שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » "מבחינה אידיאולוגית בנט לא יותר טוב מנתניהו"
ח"כ רז בראיון ל'בחזית'
ח"כ מוסי רז ממרצ פורס בראיון מיוחד ל'בחזית' את השקפותיו על החרדים, נתניהו, יו"ש, וחוק גיוס חובה • "יש לי הרבה במשותף עם המגזר החרדי, כמו דבריו של הרב שך"
תגיות: ,
מוסי רז | צילום: אתר הכנסת

את חבר הכנסת מוסי רז לא כולם מכירים, אך את מפלגת מרצ בה הוא חבר כולם מכירים. מפלגת מרצ שנויה במחלוקת בעיני מפלגות רבות, כמובן גם בעיני המפלגות החרדיות. שמו המקורי הוא משה מזרחי, מוסי זהו שם החיבה שקיבל מהוריו, את שם המשפחה שינו הוריו כשהיה בן 4. בראיון ל'בחזית' מספר רז כי הוא שומר על מגוון רחב של מצוות מהתורה.

בבחירות לכנסת ה-21 הוא הוצב במקום השביעי ברשימת מרצ. כיוון שהרשימה קיבלה ארבעה מנדטים, לא נבחר לכנסת. לקראת הבחירות לכנסת ה-22 הוא הודיע כי יתמודד על ראשות המפלגה לצד עיסאווי פריג', להנהגה משותפת יהודית-ערבית. לאחר שוועידת מרצ דחתה את ההצעה לשינוי התקנון, כך שיתאפשר לשני יו"רים לכהן במשותף, הודיעו רז ופריג' על תמיכתם ביו"ר מרצ שכיהנה אז, תמר זנדברג. בבחירות המקדימות לרשימה, רז נבחר למקום החמישי ברשימת מרצ לכנסת, אך לאחר ההחלטה על הקמת 'המחנה הדמוקרטי', נדחק למקום ה-12 ברשימה ולא נבחר לכנסת. בבחירות לכנסת ה-23, נדחק פעם נוספת למקום ה-14 ברשימת "העבודה-גשר-מרצ" ולא נבחר לכנסת. בבחירות לכנסת ה-24, הוצב במקום ה-6 ברשימת מרצ ונבחר מטעמה לכנסת.

"אידיאולוגית בנט לא יותר טוב מנתניהו"

רז מציג בראיון את הקושי של מר"צ לשבת בממשלה תחת בנט, אך המטרה של להחליף את נתניהו מצדיקה מבחינתו. "מבחינה אידיאולוגית בנט לא יותר טוב מנתניהו", הוא אומר, "פשוט נתניהו נמצא תחת כתב אישום ומואשם בפלילים, וכל החלטותיו נובעות ע"פ טובתו האישית והמשפטית".

החרדים הם אלו שהכשירו את ליברמן, וישבו איתו כל כך הרבה שנים באותה הממשלה. מדוע אני זה שצריך לפסול אותו בגלל שטויות שהוא מוציא מפיו?

"בנט אומנם רחוק מהדעות שלנו ואף היה איש ימין קיצוני לשעבר, אך הוא לא לוקה בכתב אישום, והחלטותיו לא יגיעו ממקום אישי ומשפטי". עוד הדגיש כי "ממשלה בראשותו של בנט תהיה עם תמיכה של לפיד והעבודה, השותפים אצלו עדיפים בהרבה מהשותפים בממשלת נתניהו שהם בן גביר ומעוז".

אם אתה פוסל אדם האשמות פליליות, זה אומר שגם דרעי פסול?

"קודם כל, לא הוחלט עדיין בבית משפט לגבי דרעי. בנוסף, החוק אומר שבעל כתב אישום לא יוכל לכהן בכנסת, ולכן זה לא שאלה. אני מאחל לאריה דרעי המון הצלחה ושיצא זכאי, אני סומך על רשויות החוק שינהלו משפט הוגן כלפיו".

במידה ובית המשפט יפסוק שבנימין נתניהו זכאי – האם תשבו אותו?

רז פוסל זאת מיד: "מלכתחילה לא תמכתי בו ובדעותיו, כך שזה לא באמת ישנה".

האם תשב עם ליברמן באותה ממשלה?

"כפי שאני לא פוסל את בנט, גם לא אפסול את ליברמן". על דברי ליברמן שקרא "לזרוק את החרדים על מריצה למזבלה", הוא טוען יפסול את האדם שיקח באמת אנשים ויוביל למזבלה, אבל לא יפסול כל בן אדם ש"מוציא שטויות מפיו, אשאר בלי שום אדם לשבת איתו בממשלה".

גם אבי מעוז ובן גביר לא לקחו ערבים והרגו אותם, אז למה את ליברמן אתה מכשיר למרות האמירות, ואת הציונות הדתית אתה פוסל בגלל דיבורים?

"מלבד דיבורים, לאבי מעוז יש גם דעות שלא מקובלות בנושא ההתיישבות, וכן יש שם גם כהניסט, אדם שהורשע בחבירה לארגון טרור, כל אלו גוברים על דיבורים. החרדים הם אלו שהכשירו את ליברמן, וישבו איתו כל כך הרבה שנים באותה הממשלה. מדוע אני זה שצריך לפסול אותו בגלל שטויות שהוא מוציא מפיו? אדרבה, אם הייתה פה הסתה ודיבור של שנאה, שיקומו הנציגים החרדים ויתבעו אותו על כך, אני בטח לא אתנגד".

עם הרשימה המשותפת תשב באותה ממשלה, הם הרי תומכים בטרור?!

"הח"כ היחיד שאני מכיר שהורשע בחבירה לארגון טרור, הוא דווקא במפלגת הציונות הדתית". לטענתו, הביקור של חבר מפלגת רע"מ אצל המחבל שרצח את משה תמם הי"ד, לא מהווה תמיכה בטרור. "אדם שהולך לקבל את פניו של אדם אחר שמשתחרר אחרי מעל 30 שנה מהכלא, זה לא נקרא תומך בטרור". הוא מוסיף חצי בצינות, חצי ברצינות: "אם יש לך שאלות על רע"מ תשאל את נתניהו, שיוזם מהלכים לחבירה משותפת של ממשלה בתמיכתם".

"אם יש לך שאלות על רע"מ תשאל את נתניהו"

ח"כ מוסי רז

כשאנחנו שואלים על התמונות בהן נראים אחמד טיבי וחבריו כשהם מחבקים מחבלים, הוא בוחר שלא לענות ונכנס לדיון על ההגדרה של המילה "מחבל" ועורך במרומז השוואה מקוממת בין חיילי צה"ל לטרוריסטים נאלחים. לדבריו, "אם מישהו מטיל פצצה ממטוס והורג 15 חפים מפשע ומבוקש אחד, אני לא חושב שהוא מחבל, היות והוא בשליחות. אם נלך למי ששלח אותו, שזה שר הביטחון או ראש הממשלה, האם אחד מהם הוא המחבל?".

"אם מישהו הולך ומניח פצצה במשרד החוץ הישראלי, האם הוא מחבל? למרות שאיש לא נהרג. אותו אדם אגב היה חבר ליכוד ויו"ר הכנסת, דוב שילנסקי, האם נקרא לו מחבל?".

"הנושא מיהו מחבל מסובך, לנו יש צבא שנכנס להרוג, ואני לא מסוגל לקרוא לחייל שלנו מחבל, אלא אם כן הוא הרג בניגוד לפקודות. אך למשל אלאור עזריה, שהרג ערבי לאחר שנוטרל, עדיין אנחנו לא קוראים לו מחבל. כמו מי שפוצץ את מלון המלך דוד והפך בסוף לראש ממשלה בישראל גם לו לא קוראים מחבל. המילה מחבל גדולה עלי" הוא אומר.

"אני יכול לשתף פעולה עם סמוטריץ'"

באופן מפתיע, למרות המתקפה על חבקי מפלגת הציונות הדתית בן גביר ומעוז, רז מספר ל'בחזית' על שיתוף פעולה עם היו"ר ח"כ בצלאל סמוטריץ': "עם בן גביר ואבי מעוז אין לי כל קשר, לא מכיר אותם, וממש לא מקבל את דעתם בתמיכה בארגון טרור. סמוטריץ' לעומת זאת הוא אדם שלרוב דבריו אינני מסכים, אך הוא איש מאוד מאוד מוכשר, איש שמאמין בדבריו. לכן למרות שאני ממש לא מסכים עם רוב דבריו, אני כן חושב שצריך להקשיב להם, כמו שארצה שאנשים שלא אוחזים כמוני יקשיבו לי".

"קרא שישבנו ושיתפנו פעולה, זה אפשרי ולגטימי. לפני מספר חודשים נבחרת ישראל בכדורגל הייתה אמורה לשחק בשבת. אני צייצתי בטוויטר שצריך לעשות כל מאמץ על מנת שנבחרת ישראל תשחק ביום חול ולא בשבת. סמוטריץ' שיתף את הציוץ ואף תמך בו. אפשר למצוא עוד דברים לעבוד ביחד ולשתף פעולה. שלא יובן לא נכון, לא אוכל לשבת איתו באותה ממשלה בגלל דעותיו וחבריו למפלגה. כן אוכל לשתף איתו פעולה בוועדות ואולי אפילו להגיש הצעות חוק ביחד. אני לא מקבל את דעותיו, והוא לא מקבל את דעותי. לדעתי ההתנחלות זה פשע, כמובן שהוא אוחז הפוך לגמרי. לכן לא אוכל לשבת איתו באותה ממשלה".

סמוטריץ' הוא איש מאוד מוכשר, קרא שישבנו ושיתפנו פעולה, זה אפשרי ולגטימי. לא אוכל לשבת איתו באותה ממשלה בגלל דעותיו וחבריו למפלגה

לאחר שבמערכת הבחירות האחרונה, בהם הסקרים חזו כי מרצ לא תעבור את אחוז החסימה, ולאחר מספר מערכות בחירות בהם לא השיגו תוצאות מרשימות מעבר ל-4 מנדטים בערך, תהינו למה מפלגות השמאל לא מתאחדים. הוא מזכיר בתגובה כי בסיבוב מספר 3 היה איחוד עם העבודה, מה שלא הוביל להצלחה, כי יחד הם קיבלו 7 מנדטים. בסיבוב האחרון מרצ לבד קיבלו 6 מנדטים, והעבודה קיבלה 7 מנדטים. "האידיולוגיה והאמת מספיקה בשביל קמפיין, ואין צורך בקמפיין גוואלד".

"מרצ לא תשלול ממשלה עם חרדים"

בכנסת ה-19, אז כיהן כחבר כנסת, הגיש רז יחד עם לא אחר מאשר ח"כ דאז יהודה גליק הצעת חוק לביטול חובת הגיוס: "בשביל מה צריך גיוס חובה", הוא שואל, "האם בשביל לסכסך בין חרדים לחילונים? אלו יאמרו, אנחנו הולכים ואתם לא? הצבא יכול להסתדר היטב בלי גיוס חובה. בתנאי כמובן שהדעה היא, לא שחילוני חייב וחרדי פטור, אלא שוויון בין כלל המגזרים. אסור שהצבא יהווה גורם לשנאה, בשביל זה אני פה לנסות למנוע את זה".

הוא מוסיף ומזכיר את תמיכתו במגזר החרדי: "אני עומד לצד הציבור החרדי כשיש אלימות משטרתית או הסתה ושנאה בתקשורת נגדם. אך בשום פנים ואופן לא אתמוך בקולות המגיעים מחלק מהציבור החרדי בעד להגביל זכויות לאנשים, ולא משנה אם זה ערבים, נשים, או כל הגבלה אחרת. יש לי הרבה במשותף עם המגזר החרדי", אומר רז, "לדוגמה דבריו של הרב שך בנושא השטחים והערבים, מה שגורם לחלק גדול מהחרדים לחשוב כמוני בנושאים האלו".

"הצבא יכול להסתדר היטב בלי גיוס חובה. אסור שהצבא יהווה גורם לשנאה, בשביל זה אני פה לנסות למנוע את זה"

ח"כ מוסי רז

על יחסיו עם המפלגות החרדיות הוא אומר כי "אני חושב שיש לי יחסים טובים איתם, למרות שלא הייתי הרבה בכנסת. אני מאוד רוצה להדק את הקשר שלי עם החברי כנסת החרדים, אני חושב שיש שם כמה חכ"ים, הן בש"ס והן ביהדות התורה שעושים פעילות חברתית ממש טובה, ואני רוצה להתחבר אליהם. למרות שישנם דברים שאנו לא מסכימים עליהם בשלל נושאים, כמו חוק הלאום למשל. הבעיה היא שהנציגים החרדים בכנסת מתנהגים כמו שליחי הציונות הדתית ולא כמו חרדים. גפני הוא דוגמה לאדם שנשאר חרדי בדעותיו, ויש ביננו הרבה מוסכמות. מרצ לא תשלול ממשלה עם חרדים, עם ש"ס הם כבר ישבו בעבר, ואין להם התנגדות לשבת עם יהדות התורה".

מוסי רז נואם במליאת הכנסת | צילום: אתר הכנסת

אחרי ההתבטאות המקוממת של יו"ר מפלגתו ח"כ ניצן הורביץ בעד החקירה של ישראל בהאג, רז אומר כי "עדיף לא להגיע למצב של פשעים במלחמות, אך אין מה לעשות. לצערי הגענו למצב כזה, האג רוצה לתבוע את ישראל על הפשעים שעשתה במלחמת צוק איתן".

הוא מחדד כי "בהאג גם דורשים לחקור את החמאס על זריקת טילים לעבר אזרחים חפים מפשע. לישראל יש אופציה לענות לבית הדין כי היא חוקרת בעצמה את פשעיה במלחמה, וכי היא תעניש את מי שביצע את הפשעים, וכך ימנע הדיון בהאג על הנושא".

יש לי הרבה במשותף עם המגזר החרדי, לדוגמה דבריו של הרב שך בנושא השטחים והערבים, מה שגורם לחלק גדול מהחרדים לחשוב כמוני בנושאים האלו

בנושא השני, הבניה ביהודה ושומרון,, שמבחינת מר"צ זה "פשע", הוא אומר: "ישראל צריכה להודיע, כי היא מקבלת עליה את הדין, ולוקחת על עצמה להפסיק את הבניה, עד שיהיה הסכם שלום עם הפלסטינים". הוא טוען כי "כל השנים ידעו בישראל שזה יביא אותנו להישפט בהאג. אפילו נתניהו, כשהתבקש להעביר את חוק ההסמכה, הוא התריע שזה יוביל להאג. הימין כשל אם הגענו למצב הזה".

בעניין החייל אלאור עזריה, מוסי טוען שהפשע שהוא עשה לא צריך להיחקר בהאג, היות והוא כבר נענש ע"י בית המשפט.

איפה אתה רואה שיש בניה ביו"ש? הרי הימנים יוצאים נגד ביבי שהוא לא נותן להם לבנות בגזרת יו"ש?

"איך אתה מסביר שכיום יש ביו"ש יותר מחצי מיליון איש, כשלפני 50 שנה היו שם אפס. אם אין שם באמת בניה, איך האוכלוסיה גדלה שם באזור ה-15 אלף רק בשנה האחרונה, באוהל הם לא ישנים".

"העם היהודי צריך להבין את המסתננים"

ח"כ רז, עוד לפני היותו חבר כנסת, נודע בפעילותו למען המסתננים, וכצפוי מתעקש לא לקרוא להם 'מסתננים'. "היות וסבא וסבתא שלי כשהגיעו לישראל, הגיעו דרך הסתננות, כמו רבים מהעם היהודי אחרי המלחמה. האם יהיה נכון לקרוא להם מסתננים? בזמנים ההם, מי שנתפס ע"י המנדט הבריטי היה מגורש חזרה".

"מדוע היהודים שעברו טלטלות עד שהגיעו לישראל, לא מבינים את האנשים שבמקום מגוריהם נחשפת סכנה לחייהם, ולכן הם הגיעו לישראל, לחיות חיים טובים יותר. הם כבר פה 9 שנים, וכמעט שאין חדשים, היות ובנו גדר. הגיעו חברי הממשלה ורצו לגרש אותם, איך פתאום הם שוכחים את המצווה של ואהבת את הגר. הנציגים החרדים התנהגו כמו נציגים של הציונות הדתית, והצביעו בעד הגירוש. למעט מרצ, נציג מחד"ש ועוד שלושה מיש עתיד שהצביעו נגד, כולם הצביעו בעד".

בעקבות כך, הוא החליט לטוס לאוגנדה, להתחקות אחרי נתיב הגירוש של המסתננים, או ה"פליטים" כלשונו, ולראות מה עובר עליהם ומה קורה איתם אחרי שחוצים את הגבול חזרה. "זה ממש שימח אותי שבסופו של דבר הצליחו לבטל את התוכנית של הגירוש".

למדינת ישראל יש מספיק אזרחים שצריך לדאוג להם, לפני שמביאים עוד אנשים. בבחינת 'עניי עירך קודמים'?!

"אתה יכול לטעון כך, אך הדעה שלי היא שהמדינה לא באמת צריכה לדאוג להם, אלא פשוט להניח להם. הם עובדים פה כמו כולם ודוברים את השפה, ואם נהיה ישרים מספיק לומר, הם עובדים בהמון משרות שהאזרח הישראלי לא שש לעבוד בהם. מי אם לא העם היהודי צריך ויכול להבין אותם".

רז אמנם מציג את הזווית ההומניטרית שלו למצב המסתננים/פליטים, אך אנחנו מזכירים לו את המצב הקשה בדרום תל אביב. לא רק שהגיעו שלא כחוק, אלא אף מחריבים את המקום. התושבים שגרו שם קודם החלו למכור את דירותיהם עקב הפשע שעלה באזור, קולות בלילות, אלימות ופחד, לכל זה אחראים התושבים הבלתי חוקים.

מוסי טוען שהיפך הוא הנכון: "לא להילחם בהם כמו שהממשלה נוהגת, אלא פשוט צריך לטפל בהם ולעזור להם להשתלב. אם זה לגביר את נוכחות המשטרה באזור, להפעיל תאורה בלילות, לשבת עם תושבי המקום והדיירים להגיע להבנות והסכמות. לא כל דבר חייב להיות ברדיפה".

לטענתו, דרום תל אביב תמיד הייתה אזור של פשע, כך שהמסתננים לא חידשו שם דבר. "מי שאחראי לכל השנאה אלו אנשי התקשורת, כפי שראינו במשך השנה האחרונה איך הם ששו לכל אייטם נגד חרדים, למרות שמי שהכיר את הסיפורים האמיתיים ידע שבדרך כלל הידיעות הם שקריות, אך מה שעניין את התקשרות זה רייטינג, ובשביל כך הם יעשו כל דבר בשביל עוד כמה כניסות לאתר, גם במחיר של להפיץ שנאה. אותו הדבר בנושא המסתננים. לתקשורת יש עניין להשחיר את הנושא, כי זה מה שחלק מהציבור רוצה לשמוע, וזה מה שיביא להתעניינות בעיתון או באתר. מערכת חדשות תשדר ותכתוב את מה שציבור קוראיו יאהב לשמוע, כמובן מה שיוציא את הקוראים כטובים, ואת הצד השני רעים. ימנים יוציאו את השמאלנים רע, וכן להפך. הדבר נכון גם לגבי חרדים – חילונים".

"התקשורת מפיצה שקרים"

סיפור שנחקק בזיכרונו בו התקשורת נתפסה כמפיצת שקרים. כשהיה במילואים באחת המלחמות, המפקד אמר להם: "היום הרגנו מבוקש ועובר אורח". שאלתי: "למה אתה אומר דבר כזה, הרי ברדיו דיווחו על שתי 'מבוקשים' שנהרגו". המפקד ענה: "מה אתה רוצה שנגיד, שהרגנו חף מפשע?".

"לצערי כך זה עובד. כל חייל שהיה במלחמות יודע שזה המצב. הסיפור הזה מראה הרבה, והכה אותי בתדהמה", אומר רז, למרות כל הפעילות שהוא חשוף אליה. "הסיבה נעוצה בכך שלדובר צה"ל אין באמת מושג מה הולך בזירה, הוא מקבל דיווחים והוראות על מה לשדר. בסופו של דבר זה מה שהציבור שומע".

משתמע מדבריו של מוסי, שנושא הסכסוך הישראלי-פלסטיני, המשודר ע"י דובר צה"ל, שעל  המידע שהוא מוסר, מסתמכים כל כלי התקשורת, לא משקף את האמת. "הדבר נכון גם לגבי התקשורת הפלסטינית", הוא אומר, "גם הם לא משדרים את המציאות והאמת". עוד דוגמה שרואים כמה התקשורת משדרת שקרים: "שיהודי נהרג על ידי ערבי, היהודי יקבל עשרות כותרות בכל העיתונים ומערכות החדשות. אך ערבי שנהרג על יד הצד הישראלי, יקבל אולי מספר שורות בעמוד האחורי".

"היהודים הורגים יותר"

בנושא הסכסוך, הוא אומר, "אין טובים ורעים, יש רק טובים. עדיין בכל צד יש אנשים רעים, אך הם ממש שוליים ולא מייצגים. הסיבה שישראל היא זאת שהורגת יותר, לא נובעת מהסיבה שאנו הרעים, אלא כי אנו יותר חזקים מהם". עוד דוגמה לכך, שהתקשורת הישראלית לא משדרת את האמת, לטענתו: "המון ישראלים בטוחים שהערבים הם אלו שהורגים יותר". בהומור, הוא אומר: "כמו שאנשים יגידו שיש יותר ימי שבת מימי חול".

השנה האחרונה הייתה השנה עם הכי פחות הרוגים בטרור. מהצד היהודי מדובר על 3 הרוגים הי"ד, ובצד הערבי המספר נע באיזור ה-30, מרביתם מחבלים וחלקם הקטן באירועי הפרות סדר שהדעות חלוקות על הריגתם, מספר נמוך משמעותית משנים עברו. להערכתו מה שהוביל לכך זה הקורונה שהייתה פה, וכל אחד היה עסוק במדינה שלו עצמו.

הפתרון שלו לבעיית הסכסוך ישראלי-פלסטיני, להגיע להסדר עם הפלסטינים מה שעדיין לא עשו, ולסגת מ"השטחים הכבושים". לדבריו "אוסלו אינו נקרא הסכם שלום, היות ולא התחייבנו לתת שטחים, וישראל לא עמדה בהסכמים". שאלתי אודות ההתנתקות, מדוע לדעתו אין זה נכלל הסכם שלום. לטענתו "ההסכם היה חד צדדי, אומנם היה נסיגה מהשטחים, אך רק מחלק קטן ולא מעוד מקומות, וללא שעשו משא ומתן עם הצד הפלסטיני. כך גם בהסכמי קינג דייויד, בהם ברק הסכים לנסיגה משמעותית, אך עדיין התעקש שישראל תהיה הכובש ותחזיק ב-13 אחוז מהשטחים. אותו הדבר לגבי ההסכם שחתם אולמרט. אומנם נתן הרבה יותר לצד הפלסטיני, אך התעקש להשאיר בחזקת ישראל 6 אחוז מהשטחים".

הדרך הנכונה הוא אומר זה מה שעשינו עם המצריים. "אפילו ראש הממשלה דאז מנחם בגין היה תמיד אומר: 'אלך להיות מתנחל בנאות סיני – ולא אחזיר גרגיר חול'. בסופו של דבר הבין שיש רק דרך אחת להגיע לשלום עם מצרים, וזה לסגת מהשטחים לגבולות 67. הדבר נכון וראוי גם לגבי הפלסטינים". רז לא דוגל בדרך לפנות את המתיישבים או הערבים מהבתים שלהם. המטרה שלו זה לייצר רעיונות יצירתיים על מנת שכמה שפחות אנשים יצטרכו לוותר על הבית. כמו למשל להחליף שטחים, להגיע להבנות בנוגע הקרקעות. "מה שעשה בגין עם המצרים, עדיין לא ניסו לעשות עם הפלסטינים", הוא אומר.

"אסור לתת ליהודים לקנות בכפרים ערביים"

אבל הרבה לפני שמדברים על הסדרה של הסכסוך הישראלי-פלסטיני, ירושלים בוערת בשועות האחרונים בעקבות "גאולת קרקעות" שביצעו יהודים בשכונת סילואן, קבוצת יהודים רכשו כחוק בתים מהבעלים הערבים, והגיעו לגור שם לצד הערבים, במטרה לחזק את הנוכחות היהודית בכל רחבי בירת ישראל.

הח"כ ממר"צ פחות התחבר למהלך שאותו הוא מגדיר כ"ניסיון השתלטות" וטוען כי "אם מחליטים שכל אחד יכול לקנות בית בכל מקום, אין לי בעיה. אך ההחלטה אומרת, שפלסטינים לא יכולים לקנות דירות בכל מקום שהם רוצים, כמו שכונת רחביה למשל. לכן אסור לתת ליהודים לקנות בכפרים ערביים".

"מה שקשה לי", הוא אומר, "שמדינת ישראל ביום הקמתה, חתמה על מגילת עצמאות. חתמו עליה כל המפלגות, החל מאגודת ישראל ועד הקומוניסטים. במגילה נכתב שמדינת ישראל תקיים 'שוויון זכויות מדיני וחברתי גמור בין כל אזרחיה', ללא הבדל, כל זה מתרחש בזמן שישראל נמצאת באמצע מלחמה. הראשון שהפר את שוויון הזכויות זה ראש הממשלה דאז מנחם בגין. עד היום הרשום במגילת העצמאות לא מקוים".

"בסופו של דבר, אני רוצה שוויון מלא לכל הצדדים. המוטו שלי זה: ואהבת לרעיך כמוך".

"מרצ דוגלת בנושאים שהחרדים יכולים להזדהות"

לסיום שאלנו אותו, מה בן אדם כמוהו, שטוען שהכל מושחת ושקר, עושה בפוליטחקה. הוא ממהר להבהיר כי הוא לא חושב שפוליטיקה זה מקום מושחת, או שמישהו מחבריו מושחת, אלא שדווקא רוב חברי הכנסת הם אנשים ישרים וממש לא מושחתים. לפוליטיקה הוא הגיע כדי לשנות ולתמוך בחלשים ובמוחלשים, וכדי להשמיע את זעקת החלשים. למרות שבתור פעיל חברתי הוא היה ידוע כאיש שעוזר לכלל האוכלוסיות. בשנינות הוא אומר: "האם התקשרת לראיין אותי כשהייתי פעיל חברתי? או רק עכשיו כשאני חבר כנסת?. בכנסת יש יותר כלים, שמים יותר לב אליך ולדעותיך, וכן יש עזרה פרלמנטרית".

בסוף השיחה רז החמיא על כך שבמשך שעה של שיחה, רק לקראת הסוף עלתה השאלה שכל המדינה שואלת ועסוקה בה, "כן ביבי או לא ביבי". על הכתבה שפורסמה ב'בחזית' בה סופר על חרדים שהצביעו בעבר למפלגת מרצ אמר כי "בסופו של דבר, מרצ דוגלת ותומכת בהמון נושאים שאנשים מהציבור החרדי יכולים להזדהות ולהתחבר".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
אם אתה נראה היום כפי שהיית נראה אתמול, בשביל מה לך המחר?

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים