שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » "לפני הישיבה סיכמתי עם גנץ שנבקש ארכה"
נתניהו בסרטון
ראש הממשלה על הסערה בממשלה: "בני חזר בו במהלך הישיבה. מועמד אחד אושר ומועמד אחד לא אושר. אני עדיין מבקש עוד 48 שעות כדי לנסות ולהגיע להסכמות"

ראש הממשלה בנימין נתניהו פרסם הערב (שלישי) סרטון בו התייחס לסערה בישיבת הממשלה: "בהתאם להחלטת בג״צ כינסתי היום את ישיבת הממשלה כדי לדון בבחירת שר משפטים. לפני הישיבה סיכמתי עם בני גנץ שנבקש 48 שעות כדי לנסות ולהגיע למועמד מוסכם. בני חזר בו במהלך הישיבה".

"אחרי שהוא חזר בו עדיין ניסיתי להגיע לפשרה, כשזו לא הושגה הבאנו את הדברים להצבעה – מועמד אחד אושר ומועמד אחד לא אושר. גם אחרי זה פניתי לבית המשפט שמתכנס עכשיו ואמרתי מבלי לגרוע מעמדתנו, שהבחירה הייתה כדת וכדין ושהמועמד שלנו זכה ברוב גדול. אני עדיין מבקש עוד 48 שעות כדי לנסות ולהגיע להסכמות בין הצדדים על מועמד מוסכם. אני מקווה מאוד שהבג״צ יענה לבקשתי", דברי נתניהו.

יו"ר עוצמה יהודית ח"כ איתמר בן גביר, הגיע לדיון בבג"ץ ומסר כי הגיע לבחון את התנהלות היועץ המשפטי לממשלה. לדבריו: "היועמ"ש הפך מיועץ לראש הממשלה האמיתי וסבור שהוא המנהל של ממשלת ישראל. מצער שאביחי מנדלבליט לא מבין שתפקידו זה לא לקבל החלטות ולהורות הוראות לממשלה אלא לייעץ עצות".

יו"ר סיעת מרצ, ח"כ תמר זנדברג, בתגובה להצבעה בישיבת הממשלה על מינוי שר המשפטים: "מה שהתרחש בישיבת הממשלה הוא לא פחות ממופע אימים של התנהגות מאפיוזית מצד נאשם בשוחד שממשיך ללפות את ישראל בגרון רק כדי לחלץ את עורו ממשפט צדק. המחטף הזה הוא הוכחה נוספת לכך שכל יום נוסף שבו נתניהו נשאר על כיסא ראש הממשלה הוא עוד צעד במסע ההרס והחורבן של מערכת המשפט, ערכי הדמוקרטיה ומדינת ישראל כולה".

יו״ר מרצ ניצן הורוביץ: "נתניהו מבצע פעולות עברייניות במטרה להיאחז בשלטון ולחמוק ממשפטו. שרי הליכוד שותפים לפשע. אסור לנתניהו להשאר יום אחד בתפקיד ויש להוציא אותו לנבצרות. מי שמואשם בלקיחת שוחד, במירמה ובהפרת אמונים, ממשיך להשחית את המערכת ולהפר כל עקרון של ממשל תקין. ישראל מידרדת לתהום, חובה לעצור את טירוף המערכות ולהקים ממשלה חדשה".

ח"כ יאיר גולן: "הליכוד הוא ארגון פשע. מפלגה הפועלת באופן מתואם וביודעין נגד החוק תוך השתקת היועמ״ש. מדובר בשפל היסטורי ועבריינות בוטה. על כל הגורמים, מימין ומשמאל, לעשות הכל כדי להציל את ישראל מידי הליכוד".

מלשכת נתניהו נמסר בתום הדיון בממשלה כי "בית המשפט חייב את רה״מ לקיים דיון בממשלה עד יום שלישי בצהריים בסוגיית מינוי שר משפטים. בהתאם להחלטה זו לקיים דיון על מינוי שר משפטים, רה״מ כינס את הממשלה הבוקר. בתחילת הדיון הציע רה״מ להמתין 48 שעות כדי להגיע להסכמות ושר הביטחון הסכים".

"רה״מ אמר שיש שתי אפשרויות – להסמיך מיד שר כלשהו לטפל בסוגיית העצירים או לחליפין להמתין 48 שעות כדי להגיע להסכמות על מינוי שר. תחילה, גנץ הסכים ל48 שעות ובהמשך חזר בו מההסכמה, וסירב לשני הנתיבים ודרש הצבעה במקום".

"רה״מ הסכים והעלה את ההצעה למינוי גנץ, ומשזו נפלה, העלה את מועמדותו של השר אקוניס שקיבל רוב קולות. היועמ״ש טען שהפרשנות שלו היא שההצבעה על אקוניס היא לא חוקית כי בני גנץ התנגד לה. השר אוחנה אמר שההסכם הפריטטי תקף רק על ״סדר היום״ שהיה מוסכם מראש, וכלל רק את מינויו של שר משפטים מבלי לנקוב במועמד ספציפי. בתגובה מזכיר הממשלה ושרים העלו את סעיף 15 לתקנון הממשלה, שקובע כי ראש הממשלה רשאי לעלות לסדר היום נושא שהוא מאשר שיש צורך לדון בו, וכך נהג".

נתניהו פנה לאחר הדיון ליועמ״ש בבקשה שיעביר לבית המשפט את העמדה הבאה: "מבלי לגרוע מהטענה שההחלטה על מינויו של השר אקוניס התקבלה בממשלה כדין, ראש הממשלה מבקש 48 שעות נוספות כדי לנסות להגיע להסכמה בין הצדדים".

מכחול לבן נמסר: "נתניהו והליכוד ניסו לבצע פיגוע נוסף בדמוקרטיה – וכחול לבן מנעה מהם. הם ביקשו לפרק את סמכויותיו של משרד המשפטים בשל גחמה פוליטית- ולא נתנו להם. הם ביקשו להעביר הצבעה לא חוקית שלא היתה על סדר היום למינוי אקוניס לשר משפטים בניגוד לעמדת היועמ"ש – ונכשלו. והם מבקשים שוב לממש את מזימת אפריל – ואנחנו לא נאפשר להם. כחול לבן בהובלת גנץ תמשיך לשמור על הדמוקרטיה עד שתורכב ממשלת שינוי, שתחזיר את ישראל למסלול".

בכיר בליכוד שצוטט ב'מעריב' הסביר כי "בגץ ביקש בקשה לא תקינה בלשון המעטה לבחור שר חרף חילוקי הדעות וההסכם המשתק. והממשלה מתוך רצון לכבד את בגץ בחרה במועמד שרוב הממשלה והכנסת רוצים בו לשר משפטים. אם יש טענה שההחלטה לא תקינה שיגישו בגץ והוא יבטל את הבחירה והממשלה תכבד את הביטול. הרי בגץ לא הורה ולא יכול להורות את מי לבחור".

כזכור, בדיון סוער של הממשלה היום בסוגיה רוב שרי הממשלה הצביעו בעד מינוי אופיר אקוניס לשר משפטים, בניגוד לעמדת מנדלבליט. ראש הממשלה בנימין נתניהו העלה את ההצעה למינוי אקוניס על אף שמנדלבליט הבהיר כי אי אפשר להעלות את ההצעה לסדר היום מבחינה משפטית בשל ההסדר בממשלה בין הליכוד לכחול לבן. מנדלבליט צעק בעת הישיבה: "שלא תחשבו שההצבעה הזו תעבור, זו הצבעה לא חוקית. אי אפשר להתעלם מזה שסתמו את פי".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
איננו רואים דברים כפי שהם אלא כפי שאנו

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים