שיתוף
תגובות
בריאות » חדשות הבריאות » מאבק חדש נגד האפליה בקופות החולים
"עדויות מסמרי שיער"
פעילי רשת המזוהים עם ש"ס הכריזו על מאבק נגד קופות החולים, לאחר שלטענתם מתאמי קשרי הקהילה העדיפו לסייע למבוטחים אשכנזים על חשבון בני עדות המזרח
מרפאת מכבי שירותי בריאות | צילום: Roman Yanushevsky, שאטרסטוק

היה זה בתחילת ימי הקורונה, כאשר התמונה החלה להתבהר והעיר בני ברק עמדה בראש מצעד הערים הנגועות. מנכ"ל קופת החולים מכבי, רן סער, ביקש להתריע מפני הגרוע מכל ובשיחות סגורות העריך כי במידה ולא יינקטו צעדים אופרטיביים, הרי שכ-38% מתושבי בני ברק עלולים לשאת את הנגיף.

הדברים חיש מהר פשטו ועשו להם כנפיים, וכותרות המהדורות נפתחו ב'איום' של סער ולפיו כ-75,000 מתושבי בני ברק עלולים להידבק בנגיף.

טענותיו של סער כי הדברים הוצאו מהקשרם התקבלו בהסתייגות מצד גורמים שונים שהמשיכו לתקוף את 'מכבי' ואף קראו ללקוחותיהם לעבור לקופות מתחרות, כאלו שאינם יורקים לבאר ממנה הם שותים. בחלוף הימים מטבע הדברים ירדה הפרשה מסדר היום, עד ליום שני בשבוע שחלף.

היה זה בעיצומה של ישיבת מועצת העיר בני ברק, במהלכה נדרש ראש העיר לטענות על אכיפה סלקטיבית של הוראות החוק והשעה בענייני הקורונה, ראש העיר השיב לטענות ועד מהרה התגלגל השיח לחשבון נפש נוקב על אזלת היד של העירייה בתחילת ה'גל הראשון' של הקורונה. הדברים יצאו משליטה וראש העיר תקף את מנכ"ל 'מכבי' רן סער בגין הדברים שהשמיע בתחילת ההתמודדות עם הנגיף.

העובדה שראש העיר העלה מן האוב, נושא שכבר כביכול נשכח, הרים להנחתה מצד גורמים בעלי ענין לכאורה שהחלו למנף קמפיין רשת נגד קופת חולים 'מכבי' בטענה כי היא נוהגת באיפה ואיפה נגד מבוטחים בני עדות המזרח.

הטענה המרכזית שהושמעה היא העובדה שאין בנמצא ב'מכבי' ולו "מתאם קשרי לקוחות" אחד הנמנה על הציבור הספרדי, וכי הדבר מדבר בעד עצמו.

במקביל, פעילים המזוהים עם ש"ס החלו להעלות ברשת סיפורים מסמרי שיער המלמדים כביכול על אפליה שנמשכת לאורך שנים מצד 'מכבי' נגד מבוטחים בני עדות המזרח. אחת הטענות שהוצגו, כי 'אשכנזים' זוכים למימון יתר בכל הקשור לקבלת טיפולים מצילי חיים וכדו'.

כך הפכה 'מכבי' לפנים של המאבק

בתגובה לקמפיין הרשת מצד תומכי ש"ס, יצא משרד הפרסום 'בולטון' העובד בשירות 'מכבי' בקמפיין סטטוסים תחת הסלוגן "גם אני נעזרתי במשה שלזינגר". שלזינגר נושא בתואר "מנהל השיווק של מכבי במגזר החרדי" והטענה כלפיו היא שרוב מכריע של מתאמי קשרי הלקוחות של הקופה הינם אשכנזים וחסידים.

בשיחה עם 'בחזית', טוען הפעיל החברתי ואושיית הרשת אברשה אוחיון, שמוביל את המאבק, כי הם "יוצאים בימים הקרובים במאבק ציבורי שבא מהשטח ומטפס למעלה. בשבועות הקרובים תשמעו על זה והרבה. כרגע אנחנו מתארגנים ברמה של רכזי שטח בכל עיר ואוספים עדויות, סיפורים ומספרים. זה הולך להיות דבר מזעזע".

לדברי אברשה, מובילי המאבק "לא צועקים סתם. הציבור החרדי הספרדי הוא היום הציבור הגדול ביותר. לא יכול להיות שאותם קופות מבינות שהם צריכים מנהלי שיווק, מנהלי מגזר, מרפאות וקשרי לקוחות ששייכים לקבוצה מסוימת ואותנו הם פשוט מוחקים. אנחנו כאן כדי לומר שאנחנו לא כאן כדי להוריד ראש, אנחנו כאן בקומה זקופה".

מנהלי המאבק טוענים למסד נתונים מסודר הכולל בין היתר סיפורים ועדויות באופן מפורט.

על השאלה מה קרה בדיוק עכשיו שהתעוררתם? משיב אוחיון כי "טבעם של מאבקים מסוג זה שהם פורצים מהשטח. יש את זה שמשתיקים אותם כעלה תאנה בערים מסוימות כמו טירת הכרמל וקרית אתא ובערים הגדולות מתעלמים מהם. אני פעיל חברתי שמכיר את רמת השטח יותר מכל אחד בכל תנועה אחרת, אני איש עסקים, אני לא מחפש לא שררה, לא תפקידים ולא ג'ובים, מטבע הדברים עתותיי בידי כך שאני 'המשוגע' שמוכן להוביל את המאבק הזה, אף אחד לא יעצור אותנו".

בדיון פנימי ברשת החברתית הגיב הבוקר מנהל השיווק של 'מכבי שירותי בריאות' למגזר החרדי לסערת האפליה וטען כי "מי שיספר שאפשר לפתור את כל הבעיות, אז על המצח שלו כתוב שקרן. כמו בכל ארגון ובפרט בארגונים גדולים יש בירוקרטיה וזה טבעי ביותר". לדברי שלזינגר, " אני וצוות המתאמים והמנהלים החרדיים ובכלל צוותי המשרדים בסניפים, עושים ככל שאפשר לסייע לחברים ובסייעתא דשמיא רואים ברכה והצלחה בסיוע בחלק גדול מאד בבקשות".

חשוב לציין כי המאבק אינו עוסק בקופת החולים 'מכבי' בלבד, אלא בכלל קופות החולים. אך קמפיין הרשת החדש תחת הסיסמה "גם אני נעזרתי במשה שלזינגר" הביאה לכך שהאש מופנית כלפי קופה זו.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
הישג ענק הוא להגיב באותה צורה גם כאשר מנצחים וגם כאשר מפסידים

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים