שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » מגעים של הרגע האחרון בין בנט ללפיד
מחלקים תיקים
ההצעה: בנט ר"מ בשנתיים הראשונות, לפיד שר החוץ, גנץ שר הביטחון, סער שר המשפטים, ליברמן שר אוצר, שקד שרת פנים או בט"פ, שאשא ביטון שרת חינוך ואלקין יו"ר הכנסת
לפיד ובנט | צילום: ויקיפדיה

במקביל להתרחשויות בבית הנשיא נמשכים הערב (שני) המגעים בין יאיר לפיד ונפתלי בנט. ליו"ר ימינה נפתלי בנט יש מספר דרישות, ביניהן הדרישה להיות הראשון ברוטציה לכהונה של שנתיים.

על פי בנט, ממשלה שכזאת צריכה להיות פריטטית בין ימין לשמאל – אך עם כח משמעותי יותר לימין כפי שהוא מיוצג ברוב בישראל. על כן דורש בנט קול נוסף במקומות המכריעים כמו בממשלה, בוועדת השרים ובקבינט הביטחוני. בנוסף, דורש שתיקים אידאולוגיים כמו משפטים וחינוך יהיו בידיו.

ב'ווינט' דווח כי במסגרת ההצעות שעלו, דובר על ממשלה שתשמר את הסטטוס קוו ולא תעסוק כלל בנושאי דת ומדינה ונושאים רגישים אחרים, ובהם ריבונות. בין היתר, הוצע לטפל רק במשבר הקורונה ובנושאים כלכליים, כך שלא ייווצרו עימותים הנוגעים לאידאולוגיה, לפחות בפרק הזמן הראשון שייקבע מראש.

ב'חדשות 13' דווח כי בנט ולפיד הסכימו כבר על פרטים רבים, ביניהם סידור השרים ובמקרה זה יו"ר ישראל ביתנו יהיה שר האוצר, ותיקי הביטחון והמשפטים יחולקו בין יו"ר כחול לבן בני גנץ ליו"ר תקווה חדשה גדעון סער. עם זאת, בנט רוצה ממשלה שבה תיקי המפתח יימצאו בידי המפלגות הימניות.

על פי ההצעה שפורסמה ב'חדשות 12', בנט יכהן כראש הממשלה בשנתיים הראשונות, לפיד שר החוץ, גנץ שר הביטחון, סער שר המשפטים, ליברמן שר אוצר, שקד שרת פנים או ביטחון פנים, יפעת שאשא ביטון שרת חינוך וזאב אלקין יו"ר הכנסת.

במהלך מצעד ההמלצות שהתקיים היום (שני) בבית הנשיא, המליצו נציגי מפלגת ימינה – איילת שקד ומתן כהנא – על נפתלי בנט כמועמד המתאים ביותר להרכבת הממשלה. במפלגת תקווה חדשה של גדעון סער נמנעו מלהמליץ וביקשו מנשיא המדינה ריבלין לזמן את בנט ולפיד לפגישת הידברות בניסיון להגיע לפשרה בין הצדדים.

בציונות הדתית תקפו הערב את בנט ואמרו: "עם שבעה מנדטים בנט חותר בכל הכח לממשלת מיעוט של השמאל בראשותו עם מרצ, ליברמן, איבתיסאם מרענה ובהישענות על חברי כנסת תומכי טרור. בנט מטרפד במו ידיו את המאמצים להביא את סער לממשלת ימין, כדי לטעון שלנתניהו אין ממשלה ולכן הוא נאלץ לחבור לשמאל הקיצוני. בנט בהיבריס חסר אחריות שעלול לעלות לימין ולמדינת ישראל ביוקר".

יו"ר יש עתיד יאיר לפיד חשף מוקדם יותר את המגעים שקיים עם יו"ר ימינה נפתלי בנט. על פי המסתן, ללפיד 45 המלצות בלבד, מול 52 לראש הממשלה בנימין נתניהו, 7 לימינה. תקווה חדשה והרשימה המשותפת החליטו לא להמליץ על אף מועמד.

"כל מי שראה היום את הופעתו חסרת האחריות של נתניהו, מבין שהוא לא יכול להמשיך", פתח לפיד. הוא הפך להיות מסוכן. לעצמו, למדינת ישראל ולשלטון החוק. יש לנו כלכלה שצריך לטפל בה, יש לנו חברה ישראלית פצועה וכואבת, שרוצה שהפוליטיקה תעזוב אותה במנוחה. שתוקם ממשלה שתתן לה לחיות את חייה. תספק לה בריאות, פרנסה ובטחון – לא שחיתות, סכסוכים וערעור כל היסודות של הממלכתיות הישראלית".

"אנחנו צריכים במקום זה להקים ממשלת הסכמה לאומית. פניתי לחברי נפתלי בנט כדי להקים איתו יחד ממשלה. ממשלה שתיפרס על פני כל המרחב הפוליטי. מפלגות ימין, מרכז ושמאל. ממשלה שתשקף את העובדה שאנחנו חיים פה יחד. אנחנו יודעים לגשר על הפערים. אנחנו לא שונאים אחד את השני".

"אנחנו נחושים להביא את השינוי שהבטחנו לאזרחי ישראל. למנוע ממשלה של נאשם בפלילים שנשען על גזענים מטורפים. המבחן של מנהיגים הוא לעשות החלטות קשות מול מציאות מורכבת. הצעתי לבנט שנקים יחד ממשלת אחדות והוא יהיה ראשון ברוטציה. זה מה שהמדינה זקוקה לו עכשיו. הישראלים צריכים לראות שהמנהיגים שלהם יודעים לשתף פעולה".

"יהיו חילוקי דיעות, תמיד יש, אבל ננהל אותם מתוך כבוד הדדי. אנחנו פטריוטים ישראלים ונחזיר לשולחן הישראלי את הרעיון של טוב משותף. של כוונות טובות שהופכות למעשים נכונים".

הצטרפו ועקבו אחר

תגובה אחת

  1. אני מקווה שהתגובה הזו תגיע לעיניים הנכונות: כיון שהמצב ברור כרגע שלפיד והשמאל יעשו הכל כדי לסלק את נתניהו בבזיון מבלפור, כולל לתת לבנט ממשלה פריטטית עם סער, וזאת במהירות האפשרית כדי לסגור, לפני שנתניהו יתן להם הצעה דומה, המפתח האמיתי להשפיע על בנט (אשר ברור שליבו בימין) הוא לחבר אותו חזרה באדיקות לגוש שזרק אותו, באותה אדיקות שהיה בה, לפני שנזרק. הדרך לעשות זאת היא לרפא את פצע הזריקה באופן עמוק ואמיתי. קשה. אבל התנצלות. קשה אבל הכרחי. הדרך הישירה והפשוטה. גם דרעי וגם נתניהו יודעים שנעשה לו עוול בהקמת הממשלה הקודמת. כמו שאמרה אז שקד "הגוש עשה את שלו, הגוש יכול ללכת".. הפצע הזה עמוק וניתן לאיחוי על ידי בקשת סליחה אמיתית. פשוט. כולנו בני אדם. הדרך לתיקון הוא בקשת סליחה. גם דרעי וגם נתניהו יודעים שכל מה שבנט ביקש היה את משרד הבריאות לאחר שהיה צריך לפנות את משרד הביטחון לטובת גנץ. כל מה שבנט ביקש היה להמשיך שותפותו הפעילה והמשמעותית במלחמה בקורונה שהתחיל כשר ביטחון בסגר הראשון עם המאמץ להוספת בדיקות והקמת מלוניות הבידוד וכיוצ"ב. כל מה שבנט ביקש הוא שימינה שהייתה מרכיב אחוי ומלא בתוך הגוש ההוא, תהיה חלק אמיתי ומשפיע בממשלה שבסופו של דבר הוקמה בזכות העמידה כחומה מלוכדת באותו גוש. אבל דרעי וגפני לא עמדו כחומה כאשר נתניהו זרק את בנט (וביזה אותו בהצעות כגון שר מים וכיוצ"ב, שאינם מאפשרים מעורבות אמיתית של ימינה בממשלה, ובסוף העביר את התיקים המבזים האלה לאלקין והרב פרץ). מי שראה צרת אחיו בהתחננו והפנה גבו לשלו כולל דרעי, ליצמן ונתניהו עצמו, צריכים להתנצל. פשוט. התנצלות פשוטה עושה הרבה לנפש ומאפשרת איחוי פצעים. קירוב הלבבות שיגרם בעקבות ההתנצלות יוביל את בנט להחלטה הנכונה לחזור לגוש. על מלא.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
אם אתה נראה היום כפי שהיית נראה אתמול, בשביל מה לך המחר?

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים