שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות בארץ » לפיד: "המדינה לא תממן את בית רה"מ"
מאבק חדש?
חילוקי דעות בין החשב במשרד ראש הממשלה לראש הסגל בשאלת תשלום מס על מימון הוצאותיו הפרטיות – "כאשר רה"מ עובר ממעון למעון הוא אינו מפסיק להיות ראש הממשלה"
יאיר לפיד | צילום: עדינה ולמן, דוברות הכנסת

האם ראש הממשלה עומד בפני פרשה חדשה שתוביל בהמשך לבדיקת היועמ"ש או מבקר המדינה?

בשבועות האחרונים פנה חשב משרד ראש הממשלה לראש הסגל בדרישה לקבל לידיו רשימה מפורטת של ההוצאות המשמשות את ראש הממשלה במסגרת מילוי תפקידו ואת ההוצאות למימון פרטי.

מדרישת החשב עלה כי הצורך בפירוט המימון הפרטי נדרש לצורך תחשיבי מס שעל ראש הממשלה לשלם לכאורה בגין 'הכנסות' שבאו לידי ביטוי באמצעות מימון המדינה על הוצאות פרטיות.

בתגובה השיב ראש הסגל כי ההוצאות שהמדינה משלמת לראש הממשלה הם עבור מילוי תפקידו כשהוא מוסיף, כי לפיכך אינו נדרש לשלם עליהם מס. בסביבת רה"מ אף ציינו, כי עצם העובדה שמעונו הפרטי של ראש הממשלה בקיסריה ממומן על ידי המדינה היא הנותנת יש בה בכדי לתמוך בעמדתו כי החשב והיועץ המשפטי של המשרד הם שאישרו כי מדובר בהוצאה הנכללת במסגרת "מילוי תפקידו".

בתגובה השיב החשב, כי בידי היועמ"ש לא נתונה הסמכות להכריע בין הוצאותיו הציבוריות לפרטיות של ראש הממשלה, ולפיכך יש לפרט ככל הניתן את ההוצאות השונות על מנת שהסיווג שלהם יבוא להכרעתו.

בחילופי הדברים בניהם השיב ראש הסגל, כי בעבר כאשר הנושא עלה לדיון ציבורי כבר נקבע, כי כלל ההוצאות של ראש ממשלה מכהן משמשות לצורך מילוי התפקיד, שכן כאשר ראש הממשלה עובר ממעון למעון הוא אינו מפסיק להיות ראש ממשלה, הוא אף הזכיר, כי מדובר בנוהל שנקבע לפני שנים, המגדיר לפרטיו את ההוצאות שהמדינה משלמת למילוי תפקידו ולא פרוטה יותר.

יצוין, כי מדובר בשלל הוצאות הכוללות בין היתר תיקונים שונים כגון תריסים, אינסטלציה, חשמל ועוד שיכולים להסתכם בהוצאה של מאות אלפי שקלים בשנה.

מלשכת ראש הממשלה נמסר בתגובה לדיווח שחשף אביעד גליקמן, כי "המדינה לא משלמת עבור ההוצאות הפרטיות של ראש הממשלה במעון בקיסריה. כל התשלומים עבור המעון מאושרים ע"י החשב והיועצת המשפטית של משרד רה״מ".

בתגובה לדברים הודיע יו"ר האופוזיציה ויו"ר יש עתיד ח"כ לפיד כי בכוונתו להניח הבוקר על שולחן הכנסת הצעת חוק לפיה המדינה לא תממן בתים פרטיים של ראש הממשלה. לדברי לפיד, "יש גבול לניתוק ולחיים על חשבון הציבור בשיאו של משבר כלכלי חמור".

יצוין, כי כבר בשנות ה 80 נקבע ועדת הכספים של הכנסת, כי ראשי הממשלה יהיו זכאים למימון ציבורי גם לביתם הפרטי".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
האדם העשיר ביותר הוא לא זה שיש לו הכי הרבה, אלא זה שצריך הכי פחות

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים