שיתוף
תגובות
כלכלה » קריירה » מאבק המשרתים החרדים: כץ נעל את הדיון בזעם
דרמה בוועדה
יו"ר ועדת העבודה והרווחה, ח"כ חיים כץ, ביטל דיון בוועדה בנושא מענקים חדשים של משרד האוצר למובטלים עד שלא יסודר נושא המשרתים בשירות האזרחי – לאומי
יולי אדלשטיין וחיים כץ בוועדה | צילום: דוברות הכנסת

יו"ר וועדת העבודה והרווחה של הכנסת, ביטל דיון של משרד האוצר על מענקים למובטלים, כחלק מהמשך המאבק להשגת דמי אבטלה בעבור משרתי השירות הלאומי. לדבריו, עד שלא יהיה פתרון למשרתי השירות אין דיונים בוועדה.

הבוקר היה אמור להתקיים דיון בוועדת העבודה והרווחה של הכנסת, בנושא מענקים חדשים של משרד האוצר למובטלים, אולם בפתח הדיון הפתיע יו"ר הוועדה ח"כ חיים כץ את המשתתפים והודיע על נעילת הוועדה, כאשר הוא מנמק כי עד שלא יינתן פתרון למשרתי השירות הלאומי החרדים שאינם מקבלים דמי אבטלה, לא יתקיים הדיון.

זאת בשל המאבק הנמשך כבר שנה וחצי, וטרם נמצא פתרון לסוגיה.

כידוע, מצבם של בני השירות האזרחי – לאומי, מוצב בקונפליקט, מאחר שמצד אחד אלו ברובם חרדים בעלי משפחות שעובדים מחוץ לשעות השירות עם תלוש משכורת מוסדר כחוק ומשלמים מיסים כנדרש, אך בהגיעם לקבל את דמי האבטלה המגיעים להם לאחר שהוצאו לחל"ת או פוטרו, נתקלים הם בסירוב מצד הביטוח הלאומי מאחר והם מוגדרים כ'חיילים', ועל פי החוק 'חייל' אינו יכול להיחשב כמובטל.

כזכור, לפני כשבועיים עצר יו"ר הוועדה את תקנות השירות הלאומי עד לפתרון הבעיה, אולם ללא הועיל ולכן החריף ח"כ כ"ץ את המאבק.

מארגון 'בצלמו' שמלווה את מאבק משרתי השירות נמסר: "מדובר בצעד חשוב והכרחי. לא ייתכן שמשרד האוצר יזרוק מאות משרתי שירות לאומי אזרחי ולא ידאג להם. אנחנו בטוחים שכעת יימצא פתרון לרווחת כולם. נמשיך לעקוב עד שאחרון המשרתים יקבל את מלוא הזכויות שמגיעות לו".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
אם לא נשנה כיוון, סביר להניח שנגיע לאן שאנו הולכים

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים