאיראן בגבולות ישראל הגיעה לממדים המחייבים לבחון מחדש תפיסה זאת".

"מול התבססות איראן בסוריה דווקא פיתח צה"ל בעשור האחרון את תפיסת המב"ם (המערכה שבין המלחמות). על אף שפעולות צה"ל לא מנעו את ההתבססות הצבאית האיראנית בסוריה, הן בהחלט שיבשו ועיכבו אותה. התעוזה שגילתה ישראל בסוריה נעדרה באופן התמודדותה עם חיזבאללה וחמאס".

"בחזיתות אחרונות אלה נשלטה התפתחות הדברים על ידי "המשוואות" שקבעו אויבי ישראל והעיתוי שבו בחרו לתקיפתה. בניין הכוח שלהם בין הסבבים לא אותגר משמעותית על ידי ישראל. בעת עימות עם חיזבאללה תיתקל ישראל בכל העוצמה שצבר ותשלם על כך מחירים כבדים".

"לרשות ישראל עמדו מול חמאס "כיפת ברזל", מודיעין וחיל אוויר מצוינים – אבל יעדיה נותרו מצומצמים: להסב נזק לאויב ולרכוש מחדש שקט זמני, שבחסותו הוא יוסיף להתעצם. התביעה לפירוז עזה מטילים לא הפכה אפילו לחלק מהשפה המדינית שישראל מקפידה לדבר חזרה מחודשת ל"שגרה" כאשר אזרחים ישראלים וחללי צה"ל נותרו בעזה שנים ארוכות – מקוממת".

"בתוככי ישראל – ההזנחה של העשור האחרון היא חסרת כל הצדקה. אובדן המשילות וביטחון הפנים מול המתרחש בחברה הערבית התפוצץ ברעש גדול לפני שבועיים. אבל המציאות של שטחים אקס־טריטוריאליים בישראל, של ויתור על חוק וסדר הייתה גלויה לחלוטין עוד קודם. בגליל, בנגב, בלוד ובדרום ת"א שולטות כנופיות פשע, משגשג הפרוטקשן ונשק בלתי חוקי נסחר משל היה פיצוחים".

"עיקר האלימות הופנתה באין מפריע כלפי אזרחי ישראל הערבים. עתה פנו אלה שהתרגלו לחיות ללא מוראו של החוק להפנות את שנאתם ואלימותם כלפי יהודים, רכושם, מוסדות וסמלי שלטון ועוד. מה שקרה בלוד ובעכו הוא בפשטות היעלמות של המדינה והפקרת אזרחים, ביטחונם ורכושם לידי אספסוף אלים ומוסת".

"למה שחווינו, בעיקר בערים המעורבות, צריך להתייחס כאל קריאת השכמה. צו השעה הוא לחזק את משטרת ישראל, להחזיר את החוק והסדר לכל שטח המדינה, לפרק אזרחים מנשק בלתי חוקי, לפתוח במערכה למיגור ארגוני הפשיעה בחברה הערבית ולנקוט בענישה מרתיעה מול עברייני האלימות ומחזיקי וסוחרי הנשק הבלתי חוקי".

"ביסוד הדברים עומדת השאלה האם ישראל נחושה להיות מדינת חוק כלפי כל אזרחיה ומגזריה. אלה עקרונות חשובים גם לקיום החיים המשותפים בארץ הזאת. אם לא נפעל מיד ונתמודד עם הבעיות שהוזנחו – אנו עלולים לחוות אירועים חמורים בהרבה בעתיד".

"התנהלות מול בעיות היסוד של המדינה כאשר השיווק, "המסגור" והתעמולה הפנימית הם העיקר – לא תשיג את התוצאות הנדרשות. נדרשת מנהיגות אמיתית הנכונה לעבודת הפרך היומיומית מתוך נחישות לחולל שינוי במהות בהתמודדות עם אתגרי ענק אלה ולא ביחסי ציבור", דברי סער.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
חכמה אמיתית היא לדעת שאתה לא יודע כלום...

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים