שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות בארץ » מגעים ל"מסלול עוקף" לרכישת 18 מיליון חיסונים
פשרה?
דיווח: החוזה צפוי להיחתם בימים הקרובים • המימון: מעודפי תקציב שאינם מחייבים החלטת ממשלה • פרופ' אש: התקדמות עם חברות החיסונים לאספקת 18 מיליון מנות
חיסון לקורונה | צילום: Kunal Mahto, שאטרסטוק

לאחר שחברת פייזר עיכבה משלוח והממשלה נקלעה לוויכוחים סביב חידוש האספקה – על ניסינו של יו"ר כחול לבן בני גנץ "לסחוט" מראש הממשלה בנימין נתניהו מינוי לשר משפטים, ב'חדשות 12' דווח על "המסלול העוקף", שצפוי לאפשר לישראל לחדש את ההצטיידות.

על פי הדיווח, החוזה המקורי אומנם היה בנוגע לאספקת 36 מיליון מנות חיסון לשנתיים הקרובות, אך בגלל המחלוקת בין ראש הממשלה לכחול לבן לא נמצא אישור תקציבי שיאפשר את החתימה על החוזה. בעקבות כך, בימים האחרונים מתקיימים מגעים עם פייזר ומודרנה להקטנת הכמות במחצית – כלומר, אספקת 18 מיליון חיסונים לישראל בשנתיים הקרובות וקבלת אופציה ל-18 מיליון נוספים בהמשך הדרך.

עוד דיווח קרן מרציאנו כי הסכום לרכישת החיסונים עומד על מיליארד וחצי שקלים – סכום שניתן לממן באמצעות קופת האוצר, וכך אין צורך באישור של הממשלה או של הכנסת. מדובר במגעים מתקדמים והחתימה תהיה ככל הנראה בימים הקרובים, ייתכן שכבר היום. גורמים בכחול לבן אמרו שמבחינתם זה מקובל. עם יישום המסלול, תיהנה ישראל משקט לשנתיים הקרובות – והמבוי הסתום צפוי להיפתר.

פרויקטור הקורונה, פרופ' נחמן אש, אישר הבוקר בראיון ל'רדיו 103' את פרטי הדיווח ואמר כי חלה התקדמות משמעותית במו"מ בין ישראל ליצרניות החיסונים נגד קורונה, פייזר ומודרנה, לאספקה של 18 מיליון מנות נוספות. לדבריו, החיסונים אמורים לכסות גם וריאנטים חדשים.

"אני לא עוסק בכך באופן ישיר כך שאני לא יודע להגיד אם יחתמו היום, אבל אני יודע שזה מתקדם", אמר אש. לדבריו, בישראל ממתינים לאישור ה-FDA בעניין מתן החיסונים לילדים, ובמקביל מקיימים דיונים מקצועיים בנושא.

פרויקטור הקורונה לא פירט בעניין התדירות בה ייצטרך הציבור להתחסן. "אני חושב שאף אחד לא יודע להגיד את זה. יש שני מרכיבים שקובעים את זה, הירידה בחיסוניות של אנשים שהתחסנו – עדיין לא רואים; אנחנו נמצאים חצי שנה מאז תחילת המחקר של פייזר, הם הודיעו שהחיסון עדיין יעיל וגם אצלנו רואים את זה. אז אנחנו לא יודעים מתי היעילות תרד. הדבר השני, הופעת וריאנטים שעמידים לחיסון ויצירה של חיסון – עדיין לא קיים", אמר אש.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
מצליחנים הם אנשים שהופכים להרגל, לעשות דברים, שהמפסידנים חשים שלא בנחת לעשות...

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים