שיתוף
תגובות
כלכלה » נדל"ן » "מאז 2005 עלו מחירי הדיור ב-150%"
המגמה תימשך
מאות יועצים מהמגזר החרדי השתתפו בכנס התאחדות יועצי המשכנתאות שנערך בחסות בנק לאומי ובהשתתפות בכירי הבנק
משכנתא | צילום: By Proxima Studio shutterstock

קצב גידול האוכלוסייה ביחס לשחרור קרקעות לבנייה, היעדר תרבות שכירות לטווח ארוך, ביורוקרטיה גוברת לצד עליית יהודים לישראל. כל אלו הן רק חלק מהסיבות הלוחצות את מחירי הדיור בישראל כלפי מעלה, וזאת אחרי עלייה של לא פחות מ-150% מאז שנת 2005. כך הבהיר אורי יוניסי, סמנכ"ל משכנתאות וקשרי לקוחות בבנק לאומי, בדבריו בפני מאות יועצי משכנתאות חרדים בכנס השנתי של התאחדות יועצי המשכנתאות. הכנס נערך השנה בחסות בנק לאומי, זאת במסגרת הפעילות הענפה של הבנק בקרב המגזר החרדי, במיוחד בתחום המשכנתאות וליווי פרויקטים למגורים בשכונות חרדיות בכל רחבי הארץ. 

בפתח דבריו, נתן יוניסי סקירה מקצועית על המגמות המרכזיות בשוק הנדל"ן בישראל, והציג בתחילה את גרף הביקוש וההיצע בשוק הדיור מאז שנת 2005. נתוני הגרף שיקפו פער הולך וגדל בין הביקוש להיצע, כאשר כיום אנחנו עומדים על מחסור של כ-80,000 יחידות דיור בישראל עבור משפחות המעוניינות לרכוש דירה בטווח המיידי. לצד זה, הוצגו שורה של נתונים נלווים המתדלקים את עליית המחירים, כולל ביורוקרטיה ותהליכי תכנון ובנייה איטיים במיוחד. כך למשל, מתוך 126,000 יחידות דיור ששווקו ליזמים במסגרת 'מחיר למשתכן' שהושקה לפני שש שנים, רק 12,200 אלף משפחות קיבלו עד כה מפתח לביתם החדש במסגרת התוכנית. 

בהתייחס להיקפי המשכנתאות ששברו שיאים בחודשים האחרונים, הדגיש  יוניסי כי שיעור המימון הממוצע בישראל עומד על 55.1%  מערך הנכס, שיעור הדומה לממוצע המשכנתאות לפני כעשור. מדובר בנתון המשקף סיכון נמוך להלוואות משכנתא, וודאי ביחס לעלייה המתמדת במחירי הדיור בישראל. גם שיעור ההלוואות שניתנו השנה על ידי הבנקים במינוף של למעלה מ-60% מערך הכנס עומד על 43% בלבד, שיעור הדומה לנתונים בשוק המשכנתאות לפני כעשור. 

לגבי הצעדים הנדרשים לבלימת מגמת העלייה במחירי הדיור, הבהיר יוניסי כי ראשית  חובה להגדיל משמעותית את היצע הדירות באמצעות בנייה של לפחות 70 אלף יחידות דיור מדי שנה. זאת בנוסף לצעדים חיוניים, כמו קיצור הליכי רישוי וביורוקרטיה ממשלתית ועירונית, גיוס פועלי בניין, השקעה מאסיבית בתשתיות תומכות דיור, אישור מהיר של פרויקטים להתחדשות עירונית, הסרת חסמים רגולטורים בשוק המשכנתאות והשקת תוכנית חלופית ל'מחיר למשתכן', במטרה לסייע לחסרי דיור להגיע לקורת גג עבור משפחתם. 

בסיום דבריו הציג יוניסי בפני יועצי המשכנתאות את מגוון הערוצים שלאומי מעמיד לרשות לקוחותיו בתחום המשכנתאות. הוא סיפר כי לפני כשנתיים היו ללאומי 64 נציגויות משכנתאות ברחבי הארץ, ומאז נפתחו עוד  נציגויות לטובת הלקוחות, כאשר תוך מספר חודשים יהיו 80 נציגויות של לאומי למשכנתאות בפריסה ארצית רחבה.  בנוסף, מציע לאומי שורה של פתרונות דיגיטליים מתקדמים וחדשניים, ההופכים את תהליך קבלת המשכנתא לנוח יותר, קצר יותר ויעיל יותר. 

לטובת יועצי המשכנתאות מפעיל לאומי את 'מרכז המשכנתאות', הנותן מענה מקצועי ומהיר ליועצים, בשעות פעילות מורחבות ובהתאמה לצרכיהם. זאת במטרה לאפשר להם להעניק שירות טוב יותר ללקוחות. כן עומדים לרשותם 15 רכזי פיתוח של לאומי, המופקדים כל אחד על אזור אחר בארץ. לאומי אף מפעיל סניף ייעודי לקבוצות רכישה, ויחידת מחזורים המתמחה במחזור משכנתאות קיימות. 

"לאומי מציע ללקוח החרדי שורה של מוצרים ומסלולים ייעודיים המותאמים לצרכיו, מתוך הסתכלות ארוכת טווח ורצון לספק לכל לקוח שירות  מקצועי, בנוחות מרבית. במסגרת זאת, שמנו דגש על צרכי הדיור במגזר החרדי, כולל הרחבת פריסת הנציגויות למשכנתאות, הנותנים מענה נגיש וקרוב לכל לקוח. גם הפעילות הענפה איתכם, יועצי המשכנתאות, נובעת מההבנה שחלק גדול מהמגזר מעדיף לעמוד מולכם, ואנחנו נותנים מענה לצורך זה, כולל באמצעות 'מרכז המשכנתאות' העומד לרשותכם וזוכה לשביעות רצון גבוהה. נמשיך לראות בכם שותפים לדרך ולספק מענה מקצועי, יעיל ומהיר לטובת הלקוחות" סיכם  יוניסי. 

כזכור, בדו"ח מיוחד שפרסמה הוועדה המקצועית של התאחדות יועצי המשכנתאות בישראל, בנוגע להתנהלות המערכת הבנקאית בתקופת הקורונה, צוין כי בניגוד לבנקים אחרים, שחלקם ניצלו את המצב להעלאת ריביות ולא הצליחו לספק שירות בנקאי הולם ללקוחות במהלך המשבר, הרי שלאומי הוביל בתחום השירות ללקוח ואף שימר את מדיניות התמחור המקובלת בבנק בנוגע לריבית על משכנתאות. 

בהתייחס להתנהלות לאומי בתקופת הקורונה מציין מחבר הדו"ח, יונתן ברלינר, כי "באופן מוחלט ובולט, התפקוד של בנק לאומי במשבר הקורונה היה מעל כל הבנקים. מערך הדיגיטל של לאומי הינו יעיל ואפקטיבי ביותר, עם ניסיון רב וסמכויות נרחבות", נכתב בדו"ח בהתייחס לשירות המשכנתא הדיגיטלית הבלעדית לבנק לאומי, המאפשר השלמת כל תהליך הוצאת המשכנתא מהבית, למעט הגעה חד פעמית לסניף לצורך חתימה סופית על מסמכי ההלוואה.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
מי שלא עשה טעות לא ניסה שום דבר חדש

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים