שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » מדיני » לפיד נפגש בבריסל עם שר החוץ המיצרי
עזה והשבויים
לפיד העלה את נושא השבויים והנעדרים ברצועת עזה. בנוסף, דנו השניים בדרכים לחיזוק הביטחון ובמספר אפשרויות בנושא הסיוע ההומניטרי לרצועת עזה
יאיר לפיד וסאמח שוכרי | צילום: גבי פרקש

במסגרת נסיעתו של שר החוץ לפיד לאיחוד האירופי, נפגש הערב השר לפיד עם שר החוץ של מצרים, סאמח שוכרי. הפגישה ארכה כשעה ובמהלכה דנו השניים בנושאים ביטחוניים ומדיניים שונים.

שר החוץ, לפיד העלה בפני שר החוץ המיצרי את נושא השבויים והנעדרים ברצועת עזה. בנוסף, דנו השניים בדרכים לחיזוק הביטחון של מדינת ישראל מול איומי הטרור ובמספר אפשרויות בנושא הסיוע ההומניטרי לרצועת עזה.

בשיחתם שוכרי הדגיש את הצורך לפתור את הקיפאון הנוכחי בין הצד הפלסטיני לצד הישראלי, באופן שיוביל לעמדתו למשא ומתן לשלום צודק ומקיף. בהמשך לפיד נפגש עם שר החוץ של האיחוד האירופי, ג'וזף בורל.

לאחר מכן נפגש עם שר החוץ של האיחוד האירופי ג'וזף בורל. "דיברנו על חשיבות היחסים בין ישראל לאיחוד האירופי ובייחוד בהיבט הכלכלי. הודיתי לשר החוץ בורל על הזמנתו להיות האורח המרכזי מחר באירוע של שרי החוץ האירופאי".

מחר ייפגש לפיד עם מזכ"ל נאט"ו, שר החוץ הגרמני, שר החוץ הצרפתי, שרת החוץ ההולנדית, שר החוץ הצ'כי. שר החוץ יאיר לפיד יהיה אורח המרכזי באירוע רשמי של של האיחוד האירופי.

בתוך כך, סגן נשיא גינאה המשוונית, שהוא בנו ויורשו של הנשיא, Theodore Obiang, נחת היום לביקור רשמי בן ארבעה ימים בישראל. סגן הנשיא הגיע בלווית שרי החוץ והמודיעין של גינאה המשוונית. במהלך ביקורו ייפגש סגן הנשיא עם הנשיא יצחק הרצוג ועם שר החוץ יאיר לפיד ויחתום על מזכר הבנות להתייעצויות מדיניות בין המדינות.

במהלך הביקור, ס׳ הנשיא צפוי לבקר את הפצועים הגינאים המאושפזים בבית החולים שיבא. כזכור ישראל שלחה בחודש מרץ משלחת בת שבעים אנשי רפואה לסייע באסון הומניטרי במדינה שנגרם כתוצאה מפיצוץ מחסן תחמושת צבאי גדול. חלק מפצועי האסון הובאו לטיפול בישראל בהם ילד שעבר ניתוח ראש מציל חיים.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
רק אלה שיסתכנו ללכת רחוק מדי יכולים אולי לגלות עד כמה רחוק אפשר ללכת

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים