שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » לפיד ובנט נפגשו הלילה למשך שעתיים וחצי
"הייתה פגישה טובה"
דיווח: בנט הבהיר ללפיד שאין בכוונתו להיות ראש ממשלה מהימין בממשלת שמאל. הפתרון שמוצע בגוש של סער-בנט-גנץ הוא ממשלה פריטטית. לפיד מסר: ניפגש שוב
לפיד ובנט | צילום: ויקיפדיה

יו"ר יש עתיד יאיר לפיד ויו"ר ימינה נפתלי בנט נפגשו הלילה (מוצאי שבת-ראשון). הפגישה נמשכה שעתיים וחצי, ובסופה נמסר מטעם לפיד כ "הייתה פגישה טובה ותתקיים פגישה נוספת בקרוב". מטעמו של בנט לא פורסמה התייחסות לפגישה.

הפגישה החלה בשעה מאוחרת, לקראת 23:30 והסתיימה רק בשעה 14:00. לפגישה, שמיקומה לא פורסם, יצאו לפיד ובנט מבתיהם (בנט תועד נוהג לבדו ברכב). הם סירבו לומר דבר עם צאתם לפגישה. בזמן הפגישה הפגינו בודדים מטעם תנועת "ריבונות עכשיו" מול בית בנט ברעננה וקראו: "אל תשכח, העם בחר ימין".

ב'חדשות 12' דווח כי בנט ככל הנראה יזכה לתמיכה משמעותית מצדם של יו"ר כחול לבן בני גנץ ויו"ר תקווה חדשה גדעון סער. הוא צפוי להציג ללפיד בפגישתם את האפשרות של "גוש ה-21" – בלוק פוליטי המורכב ממפלגות ימינה, כחול לבן ותקווה חדשה, המונה יחד 21 מנדטים. במצב כזה יוכל בנט להרכיב את הממשלה מעמדת כוח אל מול 17 המנדטים של יש עתיד.

רעיון בלוק ה-21 נולד כתוצאה מחששו של בנט להיות ראש ממשלה ימני בממשלת שמאל. אם אכן תוקם ממשלה על פי מתווה זה, היא תיטה יותר לכיוון מפלגות השמאל, אולם תפעל ליצור איזון בין מפלגות הקואליציה מהמרכז-שמאל לבין כנסת ימנית, בשל העובדה שמרבית הקולות בבחירות ניתנו למפלגות ימניות. בנוסף, אם תקום ממשלה כזאת, היא צפויה להשיב את עיקרון הפריטטיות.

לפיד מצדו, צפוי לומר לבנט שהוא אכן מעוניין להפוך אותו לראש הממשלה הבא, וזאת בתמורה לקיומם של שני תנאים אותם הוא מתכוון להציב. תחילה, ידרוש יו"ר יש עתיד מיו"ר ימינה כי לא יסחור בהצעתו כפי שסחר בעבר בהצעה להיות שר ביטחון. בנוסף, הוא יבהיר לו שמצב זה יתאפשר אך ורק אם יסכים בנט ללכת עם "גוש השינוי" ולא עם נתניהו. על רקע הצעתו הצפויה של לפיד, בנט צפוי לדרוש לצרף גם את המפלגות החרדיות, אך ספק אם בקשה זו תתקבל בברכה על ידי חלק מפלגות "גוש השינוי".

יו״ר סיעת ימינה ח"כ איילת שקד השתתף אמש בחגיגות המימונה של מרכז ישיבות בני עקיבא שנערכת בראשות בכיר רבני הציונות הדתית הרב חיים דרוקמן, ורמזה: "החג הזה מסמל חירות ואחדות ואני מאוד מקווה להוציא את עם ישראל לפחות לחירות פוליטית ולהקים ממשלה לאומית, טובה, יציבה ומתפקדת.
ממשלה שתעבוד עבור אזרחי ישראל ותקדם את הערכים שחשובים לנו. אנו עובדים לילות כימים על מנת לעמוד בהבטחה שלנו למנוע בחירות חמישיות על אף התוצאות המורכבות. כולי תקווה שנצליח".

באירוע השתתף גם יו"ר מפלגת הציונות הדתית ח"כ בצלאל סמוטריץ' שאמר כי "הימים הקרובים הם גורליים. נהפוך כל אבן בתקופה הקרובה כדי להקים ממשלת ימין יציבה ללא שום שיתוף פעולה עם מפלגות תומכות טרור. אני מאמין שזה אפשרי ופועל כבר בכמה מישורים כדי להצליח בזה. יש מספיק נוסחאות שיאפשרו את זה. צריך רק שכולם ישימו הצד עניינים אישיים וישימו את טובתה של מדינת ישראל במרכז".

ביום שישי, ולראשונה מאז הבחירות, נפגש בנט עם נתניהו. הפגישה בלשכת ראש הממשלה בירושלים ארכה כשלוש שעות. בסיומה בנט סירב להתייחס לפרטיה אך מלשכתו נמסר כי "השניים שוחחו על הצורך להקים ממשלה יציבה ומתפקדת בהקדם האפשרי, וכן על האפשרויות להביא לכך בסיטואציה הפוליטית שנוצרה. סוכם כי הצדדים יעמדו בקשר בהמשך". מצד נתניהו לא פורסמה הודעה על סיום הפגישה.

לפני כניסת השבת והחג צייץ בנט: "אני פועל בתחושה שהמדינה המופלאה שלנו היא לא דבר מובן מאליו. בגלל חרמות ותחושה של 'רק אני צודק' כבר איבדנו את ביתנו לפני 2,000 שנה. לכן אמשיך במאמצים כבירים כדי להביא להקמת ממשלה טובה לישראל בהקדם".

ראש הממשלה נתניהו אמר בחגיגות המימונה אצל ח״כ אסנת מארק במעלה אדומים: "המאבק על המולדת ועל ארץ ישראל לא מסתיים. המאבק על ההתיישבות לא מסתיים. המאבק על הזכות שלנו להגן על עצמנו. המאבק נגד איראן שרוצה לחזור להסכם הגרעין. מול האתגרים הללו ומול ההזדמנויות הכבירות שיש בפנינו, צריך עכשיו ממשלת ימין יציבה לאורך שנים שתדאג לכל אזרחי ישראל. זה מה שמתבקש כרגע ובעזרת השם נשיג את זה ואני מאמין שזה אפשרי".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
חכמה אמיתית היא לדעת שאתה לא יודע כלום...

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים